Citroën Saxo (1996 až 2003): Pokrevní bratr Peugeotu 106

4/20
Zavřít
  • V září 1999 prošlo Saxo modernizací, která se dotkla především přídě s většími a účinnějšími světlomety a výraznější maskou chladiče s větším emblémem značky.
    V září 1999 prošlo Saxo modernizací, která se dotkla především přídě s většími a účinnějšími světlomety a výraznější maskou chladiče s větším emblémem značky.| Zdroj: Citroën
  • Povedené tvary karoserie Citroënu Saxo navrhl italský designer Donato Coco. Dal mu jednoduché elegantní tvary s velkými okny a dopředu se svažující přídí.
    Povedené tvary karoserie Citroënu Saxo navrhl italský designer Donato Coco. Dal mu jednoduché elegantní tvary s velkými okny a dopředu se svažující přídí.| Zdroj: Citroën
  • Obdélníkové světlomety byly spojeny s předními směrovkami a masku mezi nimi tvořily dvě úzké štěrbiny se znakem Citroënu uprostřed.
    Obdélníkové světlomety byly spojeny s předními směrovkami a masku mezi nimi tvořily dvě úzké štěrbiny se znakem Citroënu uprostřed.| Zdroj: Citroën
  • Zadní víko se vyklápělo nahoru společně se zadním oknem, u kterého nechyběl stěrač.
    Zadní víko se vyklápělo nahoru společně se zadním oknem, u kterého nechyběl stěrač.| Zdroj: Citroën
  • Citroën Saxo 1.5D poháněl vznětový čtyřválec s objemem 1527 cm3 a výkonem 57 k (42 kW).
    Citroën Saxo 1.5D poháněl vznětový čtyřválec s objemem 1527 cm3 a výkonem 57 k (42 kW).| Zdroj: Citroën
  • Sportovní model Citroën Saxo VTS poháněl osmiventilový čtyřválec s objemem 1361 cm3 a výkonem 75 k (55 kW).
    Sportovní model Citroën Saxo VTS poháněl osmiventilový čtyřválec s objemem 1361 cm3 a výkonem 75 k (55 kW).| Zdroj: Citroën
  • Saxo VTS s pohotovostní hmotností 935 kg dosahoval rychlost 175 km/h a ke zrychlení na stovku mu stačilo 12,8 s.
    Saxo VTS s pohotovostní hmotností 935 kg dosahoval rychlost 175 km/h a ke zrychlení na stovku mu stačilo 12,8 s.| Zdroj: Citroën
  • Pětidveřový hatchback Citroën Saxo měl plastové nárazníky a plastové lišty na bocích. Za příplatek mohl mít střešní okno.
    Pětidveřový hatchback Citroën Saxo měl plastové nárazníky a plastové lišty na bocích. Za příplatek mohl mít střešní okno.| Zdroj: Citroën
  • Saxo se vyrábělo na předměstí Paříže v Aulnay-sous-Bois a v portugalském Mangualde (pětidveřové modely).
    Saxo se vyrábělo na předměstí Paříže v Aulnay-sous-Bois a v portugalském Mangualde (pětidveřové modely).| Zdroj: Citroën
  • Citroën Saxo Électrique s pohonem stejnosměrným elektromotorem s výkonem 27 k (20 kW) a rekuperací.
    Citroën Saxo Électrique s pohonem stejnosměrným elektromotorem s výkonem 27 k (20 kW) a rekuperací.| Zdroj: Citroën
  • Baterie s napětím 120 V a nabíjecí kapacitou 100 Ah byly umístěny v motorovém prostoru a na podlaze.
    Baterie s napětím 120 V a nabíjecí kapacitou 100 Ah byly umístěny v motorovém prostoru a na podlaze.| Zdroj: Wikipedia
  • Interiér Citroënu Saxo VTS ve dvoubarevném provedení New Morning.
    Interiér Citroënu Saxo VTS ve dvoubarevném provedení New Morning.| Zdroj: Citroën
  • Modernizovaný Citroën Saxo z limitované edice BIC.
    Modernizovaný Citroën Saxo z limitované edice BIC.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Faceliftované provedení mělo upravené koncové svítilny s bílými směrovými blikači.
    Faceliftované provedení mělo upravené koncové svítilny s bílými směrovými blikači.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Třídveřový Citroën Saxo Exclusive měl nárazníky i boční lišty v barvě karoserie.
    Třídveřový Citroën Saxo Exclusive měl nárazníky i boční lišty v barvě karoserie.| Zdroj: Citroën
  • Edice Exclusive v pětidveřovém provedení.
    Edice Exclusive v pětidveřovém provedení.| Zdroj: Citroën
  • Pětidveřový Citroën Saxo GPL z roku 1999.
    Pětidveřový Citroën Saxo GPL z roku 1999.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Třídveřový Citroën Saxo VTS těsně před modernizací měl ještě staré světlomety a přechodný tvar masky chladiče.
    Třídveřový Citroën Saxo VTS těsně před modernizací měl ještě staré světlomety a přechodný tvar masky chladiče.| Zdroj: Citroën
  • Citroën Saxo VTS z roku 1999 po modernizaci.
    Citroën Saxo VTS z roku 1999 po modernizaci.| Zdroj: Citroën
  • Citroën Saxo Forte z roku 2000 měl silnější nárazníky a střešní okno.
    Citroën Saxo Forte z roku 2000 měl silnější nárazníky a střešní okno.| Zdroj: Citroën
V září 1999 prošlo Saxo modernizací, která se dotkla především přídě s většími a účinnějšími světlomety a výraznější maskou chladiče s větším emblémem značky.
Povedené tvary karoserie Citroënu Saxo navrhl italský designer Donato Coco. Dal mu jednoduché elegantní tvary s velkými okny a dopředu se svažující přídí.
Obdélníkové světlomety byly spojeny s předními směrovkami a masku mezi nimi tvořily dvě úzké štěrbiny se znakem Citroënu uprostřed.
Zadní víko se vyklápělo nahoru společně se zadním oknem, u kterého nechyběl stěrač.
Citroën Saxo 1.5D poháněl vznětový čtyřválec s objemem 1527 cm3 a výkonem 57 k (42 kW).
Sportovní model Citroën Saxo VTS poháněl osmiventilový čtyřválec s objemem 1361 cm3 a výkonem 75 k (55 kW).
Saxo VTS s pohotovostní hmotností 935 kg dosahoval rychlost 175 km/h a ke zrychlení na stovku mu stačilo 12,8 s.
Pětidveřový hatchback Citroën Saxo měl plastové nárazníky a plastové lišty na bocích. Za příplatek mohl mít střešní okno.
Saxo se vyrábělo na předměstí Paříže v Aulnay-sous-Bois a v portugalském Mangualde (pětidveřové modely).
Citroën Saxo Électrique s pohonem stejnosměrným elektromotorem s výkonem 27 k (20 kW) a rekuperací.
Baterie s napětím 120 V a nabíjecí kapacitou 100 Ah byly umístěny v motorovém prostoru a na podlaze.
Interiér Citroënu Saxo VTS ve dvoubarevném provedení New Morning.
Modernizovaný Citroën Saxo z limitované edice BIC.
Faceliftované provedení mělo upravené koncové svítilny s bílými směrovými blikači.
Třídveřový Citroën Saxo Exclusive měl nárazníky i boční lišty v barvě karoserie.
Edice Exclusive v pětidveřovém provedení.
Pětidveřový Citroën Saxo GPL z roku 1999.
Třídveřový Citroën Saxo VTS těsně před modernizací měl ještě staré světlomety a přechodný tvar masky chladiče.
Citroën Saxo VTS z roku 1999 po modernizaci.
Citroën Saxo Forte z roku 2000 měl silnější nárazníky a střešní okno.