Berkeley Sports (1956–1958): Malé sportovní roadstery s laminátovou karoserií

13/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • Prvním sériově vyráběným automobilem Berkeley byl dvoumístný roadster Sports typ SA322, vyráběný od října 1956 do ledna 1957.
    Prvním sériově vyráběným automobilem Berkeley byl dvoumístný roadster Sports typ SA322, vyráběný od října 1956 do ledna 1957.| Zdroj: Karel Haas
  • Berkeley Sports SA322 poháněl vzduchem chlazený dvoutaktní dvouválec British Anzani s objemem válců 322 cm3.
    Berkeley Sports SA322 poháněl vzduchem chlazený dvoutaktní dvouválec British Anzani s objemem válců 322 cm3.| Zdroj: drivingyourdream.com
  • Od ledna 1957 se začal používat vzduchem chlazený dvoudobý motocyklový dvouválec Excelsior s objemem 328 cm3.
    Od ledna 1957 se začal používat vzduchem chlazený dvoudobý motocyklový dvouválec Excelsior s objemem 328 cm3.| Zdroj: classics.honestjohn.co.uk
  • U typu SE328 zůstaly rozvor náprav, rozměry i tvary karoserie beze změn.
    U typu SE328 zůstaly rozvor náprav, rozměry i tvary karoserie beze změn.| Zdroj: dyler.com
  • Dveře měly závěsy vpředu a přední hrana dveří byla šikmá, takže když se dveře otevřely, vyklopily se mírně nahoru.
    Dveře měly závěsy vpředu a přední hrana dveří byla šikmá, takže když se dveře otevřely, vyklopily se mírně nahoru.| Zdroj: dyler.com
  • V zádi SE328 byla umístěna palivová nádrž s nalévacím hrdlem uprostřed.
    V zádi SE328 byla umístěna palivová nádrž s nalévacím hrdlem uprostřed.| Zdroj: dyler.com
  • Berkeley Sports SE328 byl dvoumístný s lavicí společnou pro řidiče a spolujezdce.
    Berkeley Sports SE328 byl dvoumístný s lavicí společnou pro řidiče a spolujezdce.| Zdroj: dyler.com
  • Roadster SE328 poháněl motocyklový dvouválec Excelsior s nejvyšším výkonem 18 koní (13 kW). Ve verzi Deluxe měl dva karburátory.
    Roadster SE328 poháněl motocyklový dvouválec Excelsior s nejvyšším výkonem 18 koní (13 kW). Ve verzi Deluxe měl dva karburátory.| Zdroj: wikiwand.com
  • Modely určené k exportu se odlišovaly umístěním světlometů shora na blatnících.
    Modely určené k exportu se odlišovaly umístěním světlometů shora na blatnících.| Zdroj: carandclassic.com
  • Po odstranění poklopu za sedadly, se objevil prostor, obvykle použitý k umístění náhradního kola nebo jako malý zavazadlový prostor.
    Po odstranění poklopu za sedadly, se objevil prostor, obvykle použitý k umístění náhradního kola nebo jako malý zavazadlový prostor.| Zdroj: Wikipedia
  • Od roku 1958 se vyráběly modely s pevnou střechou (hardtop), které už měl kliky dveří zvenku i uvnitř.
    Od roku 1958 se vyráběly modely s pevnou střechou (hardtop), které už měl kliky dveří zvenku i uvnitř.| Zdroj: flickr.com
  • Modely SE328 měly víko motorového prostoru se závěsy vpředu a po stranách masky svislé nárazníky.
    Modely SE328 měly víko motorového prostoru se závěsy vpředu a po stranách masky svislé nárazníky.| Zdroj: Wikipedia
  • Modely Berkeley SE492 s pohonem předních kol dvoutaktním tříválcem Excelsior byly po prvním roce výroby přejmenovány na Twosome.
    Modely Berkeley SE492 s pohonem předních kol dvoutaktním tříválcem Excelsior byly po prvním roce výroby přejmenovány na Twosome.| Zdroj: Bring a Trailer
  • Čtyřmístný Berkeley Foursome měl přední sedadla oddělená a náhradní kolo bylo umístěno vzadu pod krytem.
    Čtyřmístný Berkeley Foursome měl přední sedadla oddělená a náhradní kolo bylo umístěno vzadu pod krytem.| Zdroj: Wikipedia
  • Posledním modelem značky Berkeley vyráběným ve větším počtu byla překvapivě tříkolka T60. Přední část až po sedadla byla skoro totožná s modely Sports.
    Posledním modelem značky Berkeley vyráběným ve větším počtu byla překvapivě tříkolka T60. Přední část až po sedadla byla skoro totožná s modely Sports.| Zdroj: classics.honestjohn.co.uk
Prvním sériově vyráběným automobilem Berkeley byl dvoumístný roadster Sports typ SA322, vyráběný od října 1956 do ledna 1957.
Berkeley Sports SA322 poháněl vzduchem chlazený dvoutaktní dvouválec British Anzani s objemem válců 322 cm3.
Od ledna 1957 se začal používat vzduchem chlazený dvoudobý motocyklový dvouválec Excelsior s objemem 328 cm3.
U typu SE328 zůstaly rozvor náprav, rozměry i tvary karoserie beze změn.
Dveře měly závěsy vpředu a přední hrana dveří byla šikmá, takže když se dveře otevřely, vyklopily se mírně nahoru.
V zádi SE328 byla umístěna palivová nádrž s nalévacím hrdlem uprostřed.
Berkeley Sports SE328 byl dvoumístný s lavicí společnou pro řidiče a spolujezdce.
Roadster SE328 poháněl motocyklový dvouválec Excelsior s nejvyšším výkonem 18 koní (13 kW). Ve verzi Deluxe měl dva karburátory.
Modely určené k exportu se odlišovaly umístěním světlometů shora na blatnících.
Po odstranění poklopu za sedadly, se objevil prostor, obvykle použitý k umístění náhradního kola nebo jako malý zavazadlový prostor.
Od roku 1958 se vyráběly modely s pevnou střechou (hardtop), které už měl kliky dveří zvenku i uvnitř.
Modely SE328 měly víko motorového prostoru se závěsy vpředu a po stranách masky svislé nárazníky.
Modely Berkeley SE492 s pohonem předních kol dvoutaktním tříválcem Excelsior byly po prvním roce výroby přejmenovány na Twosome.
Čtyřmístný Berkeley Foursome měl přední sedadla oddělená a náhradní kolo bylo umístěno vzadu pod krytem.
Posledním modelem značky Berkeley vyráběným ve větším počtu byla překvapivě tříkolka T60. Přední část až po sedadla byla skoro totožná s modely Sports.