Aston Martin V8 (1969–1989): Jezdil s ním i agent 007!

19/19
Přehled fotografií
Zavřít
  • Aston Martin V8 měl kruhové světlomety hluboko zapuštěné do karoserie, užší masku chladiče a přední směrovky pod nárazníkem.
    Aston Martin V8 měl kruhové světlomety hluboko zapuštěné do karoserie, užší masku chladiče a přední směrovky pod nárazníkem.| Zdroj: Fisher Performance Cars
  • Model Aston Martin DBS (1969–1972) zpočátku poháněl řadový šestiválec z typu DB6. Jeho karoserii převzal s drobnými změnami Aston Martin V8.
    Model Aston Martin DBS (1969–1972) zpočátku poháněl řadový šestiválec z typu DB6. Jeho karoserii převzal s drobnými změnami Aston Martin V8.| Zdroj: Aston Martin
  • V letech 1969 až 1972 byl vlajkovou lodí automobilky Aston Martin model DBS V8.
    V letech 1969 až 1972 byl vlajkovou lodí automobilky Aston Martin model DBS V8.| Zdroj: Wikipedia
  • Dvoudveřové čtyřmístné kupé DBS V8 navrhl William Towns. Mělo širokou masku chladiče a splývavou záď.
    Dvoudveřové čtyřmístné kupé DBS V8 navrhl William Towns. Mělo širokou masku chladiče a splývavou záď.| Zdroj: Carpixel
  • Karoserie DBS V8 byla totožná s modelem DBS. Lišila se jen v detailech, například absencí větracích štěrbin v zadních sloupcích a ráfky z hliníkové slitiny.
    Karoserie DBS V8 byla totožná s modelem DBS. Lišila se jen v detailech, například absencí větracích štěrbin v zadních sloupcích a ráfky z hliníkové slitiny.| Zdroj: Carpixel
  • DBS V8 měl širokou masku chladiče se zabudovanou čtveřicí kruhových světlometů.
    DBS V8 měl širokou masku chladiče se zabudovanou čtveřicí kruhových světlometů.| Zdroj: Wood – Sportwagen
  • Luxusní interiér AM V8 měl kožené čalounění a tříramenný volant s dřevěným věncem.
    Luxusní interiér AM V8 měl kožené čalounění a tříramenný volant s dřevěným věncem.| Zdroj: Aston Martin
  • Po přechodu od vstřikování paliva zpět na čtyři karburátory Weber musel být zvětšen otvor na kapotě, přivádějící vzduch ke karburátorům.
    Po přechodu od vstřikování paliva zpět na čtyři karburátory Weber musel být zvětšen otvor na kapotě, přivádějící vzduch ke karburátorům.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Výkonnější verze AM V8 Vantage měla aerodynamické úpravy karoserie, například zaslepení přední masky a zvětšení předního spoileru.
    Výkonnější verze AM V8 Vantage měla aerodynamické úpravy karoserie, například zaslepení přední masky a zvětšení předního spoileru.| Zdroj: Aston Martin
  • Kabriolet Aston Martin V8 Vantage Volante se skládací textilní střechou.
    Kabriolet Aston Martin V8 Vantage Volante se skládací textilní střechou.| Zdroj: Aston Martin
  • V8 Vantage Volante měl aerodynamické úpravy v podobě zadního spoileru a rozšířených podběhů.
    V8 Vantage Volante měl aerodynamické úpravy v podobě zadního spoileru a rozšířených podběhů.| Zdroj: Aston Martin
  • Kabriolet Volante s elektricky ovládanou skládací střechou se objevil na trhu v červnu 1978. Kapotu bez větracího otvoru převzal od kupé 4. série.
    Kabriolet Volante s elektricky ovládanou skládací střechou se objevil na trhu v červnu 1978. Kapotu bez větracího otvoru převzal od kupé 4. série.| Zdroj: Aston Martin
  • Tento Aston Martin V8 Volante vlastnila rocková hvězda Roger Daltrey, frontman kapely The Who.
    Tento Aston Martin V8 Volante vlastnila rocková hvězda Roger Daltrey, frontman kapely The Who.| Zdroj: Racecar
  • Volante měl luxusní interiér s koženými sedadly a ovládáním automatické převodovky na středovém tunelu. V aukci se prodal za v přepočtu 5 milionů Kč.
