Chevroletem Spark k moři do Itálie|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Chevrolet Spark, Mercedes-Benz 280 CE a Fiat Panda 4x4 Sisley|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
V plné polní. Při zatížení čtyřmi dospělými spark citelně ztratí na výkonnosti, ale díky zatížení se podstatně zlepší stabilita.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Také ke žhavému jihu Evropy patří občas deště. Nevhodně vytvarovaný plast pod čelním sklem chevroletu se vždy promění v bazén.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Zatímco v Česku není u čerpaček palivo s nižším obsahem biosložky samozřejmostí, v Itálii jsme žádný jiný benzin nesehnali|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Palubní deska sparku nám vyhovuje především spoustou odkládacích prostor|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Těsně před cestou do Itálie jsme spark vyšperkovali speciálním polepem. Motivem časopisu pak budil zejména mezi cestujícími v autobusech velký zájem.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Kabina pro pět, kufr stěží pro dva – skutečnou využitelnost zavazadelníku miniauta nejlépe prověří dálková výprava. Třetí pasažér už by zde měl smůlu.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Mezi nejtypičtější auta v Itálii patří v Polsku vyráběná pětistovka. Obecně na silnicích převládají ponuré odstíny laku. Naproti tomu místní Chevrolet Spark se vždy jmenuje Matiz, nikdy nemá nárazníky bez laku a vždy se honosí pestrou barvou karoserie.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Chevroletem Spark k moři do Itálie|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Benátky|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Benátky|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Síť čerpacích stanic Tamoil kdysi působila i v České republice. Stejně jako Agip, Eni, Aral, BP a další, jež v Itálii fungují dodnes.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Spousta čerpacích stanic mimo hlavní dálniční tahy využívá systém placení pomocí karetních automatů. Doporučujeme si ho předem osvojit.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Plechovka limonády sice vypadá jako po zásahu otvíráku na konzervy, nádoba v kabině chevroletu však explodovala vinou tlaku způsobeného italským horkem|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Tyhle historické hračky byly v tomtéž bibionském obchodě Berti zakoupeny v rozmezí 31 let. Jenže zatímco v roce 1993 stála čtyřiadvacetina od Bburaga 12 000 lir (216 Kč), dnes už je to 34,50 eura (865 Kč).|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Jestliže si Itálii spojujeme s dopravními prostředky, pak jsou to tříkolová dodávka Piaggio Ape, Fiat 500 a skútr Vespa. Jejich odkazy najdete všude – včetně prodejen a hotelových recepcí.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Jestliže si Itálii spojujeme s dopravními prostředky, pak jsou to tříkolová dodávka Piaggio Ape, Fiat 500 a skútr Vespa. Jejich odkazy najdete všude – včetně prodejen a hotelových recepcí.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Jestliže si Itálii spojujeme s dopravními prostředky, pak jsou to tříkolová dodávka Piaggio Ape, Fiat 500 a skútr Vespa. Jejich odkazy najdete všude – včetně prodejen a hotelových recepcí.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Nejdražší fotka. Při pořizování společných snímků se starým matizem jsme zapomněli zaplatit parkovné. Italská policie však nikdy nespí, a tak předvolání vystavila za pár minut.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Ranní pláž v přímořských letoviskách před sezonou připomíná spíš oranici, přesto zde už od šesté hodiny ranní potkáte spoustu korzujících turistů|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Když se řekne dovolená v Itálii, mnoha lidem se okamžitě vybaví slovo Bibione. Proto jsme se vydali na průzkum i do oblíbeného letoviska.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Odrazy slunečních paprsků v přístrojovém štítu|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Na vinicích Cartizze jsme náhodně potkali stříbrný roadster Fiat Barchetta 1.8. 16V s příbramskými značkami, jehož předchozím majitelem byl světoznámý fotograf Jan Saudek. Stejný model vlastnil i jeho sourozenec, komiksový kreslíř Kája Saudek.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Chevroletem Spark k moři do Itálie|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Cestou na jih jsme se ocitli ve dvou dopravních zácpách. Ta druhá nás hned za mýtnicí uvěznila kvůli nehodě na hodinu a půl. Doporučujeme s sebou vozit dostatek tekutin.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Karoserie sparku je vytvořena se smyslem pro účelnost, minimalismus a co nejlepší obestavění miniaturních vnějších rozměrů. To jsou hlavní priority miniaut.|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Chevroletem Spark k moři do Itálie|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
V okolí vinařského Valdobbiadene jsme si v doprovodu dvou klasických vozů místní produkce dopřáli společnou projížďku jako z romantického italského fi lmu|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Na zpáteční cestě se na počitadle objevil údaj 20 000 km. Spark tak u nás za necelé dva měsíce zdolal téměř pět tisíc kilometrů!|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Chevroletem Spark k moři do Itálie|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Chevroletem Spark k moři do Itálie|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Chevroletem Spark k moři do Itálie|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Chevroletem Spark k moři do Itálie|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Chevroletem Spark k moři do Itálie|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Chevroletem Spark k moři do Itálie|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek
Chevroletem Spark k moři do Itálie|
Zdroj: Svět motorů/Lukáš Prejzek