Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h – Střet dvou kultur

27/91
Přehled fotografií
Zavřít
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Digitální přístrojový štít s 12,3“ obrazovkou charakterizuje jemné zobrazování, díky čemuž jsou dobře čitelné i drobné číslice.
    Digitální přístrojový štít s 12,3“ obrazovkou charakterizuje jemné zobrazování, díky čemuž jsou dobře čitelné i drobné číslice.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Vybrat můžete ze tří zobrazení, přičemž nám se nejvíce líbilo s kruhovými ukazateli. Můžete si nastavit, jaké údaje a kde chcete mít. Displej promítá i mapu navigace.
    Vybrat můžete ze tří zobrazení, přičemž nám se nejvíce líbilo s kruhovými ukazateli. Můžete si nastavit, jaké údaje a kde chcete mít. Displej promítá i mapu navigace.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Přestože se jedná jen o mild-hybrid, elektromotor dokonce dokáže tonale sám pohánět – aktuální režim lze sledovat na grafi ce palubního počítače. I díky tomu je spotřeba velmi slušná.
    Přestože se jedná jen o mild-hybrid, elektromotor dokonce dokáže tonale sám pohánět – aktuální režim lze sledovat na grafi ce palubního počítače. I díky tomu je spotřeba velmi slušná.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Sportovně střižená palubní deska tonale vyznává jednoduché tvary a stínítko přístrojů s náznaky dvou tubusů.
    Sportovně střižená palubní deska tonale vyznává jednoduché tvary a stínítko přístrojů s náznaky dvou tubusů.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Souznění všech komponentů ale není tolik harmonické a při rozjezdech nebo popojíždění v koloně hybrid občas zacuká.
    Souznění všech komponentů ale není tolik harmonické a při rozjezdech nebo popojíždění v koloně hybrid občas zacuká.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Přepínač pro volbu jednoho z tří jízdních režimů má alfa na středovém panelu.
    Přepínač pro volbu jednoho z tří jízdních režimů má alfa na středovém panelu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pádla pro manuální řazení jsou hezky provedená, ale podle nás u hybridu zbytečná.
    Pádla pro manuální řazení jsou hezky provedená, ale podle nás u hybridu zbytečná.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Chválíme jednoduché vypínání jízdy v pruzích na levé páčce.
    Chválíme jednoduché vypínání jízdy v pruzích na levé páčce.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kabina Alfy Romeo Tonale je rozměrově vyvážená a 174 cm vysoký redaktor se omezeně nebude cítit ani na jednom místě. V segmentu kompaktních SUV ale známe prostornější konkurenty. Sedadla poskytují dostatek pohodlí i opory vpředu i vzadu.
    Kabina Alfy Romeo Tonale je rozměrově vyvážená a 174 cm vysoký redaktor se omezeně nebude cítit ani na jednom místě. V segmentu kompaktních SUV ale známe prostornější konkurenty. Sedadla poskytují dostatek pohodlí i opory vpředu i vzadu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Jen v druhé řadě bychom ocenili, aby se opěrky hlavy daly sklopit nebo zasunout do opěradla, protože zabraňují výhledu zadním oknem.
    Jen v druhé řadě bychom ocenili, aby se opěrky hlavy daly sklopit nebo zasunout do opěradla, protože zabraňují výhledu zadním oknem.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Přesné strmé řízení a příkladná stabilita zaručují tonale příkladné vlastnosti při rychlém projíždění zatáček nebo ve slalomu mezi kužely. S komfortem odpružení je to ale horší.
    Přesné strmé řízení a příkladná stabilita zaručují tonale příkladné vlastnosti při rychlém projíždění zatáček nebo ve slalomu mezi kužely. S komfortem odpružení je to ale horší.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Základním objemem 500 litrů patří kufr tonale do průměru kompaktních SUV a crossoverů. Líbí se nám pravidelné a dobře využitelné tvary i kvalitní čalounění.
