Ojetý Renault Modus je trpaslíků král. Vyplatí se do něj investovat? A jaké má závady?
Bezpečností, využitím vnitřního prostoru i možnou výbavou patřil k nejdospělejším malým vozům. A s benzinovými motory je skoro nezničitelný. Vzpomínáte na Renault Modus?
Bytelný, vtipně vymyšlený kříženec malého městského auta a MPV je praktičtějším a o pár měsíců starším sourozencem Clia III. Úspěšnější původní provedení „Fáze 1“ z období 2004-2008 bylo k mání výhradně s kratší karoserií (délka 3,8 m), zato v široké paletě verzí a volitelně šlo nazdobit tak, že by se nestydělo ani v Monte Carlu: xenony, víko kufru s dvojím vstupem, vyhřívaná kožená sedadla, radionavigace, ba i programovatelné nezávislé topení (v rámci příslušenství). To už ale byl vůz za cenu nového scéniku, těžištěm prodejů byly samozřejmě skromnější verze.
U faceliftové „Fáze 2“ z období 2008-2012 už přibyl také prodloužený, méně šmrncovní Grand Modus s délkou 4,03 m (v ČR od té doby prodávaný výhradně). Tou dobou se už ale u Renaultu bouchalo pěstí do stolu nad účty za bohémské projekty (v čele s modelem Vel Satis) a přicházely úsporné škrty. Faceliftový modus musel v detailech zlevnit, zeštíhlila se paleta variant, z příplatkových prvků zmizely největší špeky a s nimi i někdejší nejluxusnější provedení Initiale. Bylo to stále praktické a solidně vybavitelné auto, ale kouzlo se postupně vytratilo. Modus dožil bez nástupce. Na lince ve španělském Valladolidu ho v roce 2012 nahradilo SUV Renault Captur.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!