Autonomní řízení a skupinová jízda: Technika předbíhá zákony
1
/
12
Prohlédnout znovu
Autonomní řízení a skupinová jízda: Technika předbíhá zákony
Autonomní řízení a skupinová jízda: Technika předbíhá zákony
|
acz
Abarth
|
acz
Německou dálnici A81 spolu s vybranými úseky A52 křižují konvoje o třech vozidlech, navzájem udržujících patnáctimetrový odstup
|
acz
Zátěžové čidlo v sedadle spolu s kontrolou zapnutí bezpečnostního pásu a příklonem těla k volantu hlídají, jestli je řidič připraven zasáhnout
|
acz
Takto si řídící jednotka analyzuje překážky a ostatní účastníky silničního provozu
|
acz
Loňský koncept Rinspeed Budii ukazuje, jak by sklápění volantu uvolnilo místo pro nohy. Jenže řidič by pak v akutní situaci nemusel stačit zareagovat.
|
acz
Nizozemského European Truck Platooning Challenge se zúčastnila vozidla značek (zleva) Volvo, Scania, MAN, Iveco, Mercedes-Benz a domácí DAF
|
acz
Odstupy mezi soupravami by sice bylo možné dále zkracovat, ale to už by příliš zkomplikovalo přejíždění ostatních vozidel mezi pruhy
|
acz
Abarth
|
acz
K průkopníkům autonomního řízení patří americká armáda, zvláště stroje Terra- Max společnosti Oshkosh Defense. Ve frontovém pásmu předcházejí vozidla bez posádky zbytečným ztrátám na životech. Třeba v koloně pohybující se zaminovaným územím sedí lidé až v
|
acz
Abarth
|
acz
Společná fotografie účastníků holandského platooningu. Řidiči jsou stále potřeba k dohledu nad autonomním řízením – ale jak dlouho ještě?
|
acz
Mercedes-Benz G prošel modernizací. Dostal hybridy a přišel o slabší V8
Ojeté BMW 7 E65/E66 s motory N62: Cesta z bludného kruhu?
Toyota a Lexus pořádají festival mobility. Bude to radost nejen z jízdy
Volvo definitivně končí s diesely. Ještě nedávno je přitom Švédové vychvalovali
Jeep Avenger a Grand Cherokee - David a Goliáš
Tohle se u nás naštěstí nestane: Šílená jízda BMW M4 skončila, jak musela