    Základním objemem 500 litrů patří kufr tonale do průměru kompaktních SUV a crossoverů. Líbí se nám pravidelné a dobře využitelné tvary i kvalitní čalounění.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pod dvojitou podlahou je schránka na sadu pro rychlou opravu pneumatik. Standardem silnějšího hybridu je i průvlak na dlouhé předměty v zadním opěradle.
    Pod dvojitou podlahou je schránka na sadu pro rychlou opravu pneumatik. Standardem silnějšího hybridu je i průvlak na dlouhé předměty v zadním opěradle.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Základem 48V mild-hybridního pohonu Alfy Romeo je přeplňovaná zážehová patnáctistovka s výkonem 118 kW. Pomáhá jí malý elektromotor disponující 15 kW uložený v těle sedmistupňové dvouspojkové převodovky.
    Základem 48V mild-hybridního pohonu Alfy Romeo je přeplňovaná zážehová patnáctistovka s výkonem 118 kW. Pomáhá jí malý elektromotor disponující 15 kW uložený v těle sedmistupňové dvouspojkové převodovky.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pneumatiky v testu: Nokian WR Snowproof P 235/45 R19
    Pneumatiky v testu: Nokian WR Snowproof P 235/45 R19| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
    Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Přístrojový 7“ displej umí jen dvě zobrazení podle zvoleného jízdního módu, měl by být jemnější a nehodí se k němu analogové ručičky.
    Přístrojový 7“ displej umí jen dvě zobrazení podle zvoleného jízdního módu, měl by být jemnější a nehodí se k němu analogové ručičky.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pokud řidič nesleduje animaci s toky energií, ani by občas nepostřehl, jaká energie lexus pohání. Jen při dynamickém zrychlování vylétnou otáčky motoru do výšin, což je i slyšet.
    Pokud řidič nesleduje animaci s toky energií, ani by občas nepostřehl, jaká energie lexus pohání. Jen při dynamickém zrychlování vylétnou otáčky motoru do výšin, což je i slyšet.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Vnitřek Lexusu UX nepůsobí tak svěže jako v alfě a jeho stáří je znát. Rušivě působí černý lesklý panel s 8“ obrazovkou nového multimediálního systému. Původní nižší a širší obrazovka byla zasazena hlouběji do palubky a s celkovým pojetím interiéru ladila více.
    Vnitřek Lexusu UX nepůsobí tak svěže jako v alfě a jeho stáří je znát. Rušivě působí černý lesklý panel s 8“ obrazovkou nového multimediálního systému. Původní nižší a širší obrazovka byla zasazena hlouběji do palubky a s celkovým pojetím interiéru ladila více.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • U hybridu lze vyvolat elektrickou jízdu tlačítkem u voliče převodovky.
    U hybridu lze vyvolat elektrickou jízdu tlačítkem u voliče převodovky.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Také v UX máte tlačítko na jednoduché vypnutí jízdy v pruzích
    Také v UX máte tlačítko na jednoduché vypnutí jízdy v pruzích| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • V lexusu se ovládají jízdní módy přepínačem umístěným nezvykle ve stínítku přístrojů.
    V lexusu se ovládají jízdní módy přepínačem umístěným nezvykle ve stínítku přístrojů.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • V případě kompaktního crossoveru Lexus UX si říkáme, zda náhodou nesedíme v městském hatchbacku. Kvalita interiéru, použité materiály, výborná sedadla a výbava hovoří ve prospěch lexusu. Jenže prostorově se v případě kabiny pohybuje o segment níže.
    V případě kompaktního crossoveru Lexus UX si říkáme, zda náhodou nesedíme v městském hatchbacku. Kvalita interiéru, použité materiály, výborná sedadla a výbava hovoří ve prospěch lexusu. Jenže prostorově se v případě kabiny pohybuje o segment níže.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nabídkou místa zejména v zadní části za konkurencí výrazně zaostává a malé dveře také způsobují, že se do druhé řady hůře nastupuje.
