Fiat-Abarth 750 (1955–1960): Jak se z Fiatu 600 stal hbitý sportovec porážející mnohem silnější soupeře

18/22
Přehled fotografií
Zavřít
  • Karoserie Zagato měla na střeše dvě vyboulení, podle kterých dostala přezdívku „double bubble“.
    Karoserie Zagato měla na střeše dvě vyboulení, podle kterých dostala přezdívku „double bubble“.| Zdroj: fastestlaps.com
  • Prvním modelem vycházejícím z Fiatu 600 byl Abarth 210 A Spider s karoserií Boano.
    Prvním modelem vycházejícím z Fiatu 600 byl Abarth 210 A Spider s karoserií Boano.| Zdroj: forums.forza.net
  • Malý rodinný automobil Fiat 600 s pohonem zadních kol upravoval Abarth pro sportovní účely.
    Malý rodinný automobil Fiat 600 s pohonem zadních kol upravoval Abarth pro sportovní účely.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Krachující firmu Siata koupil v roce 1959 Abarth a modely Amica prodával pod názvem Siata-Abarth 750.
    Krachující firmu Siata koupil v roce 1959 Abarth a modely Amica prodával pod názvem Siata-Abarth 750.| Zdroj: Karel Haas
  • Kupé Abarth 215A s karoserií Bertone mělo nízkou příď s výklopnými světlomety.
    Kupé Abarth 215A s karoserií Bertone mělo nízkou příď s výklopnými světlomety. | Zdroj: Karel Haas
  • Koncept Abarth 215A měl zadní blatníky tvarované do výrazných ploutví.
    Koncept Abarth 215A měl zadní blatníky tvarované do výrazných ploutví.| Zdroj: fastestlaps.com
  • Podobně tvarovaný dvoumístný spider Abarth 216A měl premiéru na turínském autosalonu.
    Podobně tvarovaný dvoumístný spider Abarth 216A měl premiéru na turínském autosalonu.| Zdroj: gtsupreme.com
  • Aerodynamický Abarth 750 Record s karoserií Bertone byl držitelem 133 mezinárodních vytrvalostních rekordů.
    Aerodynamický Abarth 750 Record s karoserií Bertone byl držitelem 133 mezinárodních vytrvalostních rekordů. | Zdroj: abarth.ch
  • Rekordní Abarth 750 měl výkon 47 koní a dosahoval rychlost 190 km/h.
    Rekordní Abarth 750 měl výkon 47 koní a dosahoval rychlost 190 km/h.| Zdroj: abarth.ch
  • Dvoumístný Abarth 750 Spider s karoserií Boano měl hladké tvary s nízkou přídí a tence orámované přední okno.
    Dvoumístný Abarth 750 Spider s karoserií Boano měl hladké tvary s nízkou přídí a tence orámované přední okno.| Zdroj: Karel Haas
  • Abarth 750 Gran Turismo Derivazione z roku 1956 používal standardní karoserii modelu Fiat 600.
    Abarth 750 Gran Turismo Derivazione z roku 1956 používal standardní karoserii modelu Fiat 600.| Zdroj: 1000miglia.com
  • V letech 1956 a 1957 postavila karosárna Vignale tři kusy aerodynamického kupé Fiat-Abarth 750 Goccia.
    V letech 1956 a 1957 postavila karosárna Vignale tři kusy aerodynamického kupé Fiat-Abarth 750 Goccia.| Zdroj: reddit.com
  • Aerodynamický Fiat-Abarth 750 GT s celohliníkovou karoserií Zagato.
    Aerodynamický Fiat-Abarth 750 GT s celohliníkovou karoserií Zagato.| Zdroj: carrozzieri-italiani.com
  • Za zadním oknem měl Fiat-Abarth 750 GT Zagato otvory nabírající vzduch přiváděný k motoru.
    Za zadním oknem měl Fiat-Abarth 750 GT Zagato otvory nabírající vzduch přiváděný k motoru.| Zdroj: carrozzieri-italiani.com
  • Dvouvačkový motor Abarth 750 Bialbero měl „banánové“ sací potrubí a karburátory Weber 40DCOE.
    Dvouvačkový motor Abarth 750 Bialbero měl „banánové“ sací potrubí a karburátory Weber 40DCOE.| Zdroj: Wikipedia
  • Malé vozy s dlouhým názvem Fiat-Abarth Zagato Record Monza 750 Bialbero měly nižší střechu bez „bublin“.
