Armstrong Siddeley Sapphire: Poslední aristokrat z Coventry
5
/
17
Prohlédnout znovu
Armstrong Siddeley Sapphire: Poslední aristokrat z Coventry
Koncem roku 1952 debutoval velký sedan Sapphire 346. V letech 1953 až 1958 se jich prodalo necelých 7700.
|
Karel Haas
Armstrong Siddeley Sapphire pózuje před proudovým letadlem Hawker Hunter používajícím motor stejného jména.
|
WheelsAge.org
Sapphire 346 měl rozvor náprav 2896 mm a rozměry 4902 x 1829 x 1600 mm. Tento model se šesti bočními okny byl stejně drahý jako verze se čtyřmi bočními okny.
|
WheelsAge.org
Vozy Sapphire měly typickou šípovou přední masku a světlomety zapuštěné v prostoru mezi maskou a blatníky.
|
WheelsAge.org
Elegantní linie narušovaly vyčnívající závěsy dveří. Přední dveře se otevíraly proti směru jízdy.
|
WheelsAge.org
Armstrong Siddeley Sapphire 346 se čtyřmi bočními okny ve dveřích a větracími okénky v předních dveřích.
|
WheelsAge.org
Vzadu měl Sapphire nepříliš velké zadní okno a pod ním zavazadlový prostor přístupný nahoru vyklápěným víkem.
|
WheelsAge.org
Okrasné lišty na bocích přímo sváděly k dvojtónovému lakování karoserie.
|
WheelsAge.org
Palubní deska a obložení dveří bylo potaženo ořechovou dýhou. Všechny ukazatele byly soustředěny před volantem.
|
WheelsAge.org
V roce 1955 byla modelová řada Sapphire rozšířena o menší typ 234, poháněný řadovým čtyřválcem s objemem 2290 cm3.
|
WheelsAge.org
Stejnou karoserii jako Sapphire 234 měl model 236 s pohonem zadních kol starším 2,3litrovým šestiválcem.
|
WheelsAge.org
Prodloužená verze Sapphire Limousine měla rozvor 3378 mm a délku 5385 mm, byla tedy o více než půl metru delší.
|
WheelsAge.org
Armstrong Siddeley Star Sapphire z roku 1958 měl nižší masku chladiče, hladší chromované nárazníky a skryté závěsy dveří.
|
WheelsAge.org
Star Sapphire poháněl čtyřlitrový šestiválec s výkonem 165 koní. Kapotu zdobila soška sfingy.
|
WheelsAge.org
Armstrong Siddeley Star Sapphire měl pozměněnou přístrojovou desku a automatickou převodovku s ovládáním páčkou na sloupku řízení.
|
WheelsAge.org
Armstrong Siddeley Sapphire Mark II měl plně automatickou čtyřstupňovou převodovku Rolls-Royce.
|
WheelsAge.org
Sapphire Mark II měl větší zadní okno a pozměněný tvar víka zavazadelníku.
|
WheelsAge.org
Amerika za pět let zavede systém, který je v Evropě normou už roky
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky
TWR se vrací s restomodem XJS V12. Přes 600 koní v karbonu!
Šestikolka Toyota Land Cruiser odolá puškám a ujede až 2000 km na nádrž
Čekáte na nové levné Tesly? Možná budete zklamáni, o co půjde