AWZ (Sachsenring) P70 (1955–1959): Předehra k Trabantu

20/19
Zavřít
  • Čtyřmístný dvoudveřový tudor se stupňovitou zádí měl rozvor náprav 2 380 mm.
    Čtyřmístný dvoudveřový tudor se stupňovitou zádí měl rozvor náprav 2 380 mm.| Zdroj: Karel Haas
  • IFA F8
    IFA F8 | Zdroj: dkwautounionproject.blogspot.com
  • P70 Zwickau měl zpočátku spartánskou výbavu, neměl ani možnost větrání interiéru a zavazadlový prostor na zádi byl přístupný jen zevnitř vozu.
    P70 Zwickau měl zpočátku spartánskou výbavu, neměl ani možnost větrání interiéru a zavazadlový prostor na zádi byl přístupný jen zevnitř vozu.| Zdroj: dkwautounionproject.blogspot.com
  • AWZ P70 Zwickau se nabízel také se shrnovací horní částí střechy.
    AWZ P70 Zwickau se nabízel také se shrnovací horní částí střechy.| Zdroj: classiccarcatalogue.com
  • V prvních letech výroby byl zavazadlový prostor na zádi přístupný jen zevnitř vozu.
    V prvních letech výroby byl zavazadlový prostor na zádi přístupný jen zevnitř vozu.| Zdroj: YouTube
  • Proti F8 měl P70 motor otočený o 180 stupňů, takže převodovka byla umístěna před přední nápravou a chladič za motorem.
    Proti F8 měl P70 motor otočený o 180 stupňů, takže převodovka byla umístěna před přední nápravou a chladič za motorem.| Zdroj: eisermann.name/awz-p70
  • Na jaře 1956 se vedle tudora začalo vyrábět třídveřové kombi P70 Zwickau.
    Na jaře 1956 se vedle tudora začalo vyrábět třídveřové kombi P70 Zwickau.| Zdroj: classiccarcatalogue.com
  • Celá přední část až po B sloupky byla u kombi totožná s tudorem.
    Celá přední část až po B sloupky byla u kombi totožná s tudorem.| Zdroj: Wikipedia
  • Velké zadní dveře se otevíraly do strany a usnadňovaly přístup k zavazadlovému prostoru za sklopnými zadními sedadly.
    Velké zadní dveře se otevíraly do strany a usnadňovaly přístup k zavazadlovému prostoru za sklopnými zadními sedadly.| Zdroj: classiccarcatalogue.com
  • Kombi, tudor i kupé P70 měly lištami olemované podběhy, prahy a horní hrany blatníků.
    Kombi, tudor i kupé P70 měly lištami olemované podběhy, prahy a horní hrany blatníků.| Zdroj: Wikipedia
  • V roce 1956 došlo k několika vylepšením P70, například okna obou dveří byla vybavena posuvnými okénky.
    V roce 1956 došlo k několika vylepšením P70, například okna obou dveří byla vybavena posuvnými okénky.| Zdroj: webcarstory.com
  • U posledních vyrobených tudorů AWZ P70 byl kufr přístupný zvenku nahoru výklopným víkem.
    U posledních vyrobených tudorů AWZ P70 byl kufr přístupný zvenku nahoru výklopným víkem.| Zdroj: webcarstory.com
  • Kupé AWZ P70 mělo kapotu, střechu a víko kufru z ocelového plechu.
    Kupé AWZ P70 mělo kapotu, střechu a víko kufru z ocelového plechu.| Zdroj: Karel Haas
  • Pěkně zachovalé kupé AWZ P70 Zwickau bylo k vidění na pražské výstavě veteránů Legendy 2015.
    Pěkně zachovalé kupé AWZ P70 Zwickau bylo k vidění na pražské výstavě veteránů Legendy 2015.| Zdroj: Karel Haas
  • Kupé upoutávalo pozornost leštěným hliníkovým rámečkem falešného vzduchového otvoru na kapotě.
    Kupé upoutávalo pozornost leštěným hliníkovým rámečkem falešného vzduchového otvoru na kapotě.| Zdroj: Karel Haas
  • Kupé AWZ P70 Zwickau mělo mřížovanou masku chladiče a svisle uspořádaná sdružená koncová světla.
    Kupé AWZ P70 Zwickau mělo mřížovanou masku chladiče a svisle uspořádaná sdružená koncová světla.| Zdroj: DDR.Reklame/Facebook
  • Kupé 2+2 mělo vzadu poměrně velký zavazadlový prostor s víkem sahajícím až k nárazníku.
    Kupé 2+2 mělo vzadu poměrně velký zavazadlový prostor s víkem sahajícím až k nárazníku.| Zdroj: Karel Haas
  • AWZ P70 mělo nesynchronizovanou třístupňovou převodovku s uzamykatelným volnoběhem. Páka řazení převodovky vyčnívala ze středu palubní desky.
    AWZ P70 mělo nesynchronizovanou třístupňovou převodovku s uzamykatelným volnoběhem. Páka řazení převodovky vyčnívala ze středu palubní desky.| Zdroj: auta5p.eu
  • Za čtyři roky (1955 až 1959) bylo vyrobeno přes 36 000 vozů P70 s karoserií Limousine, kombi a kupé.
    Za čtyři roky (1955 až 1959) bylo vyrobeno přes 36 000 vozů P70 s karoserií Limousine, kombi a kupé.| Zdroj: auta5p.eu
Čtyřmístný dvoudveřový tudor se stupňovitou zádí měl rozvor náprav 2 380 mm.
IFA F8
P70 Zwickau měl zpočátku spartánskou výbavu, neměl ani možnost větrání interiéru a zavazadlový prostor na zádi byl přístupný jen zevnitř vozu.
AWZ P70 Zwickau se nabízel také se shrnovací horní částí střechy.
V prvních letech výroby byl zavazadlový prostor na zádi přístupný jen zevnitř vozu.
Proti F8 měl P70 motor otočený o 180 stupňů, takže převodovka byla umístěna před přední nápravou a chladič za motorem.
Na jaře 1956 se vedle tudora začalo vyrábět třídveřové kombi P70 Zwickau.
Celá přední část až po B sloupky byla u kombi totožná s tudorem.
Velké zadní dveře se otevíraly do strany a usnadňovaly přístup k zavazadlovému prostoru za sklopnými zadními sedadly.
Kombi, tudor i kupé P70 měly lištami olemované podběhy, prahy a horní hrany blatníků.
V roce 1956 došlo k několika vylepšením P70, například okna obou dveří byla vybavena posuvnými okénky.
U posledních vyrobených tudorů AWZ P70 byl kufr přístupný zvenku nahoru výklopným víkem.
Kupé AWZ P70 mělo kapotu, střechu a víko kufru z ocelového plechu.
Pěkně zachovalé kupé AWZ P70 Zwickau bylo k vidění na pražské výstavě veteránů Legendy 2015.
Kupé upoutávalo pozornost leštěným hliníkovým rámečkem falešného vzduchového otvoru na kapotě.
Kupé AWZ P70 Zwickau mělo mřížovanou masku chladiče a svisle uspořádaná sdružená koncová světla.
Kupé 2+2 mělo vzadu poměrně velký zavazadlový prostor s víkem sahajícím až k nárazníku.
AWZ P70 mělo nesynchronizovanou třístupňovou převodovku s uzamykatelným volnoběhem. Páka řazení převodovky vyčnívala ze středu palubní desky.
Za čtyři roky (1955 až 1959) bylo vyrobeno přes 36 000 vozů P70 s karoserií Limousine, kombi a kupé.