Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid vs. Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Digitální přístrojový štít s 12,3“ obrazovkou charakterizuje jemné zobrazování, díky čemuž jsou dobře čitelné i drobné číslice.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vybrat můžete ze tří zobrazení, přičemž nám se nejvíce líbilo s kruhovými ukazateli. Můžete si nastavit, jaké údaje a kde chcete mít. Displej promítá i mapu navigace.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přestože se jedná jen o mild-hybrid, elektromotor dokonce dokáže tonale sám pohánět – aktuální režim lze sledovat na grafi ce palubního počítače. I díky tomu je spotřeba velmi slušná.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Sportovně střižená palubní deska tonale vyznává jednoduché tvary a stínítko přístrojů s náznaky dvou tubusů.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Souznění všech komponentů ale není tolik harmonické a při rozjezdech nebo popojíždění v koloně hybrid občas zacuká.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přepínač pro volbu jednoho z tří jízdních režimů má alfa na středovém panelu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pádla pro manuální řazení jsou hezky provedená, ale podle nás u hybridu zbytečná.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chválíme jednoduché vypínání jízdy v pruzích na levé páčce.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kabina Alfy Romeo Tonale je rozměrově vyvážená a 174 cm vysoký redaktor se omezeně nebude cítit ani na jednom místě. V segmentu kompaktních SUV ale známe prostornější konkurenty. Sedadla poskytují dostatek pohodlí i opory vpředu i vzadu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jen v druhé řadě bychom ocenili, aby se opěrky hlavy daly sklopit nebo zasunout do opěradla, protože zabraňují výhledu zadním oknem.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přesné strmé řízení a příkladná stabilita zaručují tonale příkladné vlastnosti při rychlém projíždění zatáček nebo ve slalomu mezi kužely. S komfortem odpružení je to ale horší.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Základním objemem 500 litrů patří kufr tonale do průměru kompaktních SUV a crossoverů. Líbí se nám pravidelné a dobře využitelné tvary i kvalitní čalounění.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pod dvojitou podlahou je schránka na sadu pro rychlou opravu pneumatik. Standardem silnějšího hybridu je i průvlak na dlouhé předměty v zadním opěradle.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Základem 48V mild-hybridního pohonu Alfy Romeo je přeplňovaná zážehová patnáctistovka s výkonem 118 kW. Pomáhá jí malý elektromotor disponující 15 kW uložený v těle sedmistupňové dvouspojkové převodovky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Nokian WR Snowproof P 235/45 R19|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přístrojový 7“ displej umí jen dvě zobrazení podle zvoleného jízdního módu, měl by být jemnější a nehodí se k němu analogové ručičky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pokud řidič nesleduje animaci s toky energií, ani by občas nepostřehl, jaká energie lexus pohání. Jen při dynamickém zrychlování vylétnou otáčky motoru do výšin, což je i slyšet.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vnitřek Lexusu UX nepůsobí tak svěže jako v alfě a jeho stáří je znát. Rušivě působí černý lesklý panel s 8“ obrazovkou nového multimediálního systému. Původní nižší a širší obrazovka byla zasazena hlouběji do palubky a s celkovým pojetím interiéru ladila více.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
U hybridu lze vyvolat elektrickou jízdu tlačítkem u voliče převodovky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Také v UX máte tlačítko na jednoduché vypnutí jízdy v pruzích|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
V lexusu se ovládají jízdní módy přepínačem umístěným nezvykle ve stínítku přístrojů.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
V případě kompaktního crossoveru Lexus UX si říkáme, zda náhodou nesedíme v městském hatchbacku. Kvalita interiéru, použité materiály, výborná sedadla a výbava hovoří ve prospěch lexusu. Jenže prostorově se v případě kabiny pohybuje o segment níže.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Nabídkou místa zejména v zadní části za konkurencí výrazně zaostává a malé dveře také způsobují, že se do druhé řady hůře nastupuje.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
V Lexusu UX se může posádka těšit na pohodlnou jízdu s dobrým filtrováním nerovností. Nebojí se ani rychlejších průjezdů zatáček, v nichž je stabilní. Jen není tak hbitý jako alfa.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zavazadelník Lexusu UX s kapacitou 320 litrů je na kompaktní rodinné SUV hodně skromný. Tolik totiž nabídnou i malé městské hatchbacky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Proti konkurenci je hlavně hodně nízký a nepomůže ani dvojitá podlaha – po stranách najdete ještě hluboké boxy.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Úplně vespod objevíte plastový organizér s povinnou výbavou.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pod kapotou UX pracuje osvědčená hybridní technika se zážehovým dvoulitrem o výkonu 112 kW a elektromotorem disponujícím 80 kW. Systémový výkon 135 kW zaručuje lexusu slušnou dynamiku, která je spojená i s příjemnou spotřebou paliva. Další výhodou je plynulé zrychlování, protože všechny složky hybridu příkladně spolupracují.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lexus UX 250h|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Bridgestone Alenza 001 225/50 R18|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert