Některá kupé Aceca měla nárazníky z chromovaných trubek.|
Zdroj: WheelsAge.org
Návrh karoserie AC Ace a Aceca byl inspirován tvary roadsteru Ferrari 166 MM z roku 1948.|
Zdroj: WheelsAge.org
Dvoumístné kupé Aceca vycházelo z roadsteru Ace, které mělo premiéru v říjnu 1954 na automobilové výstavě v londýnském Earls Court.|
Zdroj: WheelsAge.org
Prvním britským hatchbackem bylo kupé Aston Martin DB2/4 z roku 1953. Druhým bylo kupé AC Aceca.|
Zdroj: Wikipedia
Kupé AC Aceca mělo hliníkovou dvoudveřovou karoserii s dlouhou přídí a splývající zádí.|
Zdroj: WheelsAge.org
Příď kupé byla totožná s roadsterem včetně elipsovité masky chladiče a dvěma svislými chromovanými náznaky nárazníku po stranách.|
Zdroj: WheelsAge.org
Zadní blatníky končily malými koncovým svítilnami.|
Zdroj: WheelsAge.org
Kupé AC Aceca mělo rozvor náprav 2286 mm a vnější rozměry 3899 x 1549 x 1321 mm (d x š x v).|
Zdroj: WheelsAge.org
Ve splývavé zádi měla Aceca nahoru výklopné víko, do kterého bylo vsazeno zadní okno.|
Zdroj: WheelsAge.org
Na palubní desce byla před tříramenným volantem umístěna čtveřice kruhových ručkových přístrojů.|
Zdroj: WheelsAge.org
Zpočátku se kupé AC Aceca dodávalo pouze s dvoulitrovým řadovým šestiválcem AC s maximálním výkonem 103 k (76 kW).|
Zdroj: WheelsAge.org
Kupé Aceca mělo rámový podvozek s nezávislým zavěšením všech kol a zadními polonápravami. Všechna kola byla odpružena příčnými listovými péry.|
Zdroj: WheelsAge.org
Svými tvary se AC Aceca mohla směle rovnávat s italským sportovními vozy z padesátých let. |
Zdroj: WheelsAge.org
Toto kupé AC Aceca se v roce 1991 zúčastnilo mexického závodu Carrera Panamericana. Za předními kola mělo přídavné větrací otvory. |
Zdroj: Wikimedia
Čtyřmístný AC Greyhound vycházel z AC Aceca. Měl rozvor prodloužený na 2540 mm a byl dlouhý necelých 4,5 m.|
Zdroj: favcars.com
K názvu Aceca se AC vrátila v roce 1997, kdy představila dvoudveřové čtyřmístné kupé AC Aceca V8. K jeho sériové výrobě však nedošlo.|
Zdroj: WheelsAge.org