Armstrong Siddeley Sapphire: Poslední aristokrat z Coventry

1/17
Přehled fotografií
Zavřít
  • Koncem roku 1952 debutoval velký sedan Sapphire 346. V letech 1953 až 1958 se jich prodalo necelých 7700.
    Koncem roku 1952 debutoval velký sedan Sapphire 346. V letech 1953 až 1958 se jich prodalo necelých 7700.| Zdroj: Karel Haas
  • Armstrong Siddeley Sapphire pózuje před proudovým letadlem Hawker Hunter používajícím motor stejného jména.
    Armstrong Siddeley Sapphire pózuje před proudovým letadlem Hawker Hunter používajícím motor stejného jména.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Sapphire 346 měl rozvor náprav 2896 mm a rozměry 4902 x 1829 x 1600 mm. Tento model se šesti bočními okny byl stejně drahý jako verze se čtyřmi bočními okny.
    Sapphire 346 měl rozvor náprav 2896 mm a rozměry 4902 x 1829 x 1600 mm. Tento model se šesti bočními okny byl stejně drahý jako verze se čtyřmi bočními okny.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Vozy Sapphire měly typickou šípovou přední masku a světlomety zapuštěné v prostoru mezi maskou a blatníky.
    Vozy Sapphire měly typickou šípovou přední masku a světlomety zapuštěné v prostoru mezi maskou a blatníky.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Elegantní linie narušovaly vyčnívající závěsy dveří. Přední dveře se otevíraly proti směru jízdy.
    Elegantní linie narušovaly vyčnívající závěsy dveří. Přední dveře se otevíraly proti směru jízdy.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Armstrong Siddeley Sapphire 346 se čtyřmi bočními okny ve dveřích a větracími okénky v předních dveřích.
    Armstrong Siddeley Sapphire 346 se čtyřmi bočními okny ve dveřích a větracími okénky v předních dveřích.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Vzadu měl Sapphire nepříliš velké zadní okno a pod ním zavazadlový prostor přístupný nahoru vyklápěným víkem.
    Vzadu měl Sapphire nepříliš velké zadní okno a pod ním zavazadlový prostor přístupný nahoru vyklápěným víkem.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Okrasné lišty na bocích přímo sváděly k dvojtónovému lakování karoserie.
    Okrasné lišty na bocích přímo sváděly k dvojtónovému lakování karoserie.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Palubní deska a obložení dveří bylo potaženo ořechovou dýhou. Všechny ukazatele byly soustředěny před volantem.
    Palubní deska a obložení dveří bylo potaženo ořechovou dýhou. Všechny ukazatele byly soustředěny před volantem.| Zdroj: WheelsAge.org
  • V roce 1955 byla modelová řada Sapphire rozšířena o menší typ 234, poháněný řadovým čtyřválcem s objemem 2290 cm3.
    V roce 1955 byla modelová řada Sapphire rozšířena o menší typ 234, poháněný řadovým čtyřválcem s objemem 2290 cm3.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Stejnou karoserii jako Sapphire 234 měl model 236 s pohonem zadních kol starším 2,3litrovým šestiválcem.
    Stejnou karoserii jako Sapphire 234 měl model 236 s pohonem zadních kol starším 2,3litrovým šestiválcem.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Prodloužená verze Sapphire Limousine měla rozvor 3378 mm a délku 5385 mm, byla tedy o více než půl metru delší.
    Prodloužená verze Sapphire Limousine měla rozvor 3378 mm a délku 5385 mm, byla tedy o více než půl metru delší.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Armstrong Siddeley Star Sapphire z roku 1958 měl nižší masku chladiče, hladší chromované nárazníky a skryté závěsy dveří.
    Armstrong Siddeley Star Sapphire z roku 1958 měl nižší masku chladiče, hladší chromované nárazníky a skryté závěsy dveří.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Star Sapphire poháněl čtyřlitrový šestiválec s výkonem 165 koní. Kapotu zdobila soška sfingy.
    Star Sapphire poháněl čtyřlitrový šestiválec s výkonem 165 koní. Kapotu zdobila soška sfingy.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Armstrong Siddeley Star Sapphire měl pozměněnou přístrojovou desku a automatickou převodovku s ovládáním páčkou na sloupku řízení.
    Armstrong Siddeley Star Sapphire měl pozměněnou přístrojovou desku a automatickou převodovku s ovládáním páčkou na sloupku řízení.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Armstrong Siddeley Sapphire Mark II měl plně automatickou čtyřstupňovou převodovku Rolls-Royce.
    Armstrong Siddeley Sapphire Mark II měl plně automatickou čtyřstupňovou převodovku Rolls-Royce.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Sapphire Mark II měl větší zadní okno a pozměněný tvar víka zavazadelníku.
    Sapphire Mark II měl větší zadní okno a pozměněný tvar víka zavazadelníku.| Zdroj: WheelsAge.org
Koncem roku 1952 debutoval velký sedan Sapphire 346. V letech 1953 až 1958 se jich prodalo necelých 7700.
Armstrong Siddeley Sapphire pózuje před proudovým letadlem Hawker Hunter používajícím motor stejného jména.
Sapphire 346 měl rozvor náprav 2896 mm a rozměry 4902 x 1829 x 1600 mm. Tento model se šesti bočními okny byl stejně drahý jako verze se čtyřmi bočními okny.
Vozy Sapphire měly typickou šípovou přední masku a světlomety zapuštěné v prostoru mezi maskou a blatníky.
Elegantní linie narušovaly vyčnívající závěsy dveří. Přední dveře se otevíraly proti směru jízdy.
Armstrong Siddeley Sapphire 346 se čtyřmi bočními okny ve dveřích a větracími okénky v předních dveřích.
Vzadu měl Sapphire nepříliš velké zadní okno a pod ním zavazadlový prostor přístupný nahoru vyklápěným víkem.
Okrasné lišty na bocích přímo sváděly k dvojtónovému lakování karoserie.
Palubní deska a obložení dveří bylo potaženo ořechovou dýhou. Všechny ukazatele byly soustředěny před volantem.
V roce 1955 byla modelová řada Sapphire rozšířena o menší typ 234, poháněný řadovým čtyřválcem s objemem 2290 cm3.
Stejnou karoserii jako Sapphire 234 měl model 236 s pohonem zadních kol starším 2,3litrovým šestiválcem.
Prodloužená verze Sapphire Limousine měla rozvor 3378 mm a délku 5385 mm, byla tedy o více než půl metru delší.
Armstrong Siddeley Star Sapphire z roku 1958 měl nižší masku chladiče, hladší chromované nárazníky a skryté závěsy dveří.
Star Sapphire poháněl čtyřlitrový šestiválec s výkonem 165 koní. Kapotu zdobila soška sfingy.
Armstrong Siddeley Star Sapphire měl pozměněnou přístrojovou desku a automatickou převodovku s ovládáním páčkou na sloupku řízení.
Armstrong Siddeley Sapphire Mark II měl plně automatickou čtyřstupňovou převodovku Rolls-Royce.
Sapphire Mark II měl větší zadní okno a pozměněný tvar víka zavazadelníku.