Obdélníkové hlavní světlomety byly sdružené s předními směrovkami. Plastové nárazníky byly černé s lesklým proužkem.|
Zdroj: Peugeot
Design Peugeotu 305 vycházel z prototypu VSS zaměřeného na bezpečnost. Převzal od něj např. přední a zadní deformační zónu a ochranu před bočním nárazem.|
Zdroj: Peugeot
Tříprostorový sedan Peugeot 305 měl samonosnou ocelovou karoserii navrženou italským stylistou Pininfarinou. Vůz s rozvorem náprav 2 620 mm byl dlouhý 4 237 mm.|
Zdroj: Peugeot
Ve stupňovité zádi měl sedan Peugeot 305 zavazadelník s objemem přes 300 litrů.|
Zdroj: Peugeot
Moderní palubní deska měla všechny ukazatele a ovladače před volantem a na středovém panelu.|
Zdroj: Peugeot
Top model SR poháněl řadový čtyřválec XR5 s objemem 1 472 cm3 a výkonem 74 k (54 kW).|
Zdroj: Peugeot
Větrání kabiny měla na starost mřížka za okny zadních dveří.|
Zdroj: Peugeot
Široké zadní dveře měly stahovací okna a pevná trojúhelníková okénka. Dveře se otevíraly klikami zatažením k sobě.|
Zdroj: Peugeot
V roce 1980 obohatilo nabídku pětidveřové kombi Peugeot 305 Break s nahoru vyklápěnými zadními dveřmi. Kombi mělo stejné rozměry jako sedan, bylo jen o 2 cm delší.|
Zdroj: Peugeot
Průhledová kresba odhaluje umístění motoru vpředu napříč a nezávislé zavěšení všech kol.|
Zdroj: Peugeot
Od kombi byla odvozena třídveřová dodávka (van) s plechovou výplní místo zadních bočních oken.|
Zdroj: Peugeot
V roce 1981 bylo postaveno několik prototypů Peugeot 305 Rallye V6, určených pro závody WRC ve skupině B. Zadní kola poháněl vpředu podélně uložený 2,5litrový motor PRV V6.|
Zdroj: Peugeot
Na základě Peugeotu 305 vzniklo několik aerodynamických studií nazvaných VERA. Odlehčený benzinový model VERA 01 s motorem o výkonu 63 koní, dosahoval rychlost až 175 km/h.|
Zdroj: Peugeot
Pařížský autosalon byl v roce 1982 místem premiéry faceliftovaného provedení Peugeotu 305, označovaného jako fáze II. Úpravy na karoserii se týkaly především přídě s lesklou mřížkou chladiče.|
Zdroj: Peugeot
Po faceliftu měly „třistapětky“ plastové boční lišty a nově řešené disky kol.|
Zdroj: Peugeot
Kombi Peugeot 305 Break po faceliftu v roce 1982 s plastovými bočními lištami.|
Zdroj: Peugeot
Špičkovým modelem se v roce 1982 stal Peugeot GTX, poháněný 1,9litrovým motorem XU9 o výkonu 105 k (77 kW).|
Zdroj: Peugeot
Peugeot 305 GTX měl kola z lehkých slitin a malý spoiler na víku kufru. Boky zdobily tenké proužky v úrovni klik dveří.|
Zdroj: Peugeot
Kombi Peugeot 305 GTX z roku 1983 měl boční plastové lišty osvěžené lesklými proužky.|
Zdroj: Peugeot
Velký zavazadlový prostor kombi měl rovnou podlahu těsně nad zadním nárazníkem, což usnadňovalo nakládání zavazadel.|
Zdroj: Peugeot