Tvary karoserie MGA byly dál zušlechtěny vyššími boky s dveřmi bez klik a méně zřetelným přechodem mezi předními a zadními blatníky.|
Zdroj: MG
Karoserii roadsteru MGA navrhl Syd Enever. Vycházel přitom ze závodního vozu MG TD George Philipse, který navrhl pro závod v Le Mans 1951.|
Zdroj: MG
Elegantní hladké linie zdůrazňovala nízká příď s výrazně skloněnou maskou chladiče a přední okno s úzkým rámem.|
Zdroj: MG
Roadster MGA 1500 měl dělenou přední nápravu s dvojitými příčnými závěsy a pérováním vinutými pružinami. Tuhá zadní náprava byla zavěšená na podélných poloeliptických listových perech.|
Zdroj: MG
Od roku 1956 se kromě roadsteru vyrábělo i dražší dvoumístné kupé s pevnou střechou, zaobleným předním oknem a větracími okénky ve dveřích.|
Zdroj: MG
Vzadu mělo kupé třídílné panoramatické okno. Dveře se stahovacími okny měly kliky nezvykle umístěné svisle.|
Zdroj: MG
Nejvíc roadsterů MGA bylo určeno na export do Spojených států, většinou s drátovými koly.|
Zdroj: MG
Ve splývavé zádi měl Roadster MGA zavazadlový prostor, ve kterém bylo ukryto náhradní kolo.|
Zdroj: MG
Přístrojová deska už neměla typické dvojí prohnutí horního okraje jako Midgety TF a rychloměr s otáčkoměrem se přestěhovaly před volant.|
Zdroj: MG
Roadster i kupé MGA 1500 měly pod kapotou podélně umístěný čtyřválcový řadový motor BMC série B s ventilovým rozvodem OHV, objemem válců 1 489 cm3 a maximálním výkonem 69 k (51 kW).|
Zdroj: MG
V roce 1958 se začal prodávat model Twin Cam s dvouvačkovým čtyřválcem s objemem 1 588 cm3. Motor měl vysoký výkon 110 k (81 kW), se kterým Twin Cam dosahoval rychlost přes 180 km/h.|
Zdroj: MG
Vozy Twin Cam měly na všech kolech kotoučové brzdy Dunlop a ocelové ráfky stejné značky, podobající se kolům, jaké používaly závodní Jaguary.|
Zdroj: MG
Čtyřválec se dvěma vačkami v hliníkové hlavě válců měl problémy s nežádoucími detonacemi a spotřebou oleje. Po snížení komprese klesl výkon na 100 koní.|
Zdroj: MG
V květnu 1959 byl objem motoru typu MGA zvýšen na 1 588 cm3, takže výkon vzrostl na 80 k (59 kW). Hlavní změnou na podvozku byly kotoučové brzdy na předních kolech, vzadu zůstávaly bubnové brzdy.|
Zdroj: MG
Roadster MGA 1600 z roku 1959. Drátová kola s centrální maticí a pneumatiky s bílými boky vozu slušely.|
Zdroj: MG
Zvětšené přední směrovky MGA 1600 byly integrovány s parkovacími světly a měly žlutou nebo bílou barvu podle trhu pro který byly určeny.|
Zdroj: MG
Krásný černý roadster MGA 1600 se autorovi článku podařilo vyfotografovat na srazu veteránů ve Švýcarsku.|
Zdroj: MG
Od roku 1961 se vyráběla modernizovaná verze MGA MkII, lišící se mírně pozměněnou maskou chladiče a silnějším motorem s objemem 1 622 cm3.|
Zdroj: MG
Brzdová a směrová světla se oddělila a odlišila se tvarem. Na víku kufru bylo pod logem MG číslo 1600.|
Zdroj: MG
Některé poslední modely Mark II měly pozměněnou masku chladiče se strmější (téměř svislou) mřížkou.|
Zdroj: MG