Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8 vs. Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG – Elitní jednotka
1
/
81
Prohlédnout znovu
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8 vs. Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG – Elitní jednotka
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8 vs.Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8 vs.Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8 vs.Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8 vs.Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8 vs.Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8 vs.Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Lvíče má digitální přístrojový panel již v základu, ve vyšších specifikacích je ale projekční, nebo „3D“, jak jej označuje automobilka.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot ve svém interiéru používá imitaci uhlíkových vláken. I když má pořád od reálného kompozitu daleko, zde je alespoň tvrdý na dotyk. Ergonomicky je na tom palubní deska o kousek hůř, disponuje však větším množstvím měkčených materiálů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nový je volič shift-by-wire osmistupňového automatu od společnosti Aisin v peugeotu. Jeho systém start-stop občas zasahuje ještě během jízdy, což není příjemné. Vůz se pak v pomalé koloně sám se sebou hádá a nepříjemně při tom poskakuje.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Klimatizace v 208 je ovládána výhradně displejem, kdy kliknutí na teplotu vždy přebije předcházející relaci a otevře samostatné menu, přestože by to šlo udělat tlačítky po stranách
|
Svět motorů/Michal Kollert
Multimediální prostředí Peugeotu 208 je podobné větším modelům, ani po letech mu ale automobilka nedopřála výraznější vylepšení.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Systém je trochu pomalý a nepůsobí nejhodnotněji. Nová generace, použitá třeba v 308, je výrazně lepší.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Posez řidiče v Peugeotu 208 je jako ve fabii ekvivalentně uspokojivý. Problém je, že všude jinde je prostě málo místa.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Za sebe si nesedne ani 181 cm vysoký řidič, interiér je navíc mnohem užší než ve fabii.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Lvíče je v zatáčkách jako doma, jeho stabilizační systém pracuje především se zadní nápravou. Systém pracuje citlivě, nebrzdí vůz zase až tak moc a dynamická jízda s 208 se jednoznačně dá užít. Zda je řidiči po chuti i maličký volant, na to musí najít odpověď sám.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 4 205/45 R17
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Kufr Peugeotu 208 je o poznání menší a jednodušší, poskytuje objem 309 litrů a v ceníku nenajdeme ani jeho dvojitou podlahu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zajímavostí je vybavení dojezdovým rezervním kolem, které má vrcholná specifikace GT ve standardu. Jinak stojí 5500 Kč i s přípravou.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dvanáctistovka PureTech je se svými 96 kW a 230 Nm proti škodě na papíře podstatně výkonnější, pocitově jsou si ale jednotky překvapivě podobné.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Kola Peugeotu 208 GT dostaly vskutku atraktivní design, škoda jen, že za sebou ukrývají vadnoucí brzdy
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Virtuální kokpit je ve fabii věcí příplatků. Specifikace Monte Carlo jej nabízí za 19 000 Kč v paketu City top nebo Asistovaná jízda 1.5+ za 25 000 Kč.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska fabie netrpí špatnou ergonomií a její provedení je veskrze kvalitní. Červené dekorace verze Monte Carlo interiér příjemně osvěžují. Je zde i měkčená část, její „karbonové“ ztvárnění s prošitím ale považujeme za bizarní záležitost.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Sedmistupňové DSG si s litrem rozumí paradoxně lépe než měničový automat peugeotu s jeho dvanáctistovkou. Zvládá už i plynulé rozjezdy do kopce.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Palubní systém fabie funguje rychleji než ten v peugeotu, pro neznalé má také jednodušší logiku.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Štve nás jen komplikované nulování palubního počítače kilometrů výhradně přes poctivě schovanou možnost v menu infotainmentu. Proč zvolila automobilka toto řešení, to netušíme.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Fabia hýčká svého řidiče samostatným panelem klimatizace. To v největší možné míře kvitujeme, odpadají zde ergonomické problémy, kterými trpí 208.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSGPřední sedačky verze Monte Carlo dostaly velmi výrazné boční vedení, jsou ale dobře dimenzované do všech stran.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vzadu je mnohem více místa než v 208, jedním chytrým švem na zadní straně přední sedačky by však šlo ještě jeden dva centimetry navíc nachytat.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Fabia je mezi kužely skutečným překvapením. I přes zavalitější proporce se proplete manévrem s překvapivou lehkostí, zásahy stabilizace jsou krátké a jemné, jako by ani nebrzdila. Lehké a přesné řízení zaslouží samostatnou pochvalu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 3 215/45 R17
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škodovka deklasuje 208 kufrem objemnějším o 71 litrů a také praktičností zavazadelníku, který se neštítí použít svou dvojitou podlahu (za příplatek 3400 Kč) ani tradiční síťový program.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pod dvojitou podlahou fabie najdeme dojezdovou rezervu za příplatek 3900 Kč. Plnohodnotná je k dispozici jen pro 15“ kola.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zážehový tříválec 1.0 TSI je technicky zajímavý agregát s turbodmychadlem VGT a dvouhmotovým setrvačníkem. Svých 81 kW a 200 Nm podává přesvědčivě, pro skutečně dynamické svezení ale volte patnáctistovku.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Sedmnáctipalcové disky s aerodynamickými kryty jsou ve Fabii Monte Carlo standardem, vozu navíc náramně sluší
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI 7DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Facelift Cupry Formentor oficiálně: Nový design a technika VZ5 pro čtyřválec
Nový Lexus LBX poprvé na českých silnicích: Proč nevzít rovnou větší UX?
Totální škoda kvůli drobnému poškození. Zákaznice Fiskeru poznala riziko start-upů
Ikonické Audi V8 quattro ze série DTM jde do aukce. Cenou míří k rovnému milionu eur
Ikona Světa motorů odchází: Martin Vaculík zpovídá Zbyška Pechra
Automobilové klenoty 2024: Velká přehlídka veteránů v naší fotogalerii