Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Renault Modus je trpaslíků král. Vyplatí se do něj investovat? A jaké má závady?

Renault Modus
Vozy po faceliftu (od 2008) jsou v hantýrce Renaultu označovány jako Fáze 2. Nové světlomety s „ocáskem“ přijali zákazníci rozpačitě.
Velké hladké plochy se snadno udržují. Digitální „kaplička“ uprostřed má i otáčkoměr, teploměr motoru a palubní počítač. Na snímku provedení Dynamic s příplatkovou automatickou klimatizací. Ovládání audia tradičním modulem pod volantem je praktičtější než tlačítky na volantu
Odkládacích prostorů je spousta, u lépe vybavených verzí (zde vrcholná kožená Initiale) lze odklopit i část sedáku spolujezdce, příruční taška pak necestuje po sedadle. Konvenční automat byl k dispozici jen k nejvýkonnější jednotce 1.6 16V, ale raději se tužte s běžným manuálem. Vždy to vyjde levněji.
28 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (3)

Bezpečností, využitím vnitřního prostoru i možnou výbavou patřil k nejdospělejším malým vozům. A s benzinovými motory je skoro nezničitelný. Vzpomínáte na Renault Modus?

Bytelný, vtipně vymyšlený kříženec malého městského auta a MPV je praktičtějším a o pár měsíců starším sourozencem Clia III. Úspěšnější původní provedení „Fáze 1“ z období 2004-2008 bylo k mání výhradně s kratší karoserií (délka 3,8 m), zato v široké paletě verzí a volitelně šlo nazdobit tak, že by se nestydělo ani v Monte Carlu: xenony, víko kufru s dvojím vstupem, vyhřívaná kožená sedadla, radionavigace, ba i programovatelné nezávislé topení (v rámci příslušenství). To už ale byl vůz za cenu nového scéniku, těžištěm prodejů byly samozřejmě skromnější verze.

U faceliftové „Fáze 2“ z období 2008-2012 už přibyl také prodloužený, méně šmrncovní Grand Modus s délkou 4,03 m (v ČR od té doby prodávaný výhradně). Tou dobou se už ale u Renaultu bouchalo pěstí do stolu nad účty za bohémské projekty (v čele s modelem Vel Satis) a přicházely úsporné škrty. Faceliftový modus musel v detailech zlevnit, zeštíhlila se paleta variant, z příplatkových prvků zmizely největší špeky a s nimi i někdejší nejluxusnější provedení Initiale. Bylo to stále praktické a solidně vybavitelné auto, ale kouzlo se postupně vytratilo. Modus dožil bez nástupce. Na lince ve španělském Valladolidu ho v roce 2012 nahradilo SUV Renault Captur.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (3)