Soletta 750 (1956): Švýcarský koncept s originální zadní nápravou

3/13
Přehled fotografií
Zavřít
  • První koncept Soletty 750 debutoval v roce 1956 na ženevském autosalonu a lišil se druhého konceptu panoramatickým zadním oknem.
    První koncept Soletty 750 debutoval v roce 1956 na ženevském autosalonu a lišil se druhého konceptu panoramatickým zadním oknem. | Zdroj: Karel Haas
  • Soletta 750 měla vpředu velikou, dopředu vyklápěnou masku chladiče, do které byla zakomponována dvojice kruhových světlometů a směrová světla.
    Soletta 750 měla vpředu velikou, dopředu vyklápěnou masku chladiče, do které byla zakomponována dvojice kruhových světlometů a směrová světla.| Zdroj: Wikipedia
  • Karoserie Soletty 750 byla vyrobena z plastu kromě dveří, které byly plechové.
    Karoserie Soletty 750 byla vyrobena z plastu kromě dveří, které byly plechové.| Zdroj: auta5p.eu
  • Soletta 750 měla jednoduchou palubní desku s malým panelem před dvouramenným volantem, na kterém byl umístěn rychloměr.
    Soletta 750 měla jednoduchou palubní desku s malým panelem před dvouramenným volantem, na kterém byl umístěn rychloměr.| Zdroj: auta5p.eu
  • Dveře byly kvůli úspoře výrobních nákladů stejné. Na levé straně byla proto klika dveří vpředu a závěsy vzadu a na pravé straně naopak.
    Dveře byly kvůli úspoře výrobních nákladů stejné. Na levé straně byla proto klika dveří vpředu a závěsy vzadu a na pravé straně naopak.| Zdroj: Flickr
  • Svislá stěna zádi byla, stejně jako příď, výklopná se závěsy umístěnými dole a byly na ní umístěny kruhové koncové svítilny a zadní blikače.
    Svislá stěna zádi byla, stejně jako příď, výklopná se závěsy umístěnými dole a byly na ní umístěny kruhové koncové svítilny a zadní blikače.| Zdroj: Flickr
  • Soletta měla jen jeden stěrač předního okna, umístěný uprostřed.
    Soletta měla jen jeden stěrač předního okna, umístěný uprostřed.| Zdroj: auta5p.eu
  • Okna dveří měla posuvná skla.
    Okna dveří měla posuvná skla.| Zdroj: auta5p.eu
  • Velké zadní okno usnadňovalo sledování provozu za vozem.
    Velké zadní okno usnadňovalo sledování provozu za vozem.| Zdroj: auta5p.eu
  • Koncept vystavený v Ženevě měl také odlišnou přední mřížku a černé nárazníky.
    Koncept vystavený v Ženevě měl také odlišnou přední mřížku a černé nárazníky.| Zdroj: radical-mag.com
  • Dveře byly dostatečně široké, takže usnadňovaly přístup k předním i zadním sedadlům.
    Dveře byly dostatečně široké, takže usnadňovaly přístup k předním i zadním sedadlům.| Zdroj: Flickr
  • Koncepty Soletta 750 vznikaly v dílně Willyho Ernsta Salzmanna.
    Koncepty Soletta 750 vznikaly v dílně Willyho Ernsta Salzmanna.| Zdroj: Flickr
  • Kresba ukazuje umístění motoru pod zadními sedadly a náhradního kola.
    Kresba ukazuje umístění motoru pod zadními sedadly a náhradního kola.| Zdroj: auta5p.eu
První koncept Soletty 750 debutoval v roce 1956 na ženevském autosalonu a lišil se druhého konceptu panoramatickým zadním oknem.
Soletta 750 měla vpředu velikou, dopředu vyklápěnou masku chladiče, do které byla zakomponována dvojice kruhových světlometů a směrová světla.
Karoserie Soletty 750 byla vyrobena z plastu kromě dveří, které byly plechové.
Soletta 750 měla jednoduchou palubní desku s malým panelem před dvouramenným volantem, na kterém byl umístěn rychloměr.
Dveře byly kvůli úspoře výrobních nákladů stejné. Na levé straně byla proto klika dveří vpředu a závěsy vzadu a na pravé straně naopak.
Svislá stěna zádi byla, stejně jako příď, výklopná se závěsy umístěnými dole a byly na ní umístěny kruhové koncové svítilny a zadní blikače.
Soletta měla jen jeden stěrač předního okna, umístěný uprostřed.
Okna dveří měla posuvná skla.
Velké zadní okno usnadňovalo sledování provozu za vozem.
Koncept vystavený v Ženevě měl také odlišnou přední mřížku a černé nárazníky.
Dveře byly dostatečně široké, takže usnadňovaly přístup k předním i zadním sedadlům.
Koncepty Soletta 750 vznikaly v dílně Willyho Ernsta Salzmanna.
Kresba ukazuje umístění motoru pod zadními sedadly a náhradního kola.