Bentley Mulsanne (1980–1992): Luxus se sportovním nádechem

15/19
Přehled fotografií
Zavřít
  • Vozů Bentley Mulsanne S bylo v letech 1987 až 1992 vyrobeno 970 kusů, z toho 61 s prodlouženým rozvorem.
    Vozů Bentley Mulsanne S bylo v letech 1987 až 1992 vyrobeno 970 kusů, z toho 61 s prodlouženým rozvorem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Čtyřdveřový tříprostorový Bentley Mulsanne měl rozvor náprav 3 061 mm a byl dlouhý 5 309 mm.
    Čtyřdveřový tříprostorový Bentley Mulsanne měl rozvor náprav 3 061 mm a byl dlouhý 5 309 mm.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Přídi dominovala velká obdélníková maska chladiče se svislým mřížováním a širokým chromovaným rámem.
    Přídi dominovala velká obdélníková maska chladiče se svislým mřížováním a širokým chromovaným rámem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Po stranách masky byly umístěny dvojité světlomety, integrované se směrovkami zasahujícími do boků.
    Po stranách masky byly umístěny dvojité světlomety, integrované se směrovkami zasahujícími do boků.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Mulsanne se rád nechal fotit u letadel. Vždyť zakladatel W. O. Bentley vyvíjel rád letecké motory.
    Mulsanne se rád nechal fotit u letadel. Vždyť zakladatel W. O. Bentley vyvíjel rád letecké motory.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Interiér se vyznačoval leštěným obložením s ořechovou dýhou, koženým čalouněním a vlnou na kobercích a obložení stropu.
    Interiér se vyznačoval leštěným obložením s ořechovou dýhou, koženým čalouněním a vlnou na kobercích a obložení stropu.| Zdroj: classicbid.de
  • Karoserie sedanu Bentley Mulsanne Turbo se nijak nelišila od „normálního“ sedanu.
    Karoserie sedanu Bentley Mulsanne Turbo se nijak nelišila od „normálního“ sedanu.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Bentley Mulsanne měl pětimístnou karoserii se stupňovitou zádí a širokými sloupky C.
    Bentley Mulsanne měl pětimístnou karoserii se stupňovitou zádí a širokými sloupky C.| Zdroj: classicpromenade.com
  • Mulsanne Turbo poháněl motor V8 s objemem 6,75 litru a rozvodem OHV, přeplňovaný turbodmychadlem Garrett AiResearch.
    Mulsanne Turbo poháněl motor V8 s objemem 6,75 litru a rozvodem OHV, přeplňovaný turbodmychadlem Garrett AiResearch.| Zdroj: en.wheelsage.org
  • Bentley Mulsanne Turbo LWB mělo rozvor prodloužený na 3 162 mm, který zvětšil prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech o 10 cm.
    Bentley Mulsanne Turbo LWB mělo rozvor prodloužený na 3 162 mm, který zvětšil prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech o 10 cm.| Zdroj: rrsilverspirit.com
  • Karosárna Coway postavila na podvozku Mulsanne Turbo několik kombi typu Shooting Brake.
    Karosárna Coway postavila na podvozku Mulsanne Turbo několik kombi typu Shooting Brake.| Zdroj: handh.co.uk
  • Vzadu měl Mulsanne vodorovně umístěné sdružené svítilny zasahující do boků a velký zavazadlový prostor.
    Vzadu měl Mulsanne vodorovně umístěné sdružené svítilny zasahující do boků a velký zavazadlový prostor.| Zdroj: flickr.com
  • Pod kufrem byla umístěna benzinová nádrž s objemem 107 litrů a hrdlem na pravé straně pod střešním sloupkem C.
    Pod kufrem byla umístěna benzinová nádrž s objemem 107 litrů a hrdlem na pravé straně pod střešním sloupkem C.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dojem luxusu zvýrazňovaly chromované rámy oken a lišty v prazích.
