Bizzarrini Manta (1968): Giugiarův revoluční koncept

16/17
Přehled fotografií
Zavřít
  • Původně byla Manta nalakována ostře zelenou barvou s červeně zvýrazněnými vzduchovými výdechy na zádi.
    Původně byla Manta nalakována ostře zelenou barvou s červeně zvýrazněnými vzduchovými výdechy na zádi.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Technickým základem studie Manta byl podvozek závodního vozu Bizzarrini P538 z roku 1965.
    Technickým základem studie Manta byl podvozek závodního vozu Bizzarrini P538 z roku 1965.| Zdroj: Wikipedia
  • V horní části přídě byly umístěny žaluzie umožňující výhled těsně před vůz.
    V horní části přídě byly umístěny žaluzie umožňující výhled těsně před vůz.| Zdroj: templeofspeed.cz
  • K atraktivitě Manty napomáhaly prahy z nerezové oceli s kruhovými otvory.
    K atraktivitě Manty napomáhaly prahy z nerezové oceli s kruhovými otvory.| Zdroj: commons.wikimedia.org
  • Giugiaro zvolil kapkovitý profil, táhnoucí se od přední masky až k useknuté zádi.
    Giugiaro zvolil kapkovitý profil, táhnoucí se od přední masky až k useknuté zádi.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Manta neměla venkovní zpětná zrcátka, takže výhled dozadu umožňovalo jen hodně skloněné zadní okno a úzké okénko v zádi.
    Manta neměla venkovní zpětná zrcátka, takže výhled dozadu umožňovalo jen hodně skloněné zadní okno a úzké okénko v zádi. | Zdroj: Wheelsage.org
  • V roce 2008 byla Manta vystavena u příležitosti oslav 40. výročí Italdesignu na autosalonu v Ženevě.
    V roce 2008 byla Manta vystavena u příležitosti oslav 40. výročí Italdesignu na autosalonu v Ženevě.| Zdroj: Wikipedia
  • Koncept Bizzarrini Manta získal ocenění na soutěžích elegance v Pebble Beach a Villa d’Este.
    Koncept Bizzarrini Manta získal ocenění na soutěžích elegance v Pebble Beach a Villa d’Este.| Zdroj: auta5p.eu
  • Dvojité přední světlomety byly částečně zakryté přední kapotou, takže části přídě nad světlomety se pravděpodobně vyklápěly nahoru.
    Dvojité přední světlomety byly částečně zakryté přední kapotou, takže části přídě nad světlomety se pravděpodobně vyklápěly nahoru. | Zdroj: gatsbyonline.com
  • Koncept Bizzarrini Manta měl jediný stěrač předního okna umístěný uprostřed.
    Koncept Bizzarrini Manta měl jediný stěrač předního okna umístěný uprostřed.| Zdroj: gatsbyonline.com
  • Celá záď se dala vyklopit dozadu, čímž se značně usnadnil přístup k motoru.
    Celá záď se dala vyklopit dozadu, čímž se značně usnadnil přístup k motoru.| Zdroj: classicdriver.com
  • Vzadu měla Manta ostře useknutou záď s vodorovně umístěnými koncovými světly.
    Vzadu měla Manta ostře useknutou záď s vodorovně umístěnými koncovými světly.| Zdroj: auta5p.eu
  • Zadní kola kupé Bizzarrini Manta poháněl vidlicový osmiválec Chevrolet umístěný před zadní nápravou.
    Zadní kola kupé Bizzarrini Manta poháněl vidlicový osmiválec Chevrolet umístěný před zadní nápravou.| Zdroj: supercars.net
  • Neobvyklý byl také interiér Manty se třemi sedadly vedle sebe, přičemž řidič seděl uprostřed.
    Neobvyklý byl také interiér Manty se třemi sedadly vedle sebe, přičemž řidič seděl uprostřed.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Italský majitel nechal Mantu zrenovovat společností Carrozzeria SD a přitom byl nalakován stříbrnou barvou.
    Italský majitel nechal Mantu zrenovovat společností Carrozzeria SD a přitom byl nalakován stříbrnou barvou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Zadním oknem toho nebylo dozadu moc vidět, zato umožňovalo pěkný pohled na motor V8.
    Zadním oknem toho nebylo dozadu moc vidět, zato umožňovalo pěkný pohled na motor V8. | Zdroj: Wheelsage.org
  • Giugiarova Manta byla krásná, ale vyrobená jen v jediném exempláři, který se naštěstí zachoval.
    Giugiarova Manta byla krásná, ale vyrobená jen v jediném exempláři, který se naštěstí zachoval.| Zdroj: Wheelsage.org
Původně byla Manta nalakována ostře zelenou barvou s červeně zvýrazněnými vzduchovými výdechy na zádi.
Technickým základem studie Manta byl podvozek závodního vozu Bizzarrini P538 z roku 1965.
V horní části přídě byly umístěny žaluzie umožňující výhled těsně před vůz.
K atraktivitě Manty napomáhaly prahy z nerezové oceli s kruhovými otvory.
Giugiaro zvolil kapkovitý profil, táhnoucí se od přední masky až k useknuté zádi.
Manta neměla venkovní zpětná zrcátka, takže výhled dozadu umožňovalo jen hodně skloněné zadní okno a úzké okénko v zádi.
V roce 2008 byla Manta vystavena u příležitosti oslav 40. výročí Italdesignu na autosalonu v Ženevě.
Koncept Bizzarrini Manta získal ocenění na soutěžích elegance v Pebble Beach a Villa d’Este.
Dvojité přední světlomety byly částečně zakryté přední kapotou, takže části přídě nad světlomety se pravděpodobně vyklápěly nahoru.
Koncept Bizzarrini Manta měl jediný stěrač předního okna umístěný uprostřed.
Celá záď se dala vyklopit dozadu, čímž se značně usnadnil přístup k motoru.
Vzadu měla Manta ostře useknutou záď s vodorovně umístěnými koncovými světly.
Zadní kola kupé Bizzarrini Manta poháněl vidlicový osmiválec Chevrolet umístěný před zadní nápravou.
Neobvyklý byl také interiér Manty se třemi sedadly vedle sebe, přičemž řidič seděl uprostřed.
Italský majitel nechal Mantu zrenovovat společností Carrozzeria SD a přitom byl nalakován stříbrnou barvou.
Zadním oknem toho nebylo dozadu moc vidět, zato umožňovalo pěkný pohled na motor V8.
Giugiarova Manta byla krásná, ale vyrobená jen v jediném exempláři, který se naštěstí zachoval.