BMW řady 3 (E21): První generace byla jen dvoudveřová

1/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Vozy BMW 320 se prodávaly také s třístupňovou automatickou převodovkou
    Vozy BMW 320 se prodávaly také s třístupňovou automatickou převodovkou| Zdroj: BMW
  • Předchůdcem řady 3 a typu E21 byla oblíbená řada 02, vyráběná v letech 1966 až 1977.
    Předchůdcem řady 3 a typu E21 byla oblíbená řada 02, vyráběná v letech 1966 až 1977.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Základem nabídky byl v roce 1975 typ BMW 316 poháněný řadovým čtyřválcem s objemem 1,6 litru a nejvyšším výkonem 90 k (66 kW).
    Základem nabídky byl v roce 1975 typ BMW 316 poháněný řadovým čtyřválcem s objemem 1,6 litru a nejvyšším výkonem 90 k (66 kW).| Zdroj: BMW
  • Elegantní tvary dvoudveřového BMW E21, často označovaného jako kupé, navrhl Francouz Paul Bracq.
    Elegantní tvary dvoudveřového BMW E21, často označovaného jako kupé, navrhl Francouz Paul Bracq.| Zdroj: BMW
  • Černý plastový díl mezi zadními světly byl přidán až po čtyřech měsících od zahájení výroby.
    Černý plastový díl mezi zadními světly byl přidán až po čtyřech měsících od zahájení výroby.| Zdroj: BMW
  • Od začátku se BMW E21 nabízelo také s dvoulitrovým čtyřválcem. BMW 320 mělo karburátor Solex a výkon 109 k (80 kW).
    Od začátku se BMW E21 nabízelo také s dvoulitrovým čtyřválcem. BMW 320 mělo karburátor Solex a výkon 109 k (80 kW).| Zdroj: carpixel.net
  • BMW E21 měl vpředu vzpěry McPherson a pérování vinutými pružinami a vzadu úhlovou nápravu se šikmými závěsy a vinutými pružinami.
    BMW E21 měl vpředu vzpěry McPherson a pérování vinutými pružinami a vzadu úhlovou nápravu se šikmými závěsy a vinutými pružinami.| Zdroj: BMW
  • První generace řady 3 je vystavena v muzeu BMW v Mnichově.
    První generace řady 3 je vystavena v muzeu BMW v Mnichově.| Zdroj: Tomáš Haas
  • BMW E21 mělo ve stupňovité zádi slušně velký zavazadlový prostor s objemem 400 litrů.
    BMW E21 mělo ve stupňovité zádi slušně velký zavazadlový prostor s objemem 400 litrů.| Zdroj: BMW
  • Několik tisíc tudorů E21 přestavěla firma Baur ze Stuttgartu na polokabriolety TC1 s pevnými bočními okny a stahovací zadní částí střechy.
    Několik tisíc tudorů E21 přestavěla firma Baur ze Stuttgartu na polokabriolety TC1 s pevnými bočními okny a stahovací zadní částí střechy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kabriolety přestavěné firmou Baur měly pevné rámy oken a pevný ochranný oblouk za předními sedadly.
    Kabriolety přestavěné firmou Baur měly pevné rámy oken a pevný ochranný oblouk za předními sedadly.| Zdroj: Classic and Sports Car
  • Na základě BMW 320 vyvinulo sportovní oddělení BMW Motorsport GmbH závodní speciál podle předpisů pro skupinu 5.
    Na základě BMW 320 vyvinulo sportovní oddělení BMW Motorsport GmbH závodní speciál podle předpisů pro skupinu 5.| Zdroj: ultimatecarpage.com
  • BMW 320 Turbo pro skupinu 5 (silně upravené cestovní vozy) mělo vzadu obrovský spoiler.
    BMW 320 Turbo pro skupinu 5 (silně upravené cestovní vozy) mělo vzadu obrovský spoiler.| Zdroj: Radical Mag
  • Od ledna 1978 se začal nabízet špičkový model BMW 323i poháněný řadovým šestiválcem M20 s objemem 2,3 litru.
    Od ledna 1978 se začal nabízet špičkový model BMW 323i poháněný řadovým šestiválcem M20 s objemem 2,3 litru.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Verze 320, 320i a 323i se odlišovaly čtyřmi světlomety s průměrem 146 mm. Šestiválcové modely BMW 320 a 323i měly navíc na masce chladiče typové označení.