    Nabídkou místa zejména v zadní části za konkurencí výrazně zaostává a malé dveře také způsobují, že se do druhé řady hůře nastupuje.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • V Lexusu UX se může posádka těšit na pohodlnou jízdu s dobrým filtrováním nerovností. Nebojí se ani rychlejších průjezdů zatáček, v nichž je stabilní. Jen není tak hbitý jako alfa.
    V Lexusu UX se může posádka těšit na pohodlnou jízdu s dobrým filtrováním nerovností. Nebojí se ani rychlejších průjezdů zatáček, v nichž je stabilní. Jen není tak hbitý jako alfa.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Zavazadelník Lexusu UX s kapacitou 320 litrů je na kompaktní rodinné SUV hodně skromný. Tolik totiž nabídnou i malé městské hatchbacky.
    Zavazadelník Lexusu UX s kapacitou 320 litrů je na kompaktní rodinné SUV hodně skromný. Tolik totiž nabídnou i malé městské hatchbacky.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Proti konkurenci je hlavně hodně nízký a nepomůže ani dvojitá podlaha – po stranách najdete ještě hluboké boxy.
    Proti konkurenci je hlavně hodně nízký a nepomůže ani dvojitá podlaha – po stranách najdete ještě hluboké boxy.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Úplně vespod objevíte plastový organizér s povinnou výbavou.
    Úplně vespod objevíte plastový organizér s povinnou výbavou.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pod kapotou UX pracuje osvědčená hybridní technika se zážehovým dvoulitrem o výkonu 112 kW a elektromotorem disponujícím 80 kW. Systémový výkon 135 kW zaručuje lexusu slušnou dynamiku, která je spojená i s příjemnou spotřebou paliva. Další výhodou je plynulé zrychlování, protože všechny složky hybridu příkladně spolupracují.
    Pod kapotou UX pracuje osvědčená hybridní technika se zážehovým dvoulitrem o výkonu 112 kW a elektromotorem disponujícím 80 kW. Systémový výkon 135 kW zaručuje lexusu slušnou dynamiku, která je spojená i s příjemnou spotřebou paliva. Další výhodou je plynulé zrychlování, protože všechny složky hybridu příkladně spolupracují.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pneumatiky v testu: Bridgestone Alenza 001 225/50 R18
    Pneumatiky v testu: Bridgestone Alenza 001 225/50 R18| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lexus UX 250h
    Lexus UX 250h| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Digitální přístrojový štít s 12,3“ obrazovkou charakterizuje jemné zobrazování, díky čemuž jsou dobře čitelné i drobné číslice.
Vybrat můžete ze tří zobrazení, přičemž nám se nejvíce líbilo s kruhovými ukazateli. Můžete si nastavit, jaké údaje a kde chcete mít. Displej promítá i mapu navigace.
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Přestože se jedná jen o mild-hybrid, elektromotor dokonce dokáže tonale sám pohánět – aktuální režim lze sledovat na grafi ce palubního počítače. I díky tomu je spotřeba velmi slušná.
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Sportovně střižená palubní deska tonale vyznává jednoduché tvary a stínítko přístrojů s náznaky dvou tubusů.
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Souznění všech komponentů ale není tolik harmonické a při rozjezdech nebo popojíždění v koloně hybrid občas zacuká.
Přepínač pro volbu jednoho z tří jízdních režimů má alfa na středovém panelu.
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Pádla pro manuální řazení jsou hezky provedená, ale podle nás u hybridu zbytečná.
Chválíme jednoduché vypínání jízdy v pruzích na levé páčce.
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Kabina Alfy Romeo Tonale je rozměrově vyvážená a 174 cm vysoký redaktor se omezeně nebude cítit ani na jednom místě. V segmentu kompaktních SUV ale známe prostornější konkurenty. Sedadla poskytují dostatek pohodlí i opory vpředu i vzadu.
