Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dlouhodobý test Škoda Enyaq iV 80: Skvělý na tahání, ale jen po okolí

Průměrná spotřeba elektrické energie
Na poměry elektromobilů je zavazadelník enyaqu s objemem 585 litrů opravdu prostorný. Navíc manipulaci se zavazadly usnadňuje nízká nákladová hrana.
Pod podlahou zavazadelníku jsou schovány přihrádky na drobnosti i hluboká kapsa na dobíjecí kabely
Po stranách kufru najdete praktické háčky i páčky na složení opěradel druhé řady.
54 Fotogalerie
Leoš Káňa
Diskuze (26)

Elektrická Škoda Enayq slouží ve Světě motorů již pět měsíců. Máme tak dostatek zážitků a zkušeností, abychom mohli ohodnotit její prostorové a praktické možnosti.

Škoda Enyaq se světu představila na podzim 2020 a následující rok se začala i oficiálně prodávat. Aktuálně je hlavním modelem, který má mladoboleslavskou značku přenést do doby bez spalovacích motorů a ukázat zákazníkům, že elektromobilita je vlastně fajn věc. A tak jsme si řekli, že by bylo správné tento model vyzkoušet v dlouhodobém testu. Za rok soužití určitě budeme vědět, v čem enyaq vyniká i jaké neduhy každodenní život s ním přináší.

Vybrali jsme si verzi slibující nejdelší dojezd na jedno nabití. Podle aktuálního ceníku má model iV80 s výkonem 150 kW a baterií o využitelné kapacitě 77 kWh zdolat až 542 km. Jde o hodně nadsazenou hodnotu, protože testované provedení má mít podle konfigurátoru průměrnou spotřebu 17,8 kWh/100 km, což značí dojezd 432 km. A jdeme dál. Provoz v zimě elektromobilům vůbec nesvědčí, protože energií z baterií musejí ohřívat všechny systémy a vytopit kabinu. Za prvních dvanáct tisíc kilometrů ujetých v zimě tak máme průměrnou spotřebu 22,6 kWh, což znamená dojezd 341 km na jedno nabití. To se nám ten akční rádius pořádně scvrkl!

Video placeholder
Škoda Enyaq a první krátké videodojmy: Jak vás chrání před nenechavci? • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (26)