Autobianchi Primula (1964–1970): Průkopník motoru napříč a pohonu předních kol

6/19
Zavřít
  • Modernizovaná Primula z roku 1968 měla menší mřížku chladiče.
    Modernizovaná Primula z roku 1968 měla menší mřížku chladiče.| Zdroj: Autobianchi
  • Dvoudveřová Autobianchi Primula měla čtyři boční okna. Na zadní sedadla se nastupovalo po sklopení opěradel předních sedadel.
    Dvoudveřová Autobianchi Primula měla čtyři boční okna. Na zadní sedadla se nastupovalo po sklopení opěradel předních sedadel.| Zdroj: Autobianchi
  • Všechny Primuly měly velkou obdélníkovou mřížku chladiče se zaoblenými rohy.
    Všechny Primuly měly velkou obdélníkovou mřížku chladiče se zaoblenými rohy.| Zdroj: Museoauto.com
  • Třídveřový hatchback Autobianchi Primula měl stejné rozměry jako pětidveřový.
    Třídveřový hatchback Autobianchi Primula měl stejné rozměry jako pětidveřový.| Zdroj: Autobianchi
  • Třídveřová verze se lišila od dvoudveřové jen málo znatelnými závěsy třetích dveří na střeše.
    Třídveřová verze se lišila od dvoudveřové jen málo znatelnými závěsy třetích dveří na střeše.| Zdroj: Autobianchi
  • Třídveřová Primula měla vzadu nahoru zvedané třetí dveře, sahající až k nárazníku.
    Třídveřová Primula měla vzadu nahoru zvedané třetí dveře, sahající až k nárazníku.| Zdroj: Autobianchi
  • S převodovkou namontovanou k motoru se výstup převodovky posunul ze středové osy vozu, takže Primula měla hnací hřídele nestejné délky.
    S převodovkou namontovanou k motoru se výstup převodovky posunul ze středové osy vozu, takže Primula měla hnací hřídele nestejné délky.| Zdroj: Autobianchi
  • Tuhá zadní náprava měla pérování dvěma podélnými listovými pery a šikmými tlumiči.
    Tuhá zadní náprava měla pérování dvěma podélnými listovými pery a šikmými tlumiči.| Zdroj: Autobianchi
  • Čtyřdveřová Primula měla vnější rozměry 3875 x 1578 x 1400 mm a šest bočních oken.
    Čtyřdveřová Primula měla vnější rozměry 3875 x 1578 x 1400 mm a šest bočních oken.| Zdroj: Autobianchi
  • Přes kompaktní vnější rozměry poskytovala Primula dost vnitřního prostoru pro čtyři dospělé osoby.
    Přes kompaktní vnější rozměry poskytovala Primula dost vnitřního prostoru pro čtyři dospělé osoby.| Zdroj: Autobianchi
  • Všechny dveře Primuly se otevíraly po směru jízdy.
    Všechny dveře Primuly se otevíraly po směru jízdy.| Zdroj: Autobianchi
  • Autobianchi Primula měla jednoduché, ale elegantní tvary karoserie.
    Autobianchi Primula měla jednoduché, ale elegantní tvary karoserie.| Zdroj: Autobianchi
  • Jednoduchá palubní deska měla před dvouramenným volantem sdružený přístrojový panel a před sedadlem spolujezdce odkládací skříňku.
    Jednoduchá palubní deska měla před dvouramenným volantem sdružený přístrojový panel a před sedadlem spolujezdce odkládací skříňku.| Zdroj: commons.wikimedia.org
  • Výčet modelů Primuly završilo v roce 1965 dvoudveřové kupé, které navrhla karosárna Touring.
    Výčet modelů Primuly završilo v roce 1965 dvoudveřové kupé, které navrhla karosárna Touring.| Zdroj: Autobianchi
  • Kupé mělo více sešikmenou záď a velká trojúhelníková boční okna.
    Kupé mělo více sešikmenou záď a velká trojúhelníková boční okna.| Zdroj: Quattroruote
  • Kupé Special mělo drátová kola a výkonnější motor s objemem 1,5 litru a nejvyšším výkonem 71 koní.
    Kupé Special mělo drátová kola a výkonnější motor s objemem 1,5 litru a nejvyšším výkonem 71 koní.| Zdroj: Autobianchi
  • V roce 1968 dostala Primula 65C výkonnější motor z Fiatu 124 s objemem 1,2 litru a výkonem 61 koní.
    V roce 1968 dostala Primula 65C výkonnější motor z Fiatu 124 s objemem 1,2 litru a výkonem 61 koní.| Zdroj: Autobianchi
  • Kupé Primula S z roku 1968 s karoserií Touring mělo upravenou záď s novými koncovými svítilnami.
    Kupé Primula S z roku 1968 s karoserií Touring mělo upravenou záď s novými koncovými svítilnami.| Zdroj: Autobianchi
  • V roce 1969 se začaly vyrábět nástupci Primuly: hatchback Autobianchi A112 a Autobianchi A111 se stupňovitou zádí (na obrázku dole).
    V roce 1969 se začaly vyrábět nástupci Primuly: hatchback Autobianchi A112 a Autobianchi A111 se stupňovitou zádí (na obrázku dole).| Zdroj: Autobianchi
Modernizovaná Primula z roku 1968 měla menší mřížku chladiče.
Dvoudveřová Autobianchi Primula měla čtyři boční okna. Na zadní sedadla se nastupovalo po sklopení opěradel předních sedadel.
Všechny Primuly měly velkou obdélníkovou mřížku chladiče se zaoblenými rohy.
Třídveřový hatchback Autobianchi Primula měl stejné rozměry jako pětidveřový.
Třídveřová verze se lišila od dvoudveřové jen málo znatelnými závěsy třetích dveří na střeše.
Třídveřová Primula měla vzadu nahoru zvedané třetí dveře, sahající až k nárazníku.
S převodovkou namontovanou k motoru se výstup převodovky posunul ze středové osy vozu, takže Primula měla hnací hřídele nestejné délky.
Tuhá zadní náprava měla pérování dvěma podélnými listovými pery a šikmými tlumiči.
Čtyřdveřová Primula měla vnější rozměry 3875 x 1578 x 1400 mm a šest bočních oken.
Přes kompaktní vnější rozměry poskytovala Primula dost vnitřního prostoru pro čtyři dospělé osoby.
Všechny dveře Primuly se otevíraly po směru jízdy.
Autobianchi Primula měla jednoduché, ale elegantní tvary karoserie.
Jednoduchá palubní deska měla před dvouramenným volantem sdružený přístrojový panel a před sedadlem spolujezdce odkládací skříňku.
Výčet modelů Primuly završilo v roce 1965 dvoudveřové kupé, které navrhla karosárna Touring.
Kupé mělo více sešikmenou záď a velká trojúhelníková boční okna.
Kupé Special mělo drátová kola a výkonnější motor s objemem 1,5 litru a nejvyšším výkonem 71 koní.
V roce 1968 dostala Primula 65C výkonnější motor z Fiatu 124 s objemem 1,2 litru a výkonem 61 koní.
Kupé Primula S z roku 1968 s karoserií Touring mělo upravenou záď s novými koncovými svítilnami.
V roce 1969 se začaly vyrábět nástupci Primuly: hatchback Autobianchi A112 a Autobianchi A111 se stupňovitou zádí (na obrázku dole).