Berliet: Značka, která vyráběla největší náklaďák Evropy

1/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Padesátitunový model T100 se mimo jiné proslavil při hašení “Ďáblova zapalovače” – požáru alžírského ropného vrtu Gassi-Touilu, který zuřil od 6. listopadu 1961 do 28. dubna 1962
    Padesátitunový model T100 se mimo jiné proslavil při hašení “Ďáblova zapalovače” – požáru alžírského ropného vrtu Gassi-Touilu, který zuřil od 6. listopadu 1961 do 28. dubna 1962| Zdroj: Wheelsage.org
  • Stroj T100 byl určen k výstavbě těžních věží na Sahaře. Na největší poušť světa se různé modely Berliet vydaly i v rámci řady expedic.
    Stroj T100 byl určen k výstavbě těžních věží na Sahaře. Na největší poušť světa se různé modely Berliet vydaly i v rámci řady expedic.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Berliet T100 vážil 50 tun a uvezl rovněž padesát, odtud jeho název. Rozměry činily 15 x 5 x 4,45 metru; jen pneumatiky měly průměr 220 cm. K pohonu sloužil dvanáctiválec Cummins o výkonu 447 nebo 515 kW (700 koní). Čtyřstupňová hydraulická převodovka nesla značku Clark.
    Berliet T100 vážil 50 tun a uvezl rovněž padesát, odtud jeho název. Rozměry činily 15 x 5 x 4,45 metru; jen pneumatiky měly průměr 220 cm. K pohonu sloužil dvanáctiválec Cummins o výkonu 447 nebo 515 kW (700 koní). Čtyřstupňová hydraulická převodovka nesla značku Clark.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Brzdy Messier měly na na každém kole čtyři kotouče, což bylo řešení v té době používané pouze v leteckém průmyslu nebo u závodních aut.
    Brzdy Messier měly na na každém kole čtyři kotouče, což bylo řešení v té době používané pouze v leteckém průmyslu nebo u závodních aut.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Berliet 40 HP z roku 1906 používal motor o objemu 6,3 litru, před válkou se značka ale dopracovala až na 9,5 l. Na svou dobu byla nezvyklá dvě zpětná zrcátka, řidič se s kabinou domlouval přes ohebnou trubku.
    Berliet 40 HP z roku 1906 používal motor o objemu 6,3 litru, před válkou se značka ale dopracovala až na 9,5 l. Na svou dobu byla nezvyklá dvě zpětná zrcátka, řidič se s kabinou domlouval přes ohebnou trubku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Lokomotiva s „bizoní radlicí“ se ve znáčku Berlietu objevila v roce 1905
    Lokomotiva s „bizoní radlicí“ se ve znáčku Berlietu objevila v roce 1905| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kreace Berliet Curtiss je soudobá, ale sestavena je z historických kousků. Podvozek Berliet vznikl v roce 1907, 8,3litrový letecký motor Curtiss je o devět let mladší.
    Kreace Berliet Curtiss je soudobá, ale sestavena je z historických kousků. Podvozek Berliet vznikl v roce 1907, 8,3litrový letecký motor Curtiss je o devět let mladší.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Berliet C2 z roku 1907. Jeho čtyřválec měl výkon 16 kW.
    Berliet C2 z roku 1907. Jeho čtyřválec měl výkon 16 kW.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Nabídku značky po první světové válce představoval model VB, zvaný Torpedo, v roce 1919 stál příznivých 11 800 franků. Vůz inspirovaný vozy značky Dodge však doplácel na mizernou kvalitu použité oceli.
    Nabídku značky po první světové válce představoval model VB, zvaný Torpedo, v roce 1919 stál příznivých 11 800 franků. Vůz inspirovaný vozy značky Dodge však doplácel na mizernou kvalitu použité oceli.| Zdroj: Wheelsage.org
  • CBA o nosnosti až pět tun si francouzská armáda objednala 25 000 kusů
    CBA o nosnosti až pět tun si francouzská armáda objednala 25 000 kusů| Zdroj: Wheelsage.org
  • Berliet CBA
    Berliet CBA| Zdroj: Wheelsage.org
  • Model Berliet GLR 160 z roku 1974. Deset let předtím měl premiéru francouzský film 100 000 dolarů na slunci, kde se v Maroku honí náklaďáky Berliet za volantem s Paulem Belmondem nebo Lino Venturou.
    Model Berliet GLR 160 z roku 1974. Deset let předtím měl premiéru francouzský film 100 000 dolarů na slunci, kde se v Maroku honí náklaďáky Berliet za volantem s Paulem Belmondem nebo Lino Venturou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Mezi roky 1950 a 1975 se produkce Berlietu zvedla ze 17 na 140 vozidel denně, počet zaměstnanců narostl z 7500 na 25 000. Na snímku Berliet-Citroën 350 K (1969).
    Mezi roky 1950 a 1975 se produkce Berlietu zvedla ze 17 na 140 vozidel denně, počet zaměstnanců narostl z 7500 na 25 000. Na snímku Berliet-Citroën 350 K (1969).| Zdroj: Wheelsage.org
  • V říjnu 1965 se představil Citroën N350, poslední dílo designéra Flaminia Bertoniho. Model přezdívaný Belphégor se po spojení s Berlietem proměnil v Citroën- Berliet K.
    V říjnu 1965 se představil Citroën N350, poslední dílo designéra Flaminia Bertoniho. Model přezdívaný Belphégor se po spojení s Berlietem proměnil v Citroën- Berliet K.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Berliet TR 350 Centaure – hvězda pařížského autosalonu 1978. Tahač pro 38tunové soupravy byl propagován i v lifestylových časopisech. Osmiválcový turbodiesel dával 262 kW, převodovka měla 13 stupňů vpřed a tři vzad.
    Berliet TR 350 Centaure – hvězda pařížského autosalonu 1978. Tahač pro 38tunové soupravy byl propagován i v lifestylových časopisech. Osmiválcový turbodiesel dával 262 kW, převodovka měla 13 stupňů vpřed a tři vzad.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Berliet GLR 8 (1953)
    Berliet GLR 8 (1953)| Zdroj: Wheelsage.org
  • Hasičský vůz Berliet
    Hasičský vůz Berliet| Zdroj: Wheelsage.org
  • Berliet Model M
    Berliet Model M| Zdroj: Wheelsage.org
  • Berliet 700
    Berliet 700| Zdroj: Wheelsage.org
  • Berliet 600
    Berliet 600| Zdroj: Wheelsage.org
Padesátitunový model T100 se mimo jiné proslavil při hašení “Ďáblova zapalovače” – požáru alžírského ropného vrtu Gassi-Touilu, který zuřil od 6. listopadu 1961 do 28. dubna 1962
Stroj T100 byl určen k výstavbě těžních věží na Sahaře. Na největší poušť světa se různé modely Berliet vydaly i v rámci řady expedic.
Berliet T100 vážil 50 tun a uvezl rovněž padesát, odtud jeho název. Rozměry činily 15 x 5 x 4,45 metru; jen pneumatiky měly průměr 220 cm. K pohonu sloužil dvanáctiválec Cummins o výkonu 447 nebo 515 kW (700 koní). Čtyřstupňová hydraulická převodovka nesla značku Clark.
Brzdy Messier měly na na každém kole čtyři kotouče, což bylo řešení v té době používané pouze v leteckém průmyslu nebo u závodních aut.
Berliet 40 HP z roku 1906 používal motor o objemu 6,3 litru, před válkou se značka ale dopracovala až na 9,5 l. Na svou dobu byla nezvyklá dvě zpětná zrcátka, řidič se s kabinou domlouval přes ohebnou trubku.
Lokomotiva s „bizoní radlicí“ se ve znáčku Berlietu objevila v roce 1905
Kreace Berliet Curtiss je soudobá, ale sestavena je z historických kousků. Podvozek Berliet vznikl v roce 1907, 8,3litrový letecký motor Curtiss je o devět let mladší.
Berliet C2 z roku 1907. Jeho čtyřválec měl výkon 16 kW.
Nabídku značky po první světové válce představoval model VB, zvaný Torpedo, v roce 1919 stál příznivých 11 800 franků. Vůz inspirovaný vozy značky Dodge však doplácel na mizernou kvalitu použité oceli.
CBA o nosnosti až pět tun si francouzská armáda objednala 25 000 kusů
Berliet CBA
Model Berliet GLR 160 z roku 1974. Deset let předtím měl premiéru francouzský film 100 000 dolarů na slunci, kde se v Maroku honí náklaďáky Berliet za volantem s Paulem Belmondem nebo Lino Venturou.
Mezi roky 1950 a 1975 se produkce Berlietu zvedla ze 17 na 140 vozidel denně, počet zaměstnanců narostl z 7500 na 25 000. Na snímku Berliet-Citroën 350 K (1969).
V říjnu 1965 se představil Citroën N350, poslední dílo designéra Flaminia Bertoniho. Model přezdívaný Belphégor se po spojení s Berlietem proměnil v Citroën- Berliet K.
Berliet TR 350 Centaure – hvězda pařížského autosalonu 1978. Tahač pro 38tunové soupravy byl propagován i v lifestylových časopisech. Osmiválcový turbodiesel dával 262 kW, převodovka měla 13 stupňů vpřed a tři vzad.
Berliet GLR 8 (1953)
Hasičský vůz Berliet
Berliet Model M
Berliet 700
Berliet 600