Austin Princess (1947–1968): Luxus pro méně bohaté

12/17
Přehled fotografií
Zavřít
  • K výraznější modernizaci došlo v roce 1956, kdy byl představen model Austin Princess IV.
    K výraznější modernizaci došlo v roce 1956, kdy byl představen model Austin Princess IV.| Zdroj: Karel Haas
  • Princess měl chladič se svislým mřížováním, umístěný skoro kolmo. Do prostoru mezi předními blatníky a chladičem byly posazeny světlomety a pod nimi mlhovky.
    Princess měl chladič se svislým mřížováním, umístěný skoro kolmo. Do prostoru mezi předními blatníky a chladičem byly posazeny světlomety a pod nimi mlhovky.| Zdroj: auto.vercity.ru
  • Austin A120 Princess Mark I měl rozvor náprav 3 030 mm a byl dlouhý 4877 mm.
    Austin A120 Princess Mark I měl rozvor náprav 3 030 mm a byl dlouhý 4877 mm.| Zdroj: auta5p.eu
  • Jednoduchá palubní deska obložená ořechovým dřevem měla všechny přístroje umístěné uprostřed.
    Jednoduchá palubní deska obložená ořechovým dřevem měla všechny přístroje umístěné uprostřed.| Zdroj: premiercarriage.co.uk
  • Austin A120 Princess se začal vyrábět v roce 1947 současně s modelem Austin A110/125 Sheerline, vyvinutým během válečných let.
    Austin A120 Princess se začal vyrábět v roce 1947 současně s modelem Austin A110/125 Sheerline, vyvinutým během válečných let.| Zdroj: Karel Haas
  • Austin Sheerline měl vzadu vystupující zavazadlový prostor s víkem otevíraným dolů.
    Austin Sheerline měl vzadu vystupující zavazadlový prostor s víkem otevíraným dolů.| Zdroj: auta5p.eu
  • Sedmimístná limuzína Austin A135 Princess druhé série. Limuzína měla sedadlo řidiče a spolujezdce oddělené od zadních sedadel přepážkou s posuvným oknem.
    Sedmimístná limuzína Austin A135 Princess druhé série. Limuzína měla sedadlo řidiče a spolujezdce oddělené od zadních sedadel přepážkou s posuvným oknem.| Zdroj: classiccarintelligence.co.uk
  • Sedan Austin A135 Princess Mark II se vyráběl v letech 1950 až 1953 se zakrytými zadními koly.
    Sedan Austin A135 Princess Mark II se vyráběl v letech 1950 až 1953 se zakrytými zadními koly.| Zdroj: auta5p.eu
  • Sedan Austin A135 Princess druhé série měl podobně jako Sheerline nízké zadní okno a zavazadelník s víkem otevíraným směrem dolů.
    Sedan Austin A135 Princess druhé série měl podobně jako Sheerline nízké zadní okno a zavazadelník s víkem otevíraným směrem dolů.| Zdroj: commons.wikimedia.org
  • Některé sedany Princess Mark II měly odlišně tvarovaná okna zadních dveří.
    Některé sedany Princess Mark II měly odlišně tvarovaná okna zadních dveří.| Zdroj: classic.com
  • Pozdější verze modelu Princess měly přístroje a ovladače umístěné na panelu uprostřed palubní desky.
    Pozdější verze modelu Princess měly přístroje a ovladače umístěné na panelu uprostřed palubní desky.| Zdroj: pacificclassics.com
  • Austin A135 Princess Mark III, vyráběný v letech 1953 až 1956 dosáhl počtu 299 vyrobených sedanů a 51 limuzín.
    Austin A135 Princess Mark III, vyráběný v letech 1953 až 1956 dosáhl počtu 299 vyrobených sedanů a 51 limuzín.| Zdroj: auta5p.eu
  • Tato limuzína Austin Princess třetí série z roku 1954 měla velké světlomety z modelu Sheerline.
    Tato limuzína Austin Princess třetí série z roku 1954 měla velké světlomety z modelu Sheerline.| Zdroj: Wikipedia
  • K hlavním stylistickým úpravám série Mark IV patřilo jednodílné čelní okno a světlomety více zapuštěné do předních blatníků.
    K hlavním stylistickým úpravám série Mark IV patřilo jednodílné čelní okno a světlomety více zapuštěné do předních blatníků.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Boční prolisy naznačovaly propojení předních a zadních blatníků.
    Boční prolisy naznačovaly propojení předních a zadních blatníků.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Od května 1960 se přešlo k pojmenování Vanden Plas Princess. Na obrázku je limuzína z roku 1962.
    Od května 1960 se přešlo k pojmenování Vanden Plas Princess. Na obrázku je limuzína z roku 1962.| Zdroj: Wikipedia
  • Limuzína Vanden Plas Princess z roku 1965. Všechny limuzíny měly zadní dveře otevírané proti směru jízdy.
    Limuzína Vanden Plas Princess z roku 1965. Všechny limuzíny měly zadní dveře otevírané proti směru jízdy.| Zdroj: Wikipedia
K výraznější modernizaci došlo v roce 1956, kdy byl představen model Austin Princess IV.
Princess měl chladič se svislým mřížováním, umístěný skoro kolmo. Do prostoru mezi předními blatníky a chladičem byly posazeny světlomety a pod nimi mlhovky.
Austin A120 Princess Mark I měl rozvor náprav 3 030 mm a byl dlouhý 4877 mm.
Jednoduchá palubní deska obložená ořechovým dřevem měla všechny přístroje umístěné uprostřed.
Austin A120 Princess se začal vyrábět v roce 1947 současně s modelem Austin A110/125 Sheerline, vyvinutým během válečných let.
Austin Sheerline měl vzadu vystupující zavazadlový prostor s víkem otevíraným dolů.
Sedmimístná limuzína Austin A135 Princess druhé série. Limuzína měla sedadlo řidiče a spolujezdce oddělené od zadních sedadel přepážkou s posuvným oknem.
Sedan Austin A135 Princess Mark II se vyráběl v letech 1950 až 1953 se zakrytými zadními koly.
Sedan Austin A135 Princess druhé série měl podobně jako Sheerline nízké zadní okno a zavazadelník s víkem otevíraným směrem dolů.
Některé sedany Princess Mark II měly odlišně tvarovaná okna zadních dveří.
Pozdější verze modelu Princess měly přístroje a ovladače umístěné na panelu uprostřed palubní desky.
Austin A135 Princess Mark III, vyráběný v letech 1953 až 1956 dosáhl počtu 299 vyrobených sedanů a 51 limuzín.
Tato limuzína Austin Princess třetí série z roku 1954 měla velké světlomety z modelu Sheerline.
K hlavním stylistickým úpravám série Mark IV patřilo jednodílné čelní okno a světlomety více zapuštěné do předních blatníků.
Boční prolisy naznačovaly propojení předních a zadních blatníků.
Od května 1960 se přešlo k pojmenování Vanden Plas Princess. Na obrázku je limuzína z roku 1962.
Limuzína Vanden Plas Princess z roku 1965. Všechny limuzíny měly zadní dveře otevírané proti směru jízdy.