AC Ace: Toto byl šestiválcový roadster, co se podobal Ferrari
4
/
18
Prohlédnout znovu
AC Ace: Toto byl šestiválcový roadster, co se podobal Ferrari
AC Ace nezastíral podobnost s roadsterem Ferrari 166 Barchetta, který navrhl Federico Formenti ze studia Touring.
|
Petrolicious
První sportovní otevřený vůz AC Ace neboli „eso“ byl vyroben v roce 1931, tedy před devadesáti lety.
|
AC
AC Ace navrhl konstruktér John Tojeiro z Herdfordshiru pro potřeby anglických sportovních klubů. Na obrázku je prototyp.
|
AC
Karoserie AC Ace byla jednoduchá a elegantní. Oválná maska chladiče měla výrazné mřížování.
|
Wallpaperup
Místo klasických nárazníků měl AC Ace vpředu i vzadu jen malé chromované svislé členy. Vzadu umístěná nádrž měla nalévací otvor s víkem na levém zadním blatníku.
|
Wallpaperup
Na palubní desce byly před tříramenným sportovním volantem s dřevěným věncem umístěny dva velké kruhové přístroje a dalších pět menšího průměru.
|
AC
AC Ace poháněl vlastní řadový šestiválec nebo šestiválec Bristol (na obrázku), který při objemu 1971 cm3 dával se třemi spádovými karburátory Solex výkon 120 koní.
|
AC
Od roku 1954 doplnila automobilka AC nabídku o dvoumístné kupé Aceca s pevnou střechou a stejnými motory jako Ace.
|
Wallpaperup
Kupé Aceca mělo zadní víko zvedané nahoru společně se zadním oknem. Hliníková karoserie měla pomocný dřevěný rám.
|
Wallpaperup
AC Ace z roku 1955 s motorem AC vlastnil fotograf Neill Bruce a jeho fotografie se objevily v řadě knih a časopisů.
|
Neill Bruce
Bruceovo „eso“ mělo volant na pravé straně. Existovaly také verze s levostranným řízením.
|
Neill Bruce
Roadster AC Ace z roku 1957. Během desetiletí výroby se na voze mnoho nezměnilo.
|
Favcars
Pozdější modely AC Ace se poznaly jen podle větších svislých oválných zadních světel.
|
Autovercity
Otevřená schránka k odkládání menších předmětů byla později opatřena zamykatelnými dvířky.
|
WheelsAge.org
Závodní AC Ace Bristol z roku 1957 mělo bezrámové přední okno zasahující až do boků.
|
Autoguide
AC Ace měl oválnou masku chladiče podobnou Ferrari a výrazný prolis směřující od masky pod světlomety.
|
WheelsAge.org
Roadster AC Ace neměl střechu, interiér se ale dal chránit před deštěm plachtou.
|
WheelsAge.org
V roce 1961 se do roadsteru AC Ace začal montovat řadový šestiválec s objemem 2,5 litru z modelu Ford Zephyr. Upravil jej Ken Rudd, říkalo se mu proto „Ruddspeed“.
|
Wikipedia
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším
Ayrton Senna ožije! Netflix uvádí seriál o legendárním pilotovi F1