Ojetý Renault Modus je trpaslíků král. Vyplatí se do něj investovat? A jaké má závady?
1
/
28
Prohlédnout znovu
Ojetý Renault Modus je trpaslíků král. Vyplatí se do něj investovat? A jaké má závady?
Renault Modus
|
Svět motorů
Renault Modus
|
Svět motorů
Vozy po faceliftu (od 2008) jsou v hantýrce Renaultu označovány jako Fáze 2. Nové světlomety s „ocáskem“ přijali zákazníci rozpačitě.
|
Svět motorů
Velké hladké plochy se snadno udržují. Digitální „kaplička“ uprostřed má i otáčkoměr, teploměr motoru a palubní počítač. Na snímku provedení Dynamic s příplatkovou automatickou klimatizací. Ovládání audia tradičním modulem pod volantem je praktičtější než tlačítky na volantu
|
Svět motorů
Odkládacích prostorů je spousta, u lépe vybavených verzí (zde vrcholná kožená Initiale) lze odklopit i část sedáku spolujezdce, příruční taška pak necestuje po sedadle. Konvenční automat byl k dispozici jen k nejvýkonnější jednotce 1.6 16V, ale raději se tužte s běžným manuálem. Vždy to vyjde levněji.
|
Svět motorů
Kapota je kratičká, pro lepší přístup k motoru či baterce je nutné demontovat horní palubu. Krycí plast drží jen čtyři šrouby Torx T27, samotnou stěnu pod ním pak šestice běžných šroubů na desítku klíč. Když máte grif, práce na tři minuty. Pak už máte motor jako na dlani.
|
Svět motorů
Kapota je kratičká, pro lepší přístup k motoru či baterce je nutné demontovat horní palubu. Krycí plast drží jen čtyři šrouby Torx T27, samotnou stěnu pod ním pak šestice běžných šroubů na desítku klíč. Když máte grif, práce na tři minuty. Pak už máte motor jako na dlani.
|
Svět motorů
Růžice seřizování sklonu opěradla je logicky správně umístěna tam, kde je pro ruku víc místa – tedy na vnitřní straně sedadel
|
Svět motorů
Vzácná robotizovaná skříň Quickshift-5 „JA3“ (pro 1.2 16V/58 kW nebo 1.5 dCi/63 kW) by šla opravit levněji, ale velké pohodlí s ní nezažijete. Řadí pomalu a pod plynem se zřetelným škubnutím, ve stáří trpí netěsnostmi i elektrickými poruchami ovládací elektrohydraulické nástavby. Výměna oleje v ovládacím mechanismu žádá nové adaptace originální diagnostikou.
|
Svět motorů
Vzácná robotizovaná skříň Quickshift-5 „JA3“ (pro 1.2 16V/58 kW nebo 1.5 dCi/63 kW) by šla opravit levněji, ale velké pohodlí s ní nezažijete. Řadí pomalu a pod plynem se zřetelným škubnutím, ve stáří trpí netěsnostmi i elektrickými poruchami ovládací elektrohydraulické nástavby. Výměna oleje v ovládacím mechanismu žádá nové adaptace originální diagnostikou.
|
Svět motorů
Starší modus Fáze 1 dokázal volitelně nabídnout malá protisměrná dvířka ve víku kufru, umožňující přístup do i v těsných prostorech. Na výrobně nákladnou parádičku už musela „vylevněná“ Fáze 2 zapomenout.
|
Svět motorů
Modus Fáze 1 uměl nabídnout dokonce xenony (sériově u Initiale, volitelně pro Dynamique a Privilége od kubatury 1.4), které poznáte podle ostřikovačů v nárazníku. Běžnější halogeny jinak byly dvojího provedení: se statickým přísvitem do zatáček (jen v kombinaci s mlhovkami) či bez něj.
|
Svět motorů
Pro výměnu žárovky tlumených světel musíte sundat nárazník. Až bude drsný policista trvat na výměně spálené žárovky na místě, rovnou ho umlaťte heverem - zbytek života ve vězení bude bezpečnější než hodinové ležení pod autem u krajnice…
|
Svět motorů
O 16 cm delší a prostornější Grand Modus s prodlouženým rozvorem existuje jen ve Fázi 2 (2008-2012). České zastoupení od té doby vsadilo jen na ni, ale moc si nepomohlo. Pro městské paničky už nebyl tak šik a rodiny raději přišetřily na dospělejší scénic.
|
Svět motorů
Kouzelnou zadní lavici Triptic najdete u všech verzí s výjimkou vzácných levných limitovaných edic (například Campus). Důmyslným mechanismem lze zkrátit šířku sedáku a lavici zarazit až hluboko dozadu mezi zadní podběhy – pak modus odveze i čtveřici dospělých s výškou 190 cm.
|
Svět motorů
Kouzelnou zadní lavici Triptic najdete u všech verzí s výjimkou vzácných levných limitovaných edic (například Campus). Důmyslným mechanismem lze zkrátit šířku sedáku a lavici zarazit až hluboko dozadu mezi zadní podběhy – pak modus odveze i čtveřici dospělých s výškou 190 cm.
|
Svět motorů
Na svou velikost je to neskutečně pevný a bezpečný vůz, se svými šesti airbagy a pětihvězdičkovým hodnocením z Euro NCAP nechal dobovou konkurenci daleko za sebou
|
Svět motorů
Zavazadelník krátké verze se podle polohy zadní lavice pohybuje od 198 do 293 l, u Grand Modusu od 305 do 405 l. Po sklopení opěradel získáte až 1302, respektive 1454 l. To už je minidodávka.
|
Svět motorů
Renault Modus
|
Svět motorů
Rezervní kolo je uloženo pod vozem, kabina šetří každým litrem prostoru. Na nápravách nic moc neodchází, sem tam jen ložisko, vzácně praskne pružina. Vše levně opravitelné. Verze bez ESP mají vzadu bubnové brzdy.
|
Svět motorů
Lépe vybavené verze mají i druhé vnitřní zrcátko - pro kontrolu ratolestí na zadních sedadlech
|
Svět motorů
Stav hladiny oleje se vám po nastartování zobrazuje na displeji, případná zpráva o jeho promeškané výměně také – jako v tomto případě. Vynulovat interval si tu můžete i sami.
|
Svět motorů
O častých krátkých trasách svědčí i typická emulze z kondenzující vody na spodní straně olejového víčka, v zimních měsících běžná
|
Svět motorů
Pětistupňový manuál benzinových modusů bez turba má vždy městské krátké převody. Odpočinkovější, delší měl jen přeplňovaný 1.2 TCe.
|
Svět motorů
Rozvod od svorek akumulátoru je docela nešťastný, zvlášť plusové vedení řešené přes další přestupný plech je živnou půdou pro oxidaci a vysoké přechodové odpory. Jednou čas ho jemně osmirkujte a ošetřete sprejem na kontakty.
|
Svět motorů
Renault Modus
|
Svět motorů
Renault Modus
|
Svět motorů
Renault Modus
|
Svět motorů
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším
Ayrton Senna ožije! Netflix uvádí seriál o legendárním pilotovi F1
Výkonné motocykly na UlovAuto.cz
TEST BMW M240i Coupé – Zapomeňte na xDrive, zadokolka je malou M2