Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Pro zajímavost jsme nechali otestovat i oleje jiných specifikací. SAE 0W-16 pro nejnovější motory, australský Penrite slibující ester i vysoké dávkování protioděrových přísad a škodovácký Long Life III, který do starých aut dávají mnohé servisy.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Nakoupené vzorky v uzavřených obalech jsme předali laboratořím společnosti SGS. Už barva oleje leccos napoví. Světlejší obvykle svědčí o více rafi novaném a kvalitnějším základovém oleji.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Kromě běžně v laboratořích měřených hodnot jsme chtěli znát i protioděrové vlastnosti olejů. Obrovským problémem starších konstrukcí motorů jsou totiž opotřebené vačkové hřídele a zdvihátka. Takto prodřené ploché hydraulické zdvihátko umí i vyhodit ventil do válce a zničit motor.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Kromě běžně v laboratořích měřených hodnot jsme chtěli znát i protioděrové vlastnosti olejů. Obrovským problémem starších konstrukcí motorů jsou totiž opotřebené vačkové hřídele a zdvihátka. Takto prodřené ploché hydraulické zdvihátko umí i vyhodit ventil do válce a zničit motor.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Carlson Millennium Synth 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Carlson Millennium Synth 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Carlson Millennium Synth 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Castrol Edge 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Castrol Edge 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Castrol Edge 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Firma Castrol udává na svých internetových stránkách a v tištěném katalogu jiné informace než na obalech olejů. To mělo vliv na volbu oleje do testu.|
Zdroj: Svět motorů
Eurol Super Lite 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Eurol Super Lite 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Eurol Super Lite 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
MOL Essence 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
MOL Essence 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
MOL Essence 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Orlen Oil Platinum Max Expert C3|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Orlen Oil Platinum Max Expert C3|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Orlen Oil Platinum Max Expert C3|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Shell Helix HX7 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Shell Helix HX7 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Shell Helix HX7 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Shell Helix HX7 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Sunoco Synturo Gold 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Sunoco Synturo Gold 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Sunoco Synturo Gold 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Škoda/VW Special G 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Škoda/VW Special G 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Škoda/VW Special G 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Škoda/VW Special G 5W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Penrite Racing 10 10W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Penrite Racing 10 10W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Penrite Racing 10 10W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Penrite Racing 10 10W-40|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Suzuki Ecstar F 9000 0W-16|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Suzuki Ecstar F 9000 0W-16|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Suzuki Ecstar F 9000 0W-16|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Škoda LongLife III FE 0W-30|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Škoda LongLife III FE 0W-30|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Škoda LongLife III FE 0W-30|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Škoda LongLife III FE 0W-30|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Výsledky|
Zdroj: Svět motorů
Test motorových olejů VW 502.00, motorový olej: Výsledky|
Zdroj: Svět motorů
Test motorových olejů VW 502.00, motorový olej: Výsledky|
Zdroj: Svět motorů
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Hodnocení naměřených parametrů se v SGS Czech Republic zhostil Miloš Auersvald. Dříve vyvíjel motorové oleje, dnes je testuje a odhaluje příčiny závad způsobených mazáním.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00: Předání vzorků do laboratoře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Obsah sulfátového popele se stanovuje spálením oleje v předem zvážených miskách, a to nejdříve plamenem, poté v peci. Následně se oxidy kovů převedou kyselinou sírovou na sulfáty.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Obsah sulfátového popele se stanovuje spálením oleje v předem zvážených miskách, a to nejdříve plamenem, poté v peci. Následně se oxidy kovů převedou kyselinou sírovou na sulfáty.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jako doplňkové měření jsme oleje změřili infračervenou spektrometrií. Odhalili jsme téměř identické složení originálních olejů Škoda a Shell a vysoký obsah esterů v australském Penrite.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Obsah prvků se stanovuje velmi citlivou analytickou metodou ICP OES. Tedy optickou emisní spektrometrií s indukčně vázanou plazmou.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Celkovou alkalitu TBN stanovuje automatický přístroj na základě sledování změny elektrického potenciálu při postupném dávkování kyseliny|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Mazivost zkoušených olejů změřily laboratoře SGS metodou HFRR. Ocelová kulička kmitá po destičce ponořené ve zkoušeném oleji. Následně se pod mikroskopem stanovuje průměr otěrové plochy.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Mazivost zkoušených olejů změřily laboratoře SGS metodou HFRR. Ocelová kulička kmitá po destičce ponořené ve zkoušeném oleji. Následně se pod mikroskopem stanovuje průměr otěrové plochy.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Mazivost zkoušených olejů změřily laboratoře SGS metodou HFRR. Ocelová kulička kmitá po destičce ponořené ve zkoušeném oleji. Následně se pod mikroskopem stanovuje průměr otěrové plochy.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Mazivost zkoušených olejů změřily laboratoře SGS metodou HFRR. Ocelová kulička kmitá po destičce ponořené ve zkoušeném oleji. Následně se pod mikroskopem stanovuje průměr otěrové plochy.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Test motorových olejů VW 502.00|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek