Vozy BMW 320 se prodávaly také s třístupňovou automatickou převodovkou|
Zdroj: BMW
Předchůdcem řady 3 a typu E21 byla oblíbená řada 02, vyráběná v letech 1966 až 1977.|
Zdroj: Wheelsage.org
Základem nabídky byl v roce 1975 typ BMW 316 poháněný řadovým čtyřválcem s objemem 1,6 litru a nejvyšším výkonem 90 k (66 kW).|
Zdroj: BMW
Elegantní tvary dvoudveřového BMW E21, často označovaného jako kupé, navrhl Francouz Paul Bracq.|
Zdroj: BMW
Černý plastový díl mezi zadními světly byl přidán až po čtyřech měsících od zahájení výroby.|
Zdroj: BMW
Od začátku se BMW E21 nabízelo také s dvoulitrovým čtyřválcem. BMW 320 mělo karburátor Solex a výkon 109 k (80 kW).|
Zdroj: carpixel.net
BMW E21 měl vpředu vzpěry McPherson a pérování vinutými pružinami a vzadu úhlovou nápravu se šikmými závěsy a vinutými pružinami.|
Zdroj: BMW
První generace řady 3 je vystavena v muzeu BMW v Mnichově.|
Zdroj: Tomáš Haas
BMW E21 mělo ve stupňovité zádi slušně velký zavazadlový prostor s objemem 400 litrů.|
Zdroj: BMW
Několik tisíc tudorů E21 přestavěla firma Baur ze Stuttgartu na polokabriolety TC1 s pevnými bočními okny a stahovací zadní částí střechy.|
Zdroj: Wheelsage.org
Kabriolety přestavěné firmou Baur měly pevné rámy oken a pevný ochranný oblouk za předními sedadly.|
Zdroj: Classic and Sports Car
Na základě BMW 320 vyvinulo sportovní oddělení BMW Motorsport GmbH závodní speciál podle předpisů pro skupinu 5.|
Zdroj: ultimatecarpage.com
BMW 320 Turbo pro skupinu 5 (silně upravené cestovní vozy) mělo vzadu obrovský spoiler.|
Zdroj: Radical Mag
Od ledna 1978 se začal nabízet špičkový model BMW 323i poháněný řadovým šestiválcem M20 s objemem 2,3 litru.|
Zdroj: Wheelsage.org
Verze 320, 320i a 323i se odlišovaly čtyřmi světlomety s průměrem 146 mm. Šestiválcové modely BMW 320 a 323i měly navíc na masce chladiče typové označení.|
Zdroj: Wheelsage.org
Řadový šestiválec M20 měl vstřikování paliva Bosch K-Jetronic, tranzistorové zapalování a výkon 143 k (105 kW).|
Zdroj: Schlegelmilch - BMW
Boční okna za dveřmi se dala vyklápět do strany.|
Zdroj: NOR Classics
Středová konzola na palubní desce byla vytočená směrem k řidiči.|
Zdroj: Wheelsage.org
Alpina použila u modelu B6 jako základ typ E21 a řadový šestiválec BMW M30, který dával při objemu 2,8 litru až 218 koní.|
Zdroj: Alpina
V prosinci 1982 představila automobilka BMW nástupce E21 s továrním kódem E30, vyráběným v letech 1982 až 1991.|
Zdroj: Wheelsage.org