Čtyřmístný dvoudveřový tudor se stupňovitou zádí měl rozvor náprav 2 380 mm.|
Zdroj: Karel Haas
IFA F8 |
Zdroj: dkwautounionproject.blogspot.com
P70 Zwickau měl zpočátku spartánskou výbavu, neměl ani možnost větrání interiéru a zavazadlový prostor na zádi byl přístupný jen zevnitř vozu.|
Zdroj: dkwautounionproject.blogspot.com
AWZ P70 Zwickau se nabízel také se shrnovací horní částí střechy.|
Zdroj: classiccarcatalogue.com
V prvních letech výroby byl zavazadlový prostor na zádi přístupný jen zevnitř vozu.|
Zdroj: YouTube
Proti F8 měl P70 motor otočený o 180 stupňů, takže převodovka byla umístěna před přední nápravou a chladič za motorem.|
Zdroj: eisermann.name/awz-p70
Na jaře 1956 se vedle tudora začalo vyrábět třídveřové kombi P70 Zwickau.|
Zdroj: classiccarcatalogue.com
Celá přední část až po B sloupky byla u kombi totožná s tudorem.|
Zdroj: Wikipedia
Velké zadní dveře se otevíraly do strany a usnadňovaly přístup k zavazadlovému prostoru za sklopnými zadními sedadly.|
Zdroj: classiccarcatalogue.com
Kombi, tudor i kupé P70 měly lištami olemované podběhy, prahy a horní hrany blatníků.|
Zdroj: Wikipedia
V roce 1956 došlo k několika vylepšením P70, například okna obou dveří byla vybavena posuvnými okénky.|
Zdroj: webcarstory.com
U posledních vyrobených tudorů AWZ P70 byl kufr přístupný zvenku nahoru výklopným víkem.|
Zdroj: webcarstory.com
Kupé AWZ P70 mělo kapotu, střechu a víko kufru z ocelového plechu.|
Zdroj: Karel Haas
Pěkně zachovalé kupé AWZ P70 Zwickau bylo k vidění na pražské výstavě veteránů Legendy 2015.|
Zdroj: Karel Haas
Kupé upoutávalo pozornost leštěným hliníkovým rámečkem falešného vzduchového otvoru na kapotě.|
Zdroj: Karel Haas
Kupé AWZ P70 Zwickau mělo mřížovanou masku chladiče a svisle uspořádaná sdružená koncová světla.|
Zdroj: DDR.Reklame/Facebook
Kupé 2+2 mělo vzadu poměrně velký zavazadlový prostor s víkem sahajícím až k nárazníku.|
Zdroj: Karel Haas
AWZ P70 mělo nesynchronizovanou třístupňovou převodovku s uzamykatelným volnoběhem. Páka řazení převodovky vyčnívala ze středu palubní desky.|
Zdroj: auta5p.eu
Za čtyři roky (1955 až 1959) bylo vyrobeno přes 36 000 vozů P70 s karoserií Limousine, kombi a kupé.|
Zdroj: auta5p.eu