Dlouhodobý test Škoda Enyaq iV 80: Skvělý na tahání, ale jen po okolí
1
/
54
Prohlédnout znovu
Dlouhodobý test Škoda Enyaq iV 80: Skvělý na tahání, ale jen po okolí
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů
Průměrná spotřeba elektrické energie
|
Svět motorů
Na poměry elektromobilů je zavazadelník enyaqu s objemem 585 litrů opravdu prostorný. Navíc manipulaci se zavazadly usnadňuje nízká nákladová hrana.
|
Svět motorů
Pod podlahou zavazadelníku jsou schovány přihrádky na drobnosti i hluboká kapsa na dobíjecí kabely
|
Svět motorů
Po stranách kufru najdete praktické háčky i páčky na složení opěradel druhé řady.
|
Svět motorů
Škrabka na sníh je schovaná vlevo ve víku kufru a v zimě jsme ji využívali velmi často.
|
Svět motorů
Středový průvlak je dost velký na to, aby jím prošly dlouhé lyže.
|
Svět motorů
Příplatkové tažné zařízení se vyklopí stlačením spínače v levém boku kufru
|
Svět motorů
Příplatkové tažné zařízení se vyklopí stlačením spínače v levém boku kufru
|
Svět motorů
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Interiér je pojatý konzervativně, to je fajn. Zůstala i fyzická tlačítka pod obřím displejem, třeba ta pro volbu jízdních režimů. Kompromisem je prostřední, na snímku zapnutý Normal. Když se krátí dojezd, logika velí zmáčknout Eco zcela vlevo.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rekuperaci pomáhá poloha B na voliči převodovky na středovém tunelu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Na předních i zadních sedačkách nabízí enyaq spoustu místa. Vpředu se ve středovém tunelu ukrývá rozměrná přihrádka na věci.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu se pohodlně svezou tři lidé, tomu uprostřed jen může vadit větší zakončení středového tunelu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Naše nejúspornější zimní jízda: 236 kilometrů v jednom stupni pod nulou jsme zvládli v průměru za 23,8 kWh...
|
Svět motorů/Petr Homolka
... když na nás po sedmi kilometrech od startu vyskočí spotřeba 46,9 kWh, neděsíme se. Sledujeme dojezd.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Enyaq je ostře řezaný crossover, který ale jasně zapadá do modelové řady Škody. Využívá motivy českého křišťálu, typicky šestiúhelníková maska je zaslepená a za příplatek dokáže celá svítit. Na své dobrodružnější geny auto upozorňuje oplastováním spodní části karoserie a obrovskými koly.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kufr není příliš hluboký a má nerovné boky, ale nabízí slušných 585 litrů. Sklopením sedaček se kapacita se zvýší na 1710 litrů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Líbí se nám průvlak na lyže a velká přihrádka pod podlahou, kam se vejdou dva kabely.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Baterie se sice skrývá pod podlahou, ale i pod kapotou je těsno: elektronika, palubní nabíječka, tepelné čerpadlo, chladič, klasická 12V baterie, nádobky na kapaliny – zkrátka pořád dost.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
V základu má enyaq 19“ litá kola, my ale jezdíme na 20“. Nic to nemění na úžasném rejdu 9,3 metru. Auto je mnohem obratnější, než byste při jeho délce čekali.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
V zimě nabíjíme častěji.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Při krátkých jízdách, kdy je baterie studená, palubní počítač děsí, jako třeba na snímku: po nabití do 100 % ukázal dojezd 397 kilometrů, ale po ujetí pouhých čtyřiadvaceti po městě už jen 265 kilometrů – o sto třicet méně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Při krátkých jízdách, kdy je baterie studená, palubní počítač děsí, jako třeba na snímku: po nabití do 100 % ukázal dojezd 397 kilometrů, ale po ujetí pouhých čtyřiadvaceti po městě už jen 265 kilometrů – o sto třicet méně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Enyaq iV 80
|
Svět motorů/Petr Homolka
Průměrná spotřeba elektrické energie
|
Svět motorů/Petr Homolka
Malý BYD Dolphin byl v Česku a my ho vyzkoušeli. Levný není, ale překvapil
Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky