Padesátitunový model T100 se mimo jiné proslavil při hašení “Ďáblova zapalovače” – požáru alžírského ropného vrtu Gassi-Touilu, který zuřil od 6. listopadu 1961 do 28. dubna 1962|
Zdroj: Wheelsage.org
Stroj T100 byl určen k výstavbě těžních věží na Sahaře. Na největší poušť světa se různé modely Berliet vydaly i v rámci řady expedic.|
Zdroj: Wheelsage.org
Berliet T100 vážil 50 tun a uvezl rovněž padesát, odtud jeho název. Rozměry činily 15 x 5 x 4,45 metru; jen pneumatiky měly průměr 220 cm. K pohonu sloužil dvanáctiválec Cummins o výkonu 447 nebo 515 kW (700 koní). Čtyřstupňová hydraulická převodovka nesla značku Clark.|
Zdroj: Wheelsage.org
Brzdy Messier měly na na každém kole čtyři kotouče, což bylo řešení v té době používané pouze v leteckém průmyslu nebo u závodních aut.|
Zdroj: Wheelsage.org
Berliet 40 HP z roku 1906 používal motor o objemu 6,3 litru, před válkou se značka ale dopracovala až na 9,5 l. Na svou dobu byla nezvyklá dvě zpětná zrcátka, řidič se s kabinou domlouval přes ohebnou trubku.|
Zdroj: Wheelsage.org
Lokomotiva s „bizoní radlicí“ se ve znáčku Berlietu objevila v roce 1905|
Zdroj: Wheelsage.org
Kreace Berliet Curtiss je soudobá, ale sestavena je z historických kousků. Podvozek Berliet vznikl v roce 1907, 8,3litrový letecký motor Curtiss je o devět let mladší.|
Zdroj: Wheelsage.org
Berliet C2 z roku 1907. Jeho čtyřválec měl výkon 16 kW.|
Zdroj: Wheelsage.org
Nabídku značky po první světové válce představoval model VB, zvaný Torpedo, v roce 1919 stál příznivých 11 800 franků. Vůz inspirovaný vozy značky Dodge však doplácel na mizernou kvalitu použité oceli.|
Zdroj: Wheelsage.org
CBA o nosnosti až pět tun si francouzská armáda objednala 25 000 kusů|
Zdroj: Wheelsage.org
Berliet CBA|
Zdroj: Wheelsage.org
Model Berliet GLR 160 z roku 1974. Deset let předtím měl premiéru francouzský film 100 000 dolarů na slunci, kde se v Maroku honí náklaďáky Berliet za volantem s Paulem Belmondem nebo Lino Venturou.|
Zdroj: Wheelsage.org
Mezi roky 1950 a 1975 se produkce Berlietu zvedla ze 17 na 140 vozidel denně, počet zaměstnanců narostl z 7500 na 25 000. Na snímku Berliet-Citroën 350 K (1969).|
Zdroj: Wheelsage.org
V říjnu 1965 se představil Citroën N350, poslední dílo designéra Flaminia Bertoniho. Model přezdívaný Belphégor se po spojení s Berlietem proměnil v Citroën- Berliet K.|
Zdroj: Wheelsage.org
Berliet TR 350 Centaure – hvězda pařížského autosalonu 1978. Tahač pro 38tunové soupravy byl propagován i v lifestylových časopisech. Osmiválcový turbodiesel dával 262 kW, převodovka měla 13 stupňů vpřed a tři vzad.|
Zdroj: Wheelsage.org