Jen v druhé řadě bychom ocenili, aby se opěrky hlavy daly sklopit nebo zasunout do opěradla, protože zabraňují výhledu zadním oknem.
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Přesné strmé řízení a příkladná stabilita zaručují tonale příkladné vlastnosti při rychlém projíždění zatáček nebo ve slalomu mezi kužely. S komfortem odpružení je to ale horší.
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Základním objemem 500 litrů patří kufr tonale do průměru kompaktních SUV a crossoverů. Líbí se nám pravidelné a dobře využitelné tvary i kvalitní čalounění.
Pod dvojitou podlahou je schránka na sadu pro rychlou opravu pneumatik. Standardem silnějšího hybridu je i průvlak na dlouhé předměty v zadním opěradle.
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Základem 48V mild-hybridního pohonu Alfy Romeo je přeplňovaná zážehová patnáctistovka s výkonem 118 kW. Pomáhá jí malý elektromotor disponující 15 kW uložený v těle sedmistupňové dvouspojkové převodovky.
Pneumatiky v testu: Nokian WR Snowproof P 235/45 R19
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid
Přístrojový 7“ displej umí jen dvě zobrazení podle zvoleného jízdního módu, měl by být jemnější a nehodí se k němu analogové ručičky.
Lexus UX 250h
Pokud řidič nesleduje animaci s toky energií, ani by občas nepostřehl, jaká energie lexus pohání. Jen při dynamickém zrychlování vylétnou otáčky motoru do výšin, což je i slyšet.
Lexus UX 250h
Vnitřek Lexusu UX nepůsobí tak svěže jako v alfě a jeho stáří je znát. Rušivě působí černý lesklý panel s 8“ obrazovkou nového multimediálního systému. Původní nižší a širší obrazovka byla zasazena hlouběji do palubky a s celkovým pojetím interiéru ladila více.
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
U hybridu lze vyvolat elektrickou jízdu tlačítkem u voliče převodovky.
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Také v UX máte tlačítko na jednoduché vypnutí jízdy v pruzích
V lexusu se ovládají jízdní módy přepínačem umístěným nezvykle ve stínítku přístrojů.
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
V případě kompaktního crossoveru Lexus UX si říkáme, zda náhodou nesedíme v městském hatchbacku. Kvalita interiéru, použité materiály, výborná sedadla a výbava hovoří ve prospěch lexusu. Jenže prostorově se v případě kabiny pohybuje o segment níže.
Nabídkou místa zejména v zadní části za konkurencí výrazně zaostává a malé dveře také způsobují, že se do druhé řady hůře nastupuje.
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
V Lexusu UX se může posádka těšit na pohodlnou jízdu s dobrým filtrováním nerovností. Nebojí se ani rychlejších průjezdů zatáček, v nichž je stabilní. Jen není tak hbitý jako alfa.
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Zavazadelník Lexusu UX s kapacitou 320 litrů je na kompaktní rodinné SUV hodně skromný. Tolik totiž nabídnou i malé městské hatchbacky.
Proti konkurenci je hlavně hodně nízký a nepomůže ani dvojitá podlaha – po stranách najdete ještě hluboké boxy.
Úplně vespod objevíte plastový organizér s povinnou výbavou.
Pod kapotou UX pracuje osvědčená hybridní technika se zážehovým dvoulitrem o výkonu 112 kW a elektromotorem disponujícím 80 kW. Systémový výkon 135 kW zaručuje lexusu slušnou dynamiku, která je spojená i s příjemnou spotřebou paliva. Další výhodou je plynulé zrychlování, protože všechny složky hybridu příkladně spolupracují.
Lexus UX 250h
Lexus UX 250h
Pneumatiky v testu: Bridgestone Alenza 001 225/50 R18
Lexus UX 250h