    Malé vozy s dlouhým názvem Fiat-Abarth Zagato Record Monza 750 Bialbero měly nižší střechu bez „bublin“.| Zdroj: girardo.com
  • Označení „Record Monza“ dostal vůz na počest řady vytrvalostních rekordů Abarthu na okruhu v Monze.
    Označení „Record Monza“ dostal vůz na počest řady vytrvalostních rekordů Abarthu na okruhu v Monze.| Zdroj: carrozzieri-italiani.com
  • Na zvýšeném víku motoru mělo kupé jeden široký otvor přivádějící vzduch k chladiči.
    Na zvýšeném víku motoru mělo kupé jeden široký otvor přivádějící vzduch k chladiči.| Zdroj: carandclassic.com
  • Fiat-Abarth Berlina Corsa měl karoserii z Fiatu 600 doplněnou o velký chladič na přídi.
    Fiat-Abarth Berlina Corsa měl karoserii z Fiatu 600 doplněnou o velký chladič na přídi.| Zdroj: journeyofapetrolhead.com
  • Kupé Abarth 850 Scorpione z roku 1959 s karoserií Allemano.
    Kupé Abarth 850 Scorpione z roku 1959 s karoserií Allemano.| Zdroj: themuseumofcars.blogspot.com
  • Spiderů Fiat-Abarth 750 GTs karoserií Zagato byly vyrobeny jen dva kusy.
    Spiderů Fiat-Abarth 750 GTs karoserií Zagato byly vyrobeny jen dva kusy.| Zdroj: Wikipedia
  • Abarthy s karoserií Zagato dostaly později chromované svislé nárazníky a větší směrová světla.
    Abarthy s karoserií Zagato dostaly později chromované svislé nárazníky a větší směrová světla. | Zdroj: Wikipedia
Karoserie Zagato měla na střeše dvě vyboulení, podle kterých dostala přezdívku „double bubble“.
Prvním modelem vycházejícím z Fiatu 600 byl Abarth 210 A Spider s karoserií Boano.
Malý rodinný automobil Fiat 600 s pohonem zadních kol upravoval Abarth pro sportovní účely.
Krachující firmu Siata koupil v roce 1959 Abarth a modely Amica prodával pod názvem Siata-Abarth 750.
Kupé Abarth 215A s karoserií Bertone mělo nízkou příď s výklopnými světlomety.
Koncept Abarth 215A měl zadní blatníky tvarované do výrazných ploutví.
Podobně tvarovaný dvoumístný spider Abarth 216A měl premiéru na turínském autosalonu.
Aerodynamický Abarth 750 Record s karoserií Bertone byl držitelem 133 mezinárodních vytrvalostních rekordů.
Rekordní Abarth 750 měl výkon 47 koní a dosahoval rychlost 190 km/h.
Dvoumístný Abarth 750 Spider s karoserií Boano měl hladké tvary s nízkou přídí a tence orámované přední okno.
Abarth 750 Gran Turismo Derivazione z roku 1956 používal standardní karoserii modelu Fiat 600.
V letech 1956 a 1957 postavila karosárna Vignale tři kusy aerodynamického kupé Fiat-Abarth 750 Goccia.
Aerodynamický Fiat-Abarth 750 GT s celohliníkovou karoserií Zagato.
Za zadním oknem měl Fiat-Abarth 750 GT Zagato otvory nabírající vzduch přiváděný k motoru.
Dvouvačkový motor Abarth 750 Bialbero měl „banánové“ sací potrubí a karburátory Weber 40DCOE.
Malé vozy s dlouhým názvem Fiat-Abarth Zagato Record Monza 750 Bialbero měly nižší střechu bez „bublin“.
Označení „Record Monza“ dostal vůz na počest řady vytrvalostních rekordů Abarthu na okruhu v Monze.
Na zvýšeném víku motoru mělo kupé jeden široký otvor přivádějící vzduch k chladiči.
Fiat-Abarth Berlina Corsa měl karoserii z Fiatu 600 doplněnou o velký chladič na přídi.
Kupé Abarth 850 Scorpione z roku 1959 s karoserií Allemano.
Spiderů Fiat-Abarth 750 GTs karoserií Zagato byly vyrobeny jen dva kusy.
Abarthy s karoserií Zagato dostaly později chromované svislé nárazníky a větší směrová světla.