Autonomní řízení a skupinová jízda: Technika předbíhá zákony|
Zdroj: acz
Abarth|
Zdroj: acz
Německou dálnici A81 spolu s vybranými úseky A52 křižují konvoje o třech vozidlech, navzájem udržujících patnáctimetrový odstup|
Zdroj: acz
Zátěžové čidlo v sedadle spolu s kontrolou zapnutí bezpečnostního pásu a příklonem těla k volantu hlídají, jestli je řidič připraven zasáhnout|
Zdroj: acz
Takto si řídící jednotka analyzuje překážky a ostatní účastníky silničního provozu|
Zdroj: acz
Loňský koncept Rinspeed Budii ukazuje, jak by sklápění volantu uvolnilo místo pro nohy. Jenže řidič by pak v akutní situaci nemusel stačit zareagovat.|
Zdroj: acz
Nizozemského European Truck Platooning Challenge se zúčastnila vozidla značek (zleva) Volvo, Scania, MAN, Iveco, Mercedes-Benz a domácí DAF|
Zdroj: acz
Odstupy mezi soupravami by sice bylo možné dále zkracovat, ale to už by příliš zkomplikovalo přejíždění ostatních vozidel mezi pruhy|
Zdroj: acz
Abarth|
Zdroj: acz
K průkopníkům autonomního řízení patří americká armáda, zvláště stroje Terra- Max společnosti Oshkosh Defense. Ve frontovém pásmu předcházejí vozidla bez posádky zbytečným ztrátám na životech. Třeba v koloně pohybující se zaminovaným územím sedí lidé až v|
Zdroj: acz
Abarth|
Zdroj: acz
Společná fotografie účastníků holandského platooningu. Řidiči jsou stále potřeba k dohledu nad autonomním řízením – ale jak dlouho ještě?|
Zdroj: acz