    Verze 320, 320i a 323i se odlišovaly čtyřmi světlomety s průměrem 146 mm. Šestiválcové modely BMW 320 a 323i měly navíc na masce chladiče typové označení.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Řadový šestiválec M20 měl vstřikování paliva Bosch K-Jetronic, tranzistorové zapalování a výkon 143 k (105 kW).
    Řadový šestiválec M20 měl vstřikování paliva Bosch K-Jetronic, tranzistorové zapalování a výkon 143 k (105 kW).| Zdroj: Schlegelmilch - BMW
  • Boční okna za dveřmi se dala vyklápět do strany.
    Boční okna za dveřmi se dala vyklápět do strany.| Zdroj: NOR Classics
  • Středová konzola na palubní desce byla vytočená směrem k řidiči.
    Středová konzola na palubní desce byla vytočená směrem k řidiči.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Alpina použila u modelu B6 jako základ typ E21 a řadový šestiválec BMW M30, který dával při objemu 2,8 litru až 218 koní.
    Alpina použila u modelu B6 jako základ typ E21 a řadový šestiválec BMW M30, který dával při objemu 2,8 litru až 218 koní.| Zdroj: Alpina
  • V prosinci 1982 představila automobilka BMW nástupce E21 s továrním kódem E30, vyráběným v letech 1982 až 1991.
    V prosinci 1982 představila automobilka BMW nástupce E21 s továrním kódem E30, vyráběným v letech 1982 až 1991.| Zdroj: Wheelsage.org
Vozy BMW 320 se prodávaly také s třístupňovou automatickou převodovkou
Předchůdcem řady 3 a typu E21 byla oblíbená řada 02, vyráběná v letech 1966 až 1977.
Základem nabídky byl v roce 1975 typ BMW 316 poháněný řadovým čtyřválcem s objemem 1,6 litru a nejvyšším výkonem 90 k (66 kW).
Elegantní tvary dvoudveřového BMW E21, často označovaného jako kupé, navrhl Francouz Paul Bracq.
Černý plastový díl mezi zadními světly byl přidán až po čtyřech měsících od zahájení výroby.
Od začátku se BMW E21 nabízelo také s dvoulitrovým čtyřválcem. BMW 320 mělo karburátor Solex a výkon 109 k (80 kW).
BMW E21 měl vpředu vzpěry McPherson a pérování vinutými pružinami a vzadu úhlovou nápravu se šikmými závěsy a vinutými pružinami.
První generace řady 3 je vystavena v muzeu BMW v Mnichově.
BMW E21 mělo ve stupňovité zádi slušně velký zavazadlový prostor s objemem 400 litrů.
Několik tisíc tudorů E21 přestavěla firma Baur ze Stuttgartu na polokabriolety TC1 s pevnými bočními okny a stahovací zadní částí střechy.
Kabriolety přestavěné firmou Baur měly pevné rámy oken a pevný ochranný oblouk za předními sedadly.
Na základě BMW 320 vyvinulo sportovní oddělení BMW Motorsport GmbH závodní speciál podle předpisů pro skupinu 5.
BMW 320 Turbo pro skupinu 5 (silně upravené cestovní vozy) mělo vzadu obrovský spoiler.
Od ledna 1978 se začal nabízet špičkový model BMW 323i poháněný řadovým šestiválcem M20 s objemem 2,3 litru.
Verze 320, 320i a 323i se odlišovaly čtyřmi světlomety s průměrem 146 mm. Šestiválcové modely BMW 320 a 323i měly navíc na masce chladiče typové označení.
Řadový šestiválec M20 měl vstřikování paliva Bosch K-Jetronic, tranzistorové zapalování a výkon 143 k (105 kW).
Boční okna za dveřmi se dala vyklápět do strany.
Středová konzola na palubní desce byla vytočená směrem k řidiči.
Alpina použila u modelu B6 jako základ typ E21 a řadový šestiválec BMW M30, který dával při objemu 2,8 litru až 218 koní.
V prosinci 1982 představila automobilka BMW nástupce E21 s továrním kódem E30, vyráběným v letech 1982 až 1991.