AC Aceca (1954–1963): Gran Turismo s šestiválci AC, Bristol a Ford

1/16
Přehled fotografií
Zavřít
  • Některá kupé Aceca měla nárazníky z chromovaných trubek.
    Některá kupé Aceca měla nárazníky z chromovaných trubek.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Návrh karoserie AC Ace a Aceca byl inspirován tvary roadsteru Ferrari 166 MM z roku 1948.
    Návrh karoserie AC Ace a Aceca byl inspirován tvary roadsteru Ferrari 166 MM z roku 1948.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Dvoumístné kupé Aceca vycházelo z roadsteru Ace, které mělo premiéru v říjnu 1954 na automobilové výstavě v londýnském Earls Court.
    Dvoumístné kupé Aceca vycházelo z roadsteru Ace, které mělo premiéru v říjnu 1954 na automobilové výstavě v londýnském Earls Court.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Prvním britským hatchbackem bylo kupé Aston Martin DB2/4 z roku 1953. Druhým bylo kupé AC Aceca.
    Prvním britským hatchbackem bylo kupé Aston Martin DB2/4 z roku 1953. Druhým bylo kupé AC Aceca.| Zdroj: Wikipedia
  • Kupé AC Aceca mělo hliníkovou dvoudveřovou karoserii s dlouhou přídí a splývající zádí.
    Kupé AC Aceca mělo hliníkovou dvoudveřovou karoserii s dlouhou přídí a splývající zádí.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Příď kupé byla totožná s roadsterem včetně elipsovité masky chladiče a dvěma svislými chromovanými náznaky nárazníku po stranách.
    Příď kupé byla totožná s roadsterem včetně elipsovité masky chladiče a dvěma svislými chromovanými náznaky nárazníku po stranách.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Zadní blatníky končily malými koncovým svítilnami.
    Zadní blatníky končily malými koncovým svítilnami.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Kupé AC Aceca mělo rozvor náprav 2286 mm a vnější rozměry 3899 x 1549 x 1321 mm (d x š x v).
    Kupé AC Aceca mělo rozvor náprav 2286 mm a vnější rozměry 3899 x 1549 x 1321 mm (d x š x v).| Zdroj: WheelsAge.org
  • Ve splývavé zádi měla Aceca nahoru výklopné víko, do kterého bylo vsazeno zadní okno.
    Ve splývavé zádi měla Aceca nahoru výklopné víko, do kterého bylo vsazeno zadní okno.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Na palubní desce byla před tříramenným volantem umístěna čtveřice kruhových ručkových přístrojů.
    Na palubní desce byla před tříramenným volantem umístěna čtveřice kruhových ručkových přístrojů.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Zpočátku se kupé AC Aceca dodávalo pouze s dvoulitrovým řadovým šestiválcem AC s maximálním výkonem 103 k (76 kW).
    Zpočátku se kupé AC Aceca dodávalo pouze s dvoulitrovým řadovým šestiválcem AC s maximálním výkonem 103 k (76 kW).| Zdroj: WheelsAge.org
  • Kupé Aceca mělo rámový podvozek s nezávislým zavěšením všech kol a zadními polonápravami. Všechna kola byla odpružena příčnými listovými péry.
    Kupé Aceca mělo rámový podvozek s nezávislým zavěšením všech kol a zadními polonápravami. Všechna kola byla odpružena příčnými listovými péry.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Svými tvary se AC Aceca mohla směle rovnávat s italským sportovními vozy z padesátých let.
    Svými tvary se AC Aceca mohla směle rovnávat s italským sportovními vozy z padesátých let. | Zdroj: WheelsAge.org
  • Toto kupé AC Aceca se v roce 1991 zúčastnilo mexického závodu Carrera Panamericana. Za předními kola mělo přídavné větrací otvory.
    Toto kupé AC Aceca se v roce 1991 zúčastnilo mexického závodu Carrera Panamericana. Za předními kola mělo přídavné větrací otvory. | Zdroj: Wikimedia
  • Čtyřmístný AC Greyhound vycházel z AC Aceca. Měl rozvor prodloužený na 2540 mm a byl dlouhý necelých 4,5 m.
    Čtyřmístný AC Greyhound vycházel z AC Aceca. Měl rozvor prodloužený na 2540 mm a byl dlouhý necelých 4,5 m.| Zdroj: favcars.com
  • K názvu Aceca se AC vrátila v roce 1997, kdy představila dvoudveřové čtyřmístné kupé AC Aceca V8. K jeho sériové výrobě však nedošlo.
    K názvu Aceca se AC vrátila v roce 1997, kdy představila dvoudveřové čtyřmístné kupé AC Aceca V8. K jeho sériové výrobě však nedošlo.| Zdroj: WheelsAge.org
Některá kupé Aceca měla nárazníky z chromovaných trubek.
Návrh karoserie AC Ace a Aceca byl inspirován tvary roadsteru Ferrari 166 MM z roku 1948.
Dvoumístné kupé Aceca vycházelo z roadsteru Ace, které mělo premiéru v říjnu 1954 na automobilové výstavě v londýnském Earls Court.
Prvním britským hatchbackem bylo kupé Aston Martin DB2/4 z roku 1953. Druhým bylo kupé AC Aceca.
Kupé AC Aceca mělo hliníkovou dvoudveřovou karoserii s dlouhou přídí a splývající zádí.
Příď kupé byla totožná s roadsterem včetně elipsovité masky chladiče a dvěma svislými chromovanými náznaky nárazníku po stranách.
Zadní blatníky končily malými koncovým svítilnami.
Kupé AC Aceca mělo rozvor náprav 2286 mm a vnější rozměry 3899 x 1549 x 1321 mm (d x š x v).
Ve splývavé zádi měla Aceca nahoru výklopné víko, do kterého bylo vsazeno zadní okno.
Na palubní desce byla před tříramenným volantem umístěna čtveřice kruhových ručkových přístrojů.
Zpočátku se kupé AC Aceca dodávalo pouze s dvoulitrovým řadovým šestiválcem AC s maximálním výkonem 103 k (76 kW).
Kupé Aceca mělo rámový podvozek s nezávislým zavěšením všech kol a zadními polonápravami. Všechna kola byla odpružena příčnými listovými péry.
Svými tvary se AC Aceca mohla směle rovnávat s italským sportovními vozy z padesátých let.
Toto kupé AC Aceca se v roce 1991 zúčastnilo mexického závodu Carrera Panamericana. Za předními kola mělo přídavné větrací otvory.
Čtyřmístný AC Greyhound vycházel z AC Aceca. Měl rozvor prodloužený na 2540 mm a byl dlouhý necelých 4,5 m.
K názvu Aceca se AC vrátila v roce 1997, kdy představila dvoudveřové čtyřmístné kupé AC Aceca V8. K jeho sériové výrobě však nedošlo.