    Volante měl luxusní interiér s koženými sedadly a ovládáním automatické převodovky na středovém tunelu. V aukci se prodal za v přepočtu 5 milionů Kč.| Zdroj: Racecar
  • Aston Martin V8 Vantage Volante z roku 1984 s přídavnými světlomety v přední masce a pod nárazníkem.
    Aston Martin V8 Vantage Volante z roku 1984 s přídavnými světlomety v přední masce a pod nárazníkem.| Zdroj: Classic.com
  • Nejvýkonnější verze X-Pack z roku 1986 měla motor 580X, elektronické vstřikování paliva Weber a 16palcová kola Compomotive.
    Nejvýkonnější verze X-Pack z roku 1986 měla motor 580X, elektronické vstřikování paliva Weber a 16palcová kola Compomotive.| Zdroj: Pendine.com
  • Aston Martin V8 poháněl vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů a dvěma vačkovými hřídeli pro každou řadu válců.
    Aston Martin V8 poháněl vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů a dvěma vačkovými hřídeli pro každou řadu válců.| Zdroj: Commons.wikimedia.org
  • Poslední provedení kupé Aston Martin V8 Vantage ve verzi X-Pack z roku 1988.
    Poslední provedení kupé Aston Martin V8 Vantage ve verzi X-Pack z roku 1988.| Zdroj: Uncrate.com
  • Přidání zadního spoileru si vyžádalo úpravu zadních blatníků. Větrací mřížku pod zadním oknem nahradila štěrbina.
    Přidání zadního spoileru si vyžádalo úpravu zadních blatníků. Větrací mřížku pod zadním oknem nahradila štěrbina.| Zdroj: Uncrate.com
Aston Martin V8 měl kruhové světlomety hluboko zapuštěné do karoserie, užší masku chladiče a přední směrovky pod nárazníkem.
Model Aston Martin DBS (1969–1972) zpočátku poháněl řadový šestiválec z typu DB6. Jeho karoserii převzal s drobnými změnami Aston Martin V8.
V letech 1969 až 1972 byl vlajkovou lodí automobilky Aston Martin model DBS V8.
Dvoudveřové čtyřmístné kupé DBS V8 navrhl William Towns. Mělo širokou masku chladiče a splývavou záď.
Karoserie DBS V8 byla totožná s modelem DBS. Lišila se jen v detailech, například absencí větracích štěrbin v zadních sloupcích a ráfky z hliníkové slitiny.
DBS V8 měl širokou masku chladiče se zabudovanou čtveřicí kruhových světlometů.
Luxusní interiér AM V8 měl kožené čalounění a tříramenný volant s dřevěným věncem.
Po přechodu od vstřikování paliva zpět na čtyři karburátory Weber musel být zvětšen otvor na kapotě, přivádějící vzduch ke karburátorům.
Výkonnější verze AM V8 Vantage měla aerodynamické úpravy karoserie, například zaslepení přední masky a zvětšení předního spoileru.
Kabriolet Aston Martin V8 Vantage Volante se skládací textilní střechou.
V8 Vantage Volante měl aerodynamické úpravy v podobě zadního spoileru a rozšířených podběhů.
Kabriolet Volante s elektricky ovládanou skládací střechou se objevil na trhu v červnu 1978. Kapotu bez větracího otvoru převzal od kupé 4. série.
Tento Aston Martin V8 Volante vlastnila rocková hvězda Roger Daltrey, frontman kapely The Who.
Volante měl luxusní interiér s koženými sedadly a ovládáním automatické převodovky na středovém tunelu. V aukci se prodal za v přepočtu 5 milionů Kč.
Aston Martin V8 Vantage Volante z roku 1984 s přídavnými světlomety v přední masce a pod nárazníkem.
Nejvýkonnější verze X-Pack z roku 1986 měla motor 580X, elektronické vstřikování paliva Weber a 16palcová kola Compomotive.
Aston Martin V8 poháněl vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů a dvěma vačkovými hřídeli pro každou řadu válců.
Poslední provedení kupé Aston Martin V8 Vantage ve verzi X-Pack z roku 1988.
Přidání zadního spoileru si vyžádalo úpravu zadních blatníků. Větrací mřížku pod zadním oknem nahradila štěrbina.