Allard K (1946–1953): Lehké britské sporťáky s americkými motory V8

2/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Dvoumístný Allard K1 používal mnoho dílů z vozů Ford. Kromě motoru V8 to byla také převodovka, nápravy a brzdy.
    Dvoumístný Allard K1 používal mnoho dílů z vozů Ford. Kromě motoru V8 to byla také převodovka, nápravy a brzdy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Roadster K1 měl kapkovité blatníky a drátová kola s centrální maticí. Rezerva byla umístěna pod krytem na zádi.
    Roadster K1 měl kapkovité blatníky a drátová kola s centrální maticí. Rezerva byla umístěna pod krytem na zádi.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Allard K1 měl sklápěcí přední okno, čtyřramenný sportovní volant a řadicí páku na podlaze.
    Allard K1 měl sklápěcí přední okno, čtyřramenný sportovní volant a řadicí páku na podlaze.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Motorový prostor zcela zaplňoval motor Ford V8 „Flathead“ s objemem 36 litru a výkonem 96 koní.
    Motorový prostor zcela zaplňoval motor Ford V8 „Flathead“ s objemem 36 litru a výkonem 96 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Roadster Allard K1 měl typickou masku chladiče, připomínající svislým mřížováním vodopád.
    Roadster Allard K1 měl typickou masku chladiče, připomínající svislým mřížováním vodopád.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Většina vozů Allard K1 se obešla bez nárazníků. První kusy měly ručkové ukazatele směru umístěné před dveřmi.
    Většina vozů Allard K1 se obešla bez nárazníků. První kusy měly ručkové ukazatele směru umístěné před dveřmi.| Zdroj: Karel Haas
  • Allard K1 s nataženou plátěnou střechou a malými bočními okny nad dveřmi.
    Allard K1 s nataženou plátěnou střechou a malými bočními okny nad dveřmi.| Zdroj: hymanltd.com
  • Allard K2 dostal novou, méně nápadnou masku chladiče a po stranách kapoty trojice větracích otvorů.
    Allard K2 dostal novou, méně nápadnou masku chladiče a po stranách kapoty trojice větracích otvorů.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Vzadu měl Allard K2 zavazadlový prostor s víkem otevíraným nahoru.
    Vzadu měl Allard K2 zavazadlový prostor s víkem otevíraným nahoru.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na leštěné palubní desce dominoval velký rychloměr a otáčkoměr.
    Na leštěné palubní desce dominoval velký rychloměr a otáčkoměr.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Cestovní verze Allardu K2 měla jednodílné přední okno a masivní dělené chromované nárazníky.
    Cestovní verze Allardu K2 měla jednodílné přední okno a masivní dělené chromované nárazníky.| Zdroj: Karel Haas
  • Krásný exemplář Allardu K2 je k vidění v automobilovém muzeu Pantheon ve švýcarské Basileji.
    Krásný exemplář Allardu K2 je k vidění v automobilovém muzeu Pantheon ve švýcarské Basileji.| Zdroj: Karel Haas
  • V roce 1952 upravil Allard modernější model Palm Beach na typ K3 a pokusil se tím nabídnout zákazníkům civilnější verzi k modelům J2.
    V roce 1952 upravil Allard modernější model Palm Beach na typ K3 a pokusil se tím nabídnout zákazníkům civilnější verzi k modelům J2.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Allard K3 měl blatníky zapuštěné do boků a přední okno rozdělené středovou příčkou.
    Allard K3 měl blatníky zapuštěné do boků a přední okno rozdělené středovou příčkou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Allard K3 měl palubní desku potaženou dřevěnou dýhou a tříramenný sportovní volant.
    Allard K3 měl palubní desku potaženou dřevěnou dýhou a tříramenný sportovní volant.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Některé vozy Allard K3 měly pod kapotou motor Chrysler Hemi FirePower V8 s objemem 5,4 litru.
    Některé vozy Allard K3 měly pod kapotou motor Chrysler Hemi FirePower V8 s objemem 5,4 litru.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Allard K3 používal karoserii modelu Allard Palm Beach bez větších změn. Palm Beach poháněly řadové čtyřválce a šestiválce Ford.
    Allard K3 používal karoserii modelu Allard Palm Beach bez větších změn. Palm Beach poháněly řadové čtyřválce a šestiválce Ford.| Zdroj: Karel Haas
  • Jedinou výraznější změnou K3 proti modelu Palm Beach bylo dělené přední okno.
    Jedinou výraznější změnou K3 proti modelu Palm Beach bylo dělené přední okno.| Zdroj: Wikipedia
  • Roadster Allard K3 s motorem Chrysler Hemi FirePower V8 se prodal v aukci za 250 tisíc dolarů.
    Roadster Allard K3 s motorem Chrysler Hemi FirePower V8 se prodal v aukci za 250 tisíc dolarů.| Zdroj: hymanltd.com
  • Poslední ukázkou konstruktérských schopností Sydneyho Allarda byl dragster s motorem Chrysler Hemi, postavený v roce 1960.
    Poslední ukázkou konstruktérských schopností Sydneyho Allarda byl dragster s motorem Chrysler Hemi, postavený v roce 1960.| Zdroj: nationalmotormuseum.org.uk
Dvoumístný Allard K1 používal mnoho dílů z vozů Ford. Kromě motoru V8 to byla také převodovka, nápravy a brzdy.
Roadster K1 měl kapkovité blatníky a drátová kola s centrální maticí. Rezerva byla umístěna pod krytem na zádi.
Allard K1 měl sklápěcí přední okno, čtyřramenný sportovní volant a řadicí páku na podlaze.
Motorový prostor zcela zaplňoval motor Ford V8 „Flathead“ s objemem 36 litru a výkonem 96 koní.
Roadster Allard K1 měl typickou masku chladiče, připomínající svislým mřížováním vodopád.
Většina vozů Allard K1 se obešla bez nárazníků. První kusy měly ručkové ukazatele směru umístěné před dveřmi.
Allard K1 s nataženou plátěnou střechou a malými bočními okny nad dveřmi.
Allard K2 dostal novou, méně nápadnou masku chladiče a po stranách kapoty trojice větracích otvorů.
Vzadu měl Allard K2 zavazadlový prostor s víkem otevíraným nahoru.
Na leštěné palubní desce dominoval velký rychloměr a otáčkoměr.
Cestovní verze Allardu K2 měla jednodílné přední okno a masivní dělené chromované nárazníky.
Krásný exemplář Allardu K2 je k vidění v automobilovém muzeu Pantheon ve švýcarské Basileji.
V roce 1952 upravil Allard modernější model Palm Beach na typ K3 a pokusil se tím nabídnout zákazníkům civilnější verzi k modelům J2.
Allard K3 měl blatníky zapuštěné do boků a přední okno rozdělené středovou příčkou.
Allard K3 měl palubní desku potaženou dřevěnou dýhou a tříramenný sportovní volant.
Některé vozy Allard K3 měly pod kapotou motor Chrysler Hemi FirePower V8 s objemem 5,4 litru.
Allard K3 používal karoserii modelu Allard Palm Beach bez větších změn. Palm Beach poháněly řadové čtyřválce a šestiválce Ford.
Jedinou výraznější změnou K3 proti modelu Palm Beach bylo dělené přední okno.
Roadster Allard K3 s motorem Chrysler Hemi FirePower V8 se prodal v aukci za 250 tisíc dolarů.
Poslední ukázkou konstruktérských schopností Sydneyho Allarda byl dragster s motorem Chrysler Hemi, postavený v roce 1960.