    Dojem luxusu zvýrazňovaly chromované rámy oken a lišty v prazích.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Mulsanne S se podobal modelu Turbo R, včetně hliníkových 15palcových ráfků, interiéru a sportovnějšího nastavení podvozku.
    Mulsanne S se podobal modelu Turbo R, včetně hliníkových 15palcových ráfků, interiéru a sportovnějšího nastavení podvozku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Bentley Mulsanne S měl čtyřramenný volant a středový panel s pákou ovládání automatické převodovky.
    Bentley Mulsanne S měl čtyřramenný volant a středový panel s pákou ovládání automatické převodovky.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V roce 1989 dostal Mulsanne S čtyři stejně velké kruhové světlomety s černými rámečky.
    V roce 1989 dostal Mulsanne S čtyři stejně velké kruhové světlomety s černými rámečky.| Zdroj: carandclassic.com
  • Pokračovatelem modelu Mulsanne byl Bentley Arnage s motorem BMW V8, vyráběný v letech 1998 až 2009.
    Pokračovatelem modelu Mulsanne byl Bentley Arnage s motorem BMW V8, vyráběný v letech 1998 až 2009.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Bentley se vrátilo k názvu Mulsanne v letech 2010 až 2020, kdy vyrábělo v Crewe větší a modernější vozy Mulsanne s motory V8 se dvěma turbodmychadly.
    Bentley se vrátilo k názvu Mulsanne v letech 2010 až 2020, kdy vyrábělo v Crewe větší a modernější vozy Mulsanne s motory V8 se dvěma turbodmychadly.| Zdroj: Wheelsage.org
Vozů Bentley Mulsanne S bylo v letech 1987 až 1992 vyrobeno 970 kusů, z toho 61 s prodlouženým rozvorem.
Čtyřdveřový tříprostorový Bentley Mulsanne měl rozvor náprav 3 061 mm a byl dlouhý 5 309 mm.
Přídi dominovala velká obdélníková maska chladiče se svislým mřížováním a širokým chromovaným rámem.
Po stranách masky byly umístěny dvojité světlomety, integrované se směrovkami zasahujícími do boků.
Mulsanne se rád nechal fotit u letadel. Vždyť zakladatel W. O. Bentley vyvíjel rád letecké motory.
Interiér se vyznačoval leštěným obložením s ořechovou dýhou, koženým čalouněním a vlnou na kobercích a obložení stropu.
Karoserie sedanu Bentley Mulsanne Turbo se nijak nelišila od „normálního“ sedanu.
Bentley Mulsanne měl pětimístnou karoserii se stupňovitou zádí a širokými sloupky C.
Mulsanne Turbo poháněl motor V8 s objemem 6,75 litru a rozvodem OHV, přeplňovaný turbodmychadlem Garrett AiResearch.
Bentley Mulsanne Turbo LWB mělo rozvor prodloužený na 3 162 mm, který zvětšil prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech o 10 cm.
Karosárna Coway postavila na podvozku Mulsanne Turbo několik kombi typu Shooting Brake.
Vzadu měl Mulsanne vodorovně umístěné sdružené svítilny zasahující do boků a velký zavazadlový prostor.
Pod kufrem byla umístěna benzinová nádrž s objemem 107 litrů a hrdlem na pravé straně pod střešním sloupkem C.
Dojem luxusu zvýrazňovaly chromované rámy oken a lišty v prazích.
Mulsanne S se podobal modelu Turbo R, včetně hliníkových 15palcových ráfků, interiéru a sportovnějšího nastavení podvozku.
Bentley Mulsanne S měl čtyřramenný volant a středový panel s pákou ovládání automatické převodovky.
V roce 1989 dostal Mulsanne S čtyři stejně velké kruhové světlomety s černými rámečky.
Pokračovatelem modelu Mulsanne byl Bentley Arnage s motorem BMW V8, vyráběný v letech 1998 až 2009.
Bentley se vrátilo k názvu Mulsanne v letech 2010 až 2020, kdy vyrábělo v Crewe větší a modernější vozy Mulsanne s motory V8 se dvěma turbodmychadly.