BMW 850i (E31): Plné superlativů, ale doba mu nepřála

92/95
Přehled fotografií
Zavřít
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • Rychlost jízdy byla omezena na 250 km/h, ovšem u verze s manuální šestistupňovou převodovkou udávaly dobové prameny maximálku přes 270 km/h.
    Rychlost jízdy byla omezena na 250 km/h, ovšem u verze s manuální šestistupňovou převodovkou udávaly dobové prameny maximálku přes 270 km/h.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • Impozantní zůstává dodnes pohled na palubní desku. V době vzniku ji srovnávali s fl ightdeckem Concorde či B747.
    Impozantní zůstává dodnes pohled na palubní desku. V době vzniku ji srovnávali s fl ightdeckem Concorde či B747.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • Karoserie bez sloupků B je sice vzdušná, ale zároveň znamená určité kompromisy. Jde mimo jiné o umístění horních kotevních úchytů bezpečnostních pásů. Tento letitý problém vyřešily BMW a také Mercedes-Benz až v roce 1989 takzvanými integrálními sedadly. Ta mají všechny tři úchyty na nosné kostře.
    Karoserie bez sloupků B je sice vzdušná, ale zároveň znamená určité kompromisy. Jde mimo jiné o umístění horních kotevních úchytů bezpečnostních pásů. Tento letitý problém vyřešily BMW a také Mercedes-Benz až v roce 1989 takzvanými integrálními sedadly. Ta mají všechny tři úchyty na nosné kostře.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • I tady je to impozantní, neboť je odděluje mohutná středová konzola. Pásy měly zámky vně sedadel. Pod nimi je místo pro lékárničku. Místa je ale dost málo.
    I tady je to impozantní, neboť je odděluje mohutná středová konzola. Pásy měly zámky vně sedadel. Pod nimi je místo pro lékárničku. Místa je ale dost málo.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • Horní část středového panelu obsahuje paubní informační přístroj, kombinující palubní počítač a takzvaný MID (Multi Information Display). Všimněte si spotřeby paliva 27,2 l na 100 km. Pod ním je panel ovládání originálního audia Bavaria. To už tehdy umělo zobrazovat názvy stanic. Martin Bittner je sháněl v Německu poměrně dlouho.
    Horní část středového panelu obsahuje paubní informační přístroj, kombinující palubní počítač a takzvaný MID (Multi Information Display). Všimněte si spotřeby paliva 27,2 l na 100 km. Pod ním je panel ovládání originálního audia Bavaria. To už tehdy umělo zobrazovat názvy stanic. Martin Bittner je sháněl v Německu poměrně dlouho.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • Volant se také nastavuje elektricky ve dvou směrech, a sice tímto intuitivním ovladačem
    Volant se také nastavuje elektricky ve dvou směrech, a sice tímto intuitivním ovladačem| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • Přední sedadla jsou standardně elektricky stavitelná, včetně tří pamětí pro sedadlo řidiče, volant a vnější zpětná zrcátka
    Přední sedadla jsou standardně elektricky stavitelná, včetně tří pamětí pro sedadlo řidiče, volant a vnější zpětná zrcátka| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • Takto vůz vypadá se zaklopenými spícími světlomety
    Takto vůz vypadá se zaklopenými spícími světlomety| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • Doménou BMW 850i jsou silnice první třídy a dálnice. Zde vyniknou jeho vlastnosti úplně nejvíce. Výklopné svítilny v sobě ukrývají dokonce i světla do mlhy.
    Doménou BMW 850i jsou silnice první třídy a dálnice. Zde vyniknou jeho vlastnosti úplně nejvíce. Výklopné svítilny v sobě ukrývají dokonce i světla do mlhy.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • Řada 8 měla vždy čtyřči vyústění výfuku. Verze 850CSi z roku 1992 dostala jiný tvar koncovek. Katalyzátory byly od začátku dva, pro každou řadu válců jeden. Elektricky zcela spouštět lze i zadní trojúhelníková skla. Pouze konkurenční kupé mercedesu tohle z evropských značek nabízela.
    Řada 8 měla vždy čtyřči vyústění výfuku. Verze 850CSi z roku 1992 dostala jiný tvar koncovek. Katalyzátory byly od začátku dva, pro každou řadu válců jeden. Elektricky zcela spouštět lze i zadní trojúhelníková skla. Pouze konkurenční kupé mercedesu tohle z evropských značek nabízela.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • Zapojeny jsou paralelně. Umějí se vybíjet navzájem, a musí být tudíž stejně staré.
    Zapojeny jsou paralelně. Umějí se vybíjet navzájem, a musí být tudíž stejně staré.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • 850i je označení úplně první verze kupé řady 8. Později se přejmenovalo na 850Ci a navíc přibylo 850CSi a také skromnější osmiválec 840Ci.
    850i je označení úplně první verze kupé řady 8. Později se přejmenovalo na 850Ci a navíc přibylo 850CSi a také skromnější osmiválec 840Ci.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
  • BMW 850i (E31)
    BMW 850i (E31)| Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)
Rychlost jízdy byla omezena na 250 km/h, ovšem u verze s manuální šestistupňovou převodovkou udávaly dobové prameny maximálku přes 270 km/h.
Impozantní zůstává dodnes pohled na palubní desku. V době vzniku ji srovnávali s fl ightdeckem Concorde či B747.
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
Karoserie bez sloupků B je sice vzdušná, ale zároveň znamená určité kompromisy. Jde mimo jiné o umístění horních kotevních úchytů bezpečnostních pásů. Tento letitý problém vyřešily BMW a také Mercedes-Benz až v roce 1989 takzvanými integrálními sedadly. Ta mají všechny tři úchyty na nosné kostře.
I tady je to impozantní, neboť je odděluje mohutná středová konzola. Pásy měly zámky vně sedadel. Pod nimi je místo pro lékárničku. Místa je ale dost málo.
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
Horní část středového panelu obsahuje paubní informační přístroj, kombinující palubní počítač a takzvaný MID (Multi Information Display). Všimněte si spotřeby paliva 27,2 l na 100 km. Pod ním je panel ovládání originálního audia Bavaria. To už tehdy umělo zobrazovat názvy stanic. Martin Bittner je sháněl v Německu poměrně dlouho.
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
Volant se také nastavuje elektricky ve dvou směrech, a sice tímto intuitivním ovladačem
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
Přední sedadla jsou standardně elektricky stavitelná, včetně tří pamětí pro sedadlo řidiče, volant a vnější zpětná zrcátka
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
Takto vůz vypadá se zaklopenými spícími světlomety
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
Doménou BMW 850i jsou silnice první třídy a dálnice. Zde vyniknou jeho vlastnosti úplně nejvíce. Výklopné svítilny v sobě ukrývají dokonce i světla do mlhy.
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
Řada 8 měla vždy čtyřči vyústění výfuku. Verze 850CSi z roku 1992 dostala jiný tvar koncovek. Katalyzátory byly od začátku dva, pro každou řadu válců jeden. Elektricky zcela spouštět lze i zadní trojúhelníková skla. Pouze konkurenční kupé mercedesu tohle z evropských značek nabízela.
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
Zapojeny jsou paralelně. Umějí se vybíjet navzájem, a musí být tudíž stejně staré.
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
850i je označení úplně první verze kupé řady 8. Později se přejmenovalo na 850Ci a navíc přibylo 850CSi a také skromnější osmiválec 840Ci.
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)
BMW 850i (E31)