BMW X1 xDrive23d 7AT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 – Změna poměrů
6
/
90
Prohlédnout znovu
BMW X1 xDrive23d 7AT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 – Změna poměrů
BMW X1 xDrive23d 7AT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zobrazení přístrojů lze měnit zvolením jízdního módu nebo podle zobrazovaných údajů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Modernímu pracovišti řidiče v X1 dominuje volně stojící panel složený z 10,25“ přístrojového displeje a 10,7“ obrazovky multimediálního systému.
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW se vrhlo na digitalizaci po hlavě. Pro zapnutí vyhřívání sedadel musíte nejdříve vstoupit do menu klimatizace. Vynulovat palubní počítač také nejde jednoduše.
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW se vrhlo na digitalizaci po hlavě. Pro zapnutí vyhřívání sedadel musíte nejdříve vstoupit do menu klimatizace. Vynulovat palubní počítač také nejde jednoduše.
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Řidič se může spolehnout na sedadla s výborným bočním vedením. Kompaktnější palubní deska a níže situované přístroje zajišťují výborný výhled, takže řidič dobře vidí, kde končí kapota.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Proti předchůdci nabízí nová generace BMW X1 mnohem prostornější interiér. Kabina je širší, vyšší a v podélném směru zůstává cestujícímu v druhé řadě před koleny volných 16 cm.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Sedět lze vzadu, i když se lavice posune zcela dopředu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zajímavým a praktickým prvkem je odkrytá středová schránka, nad níž se klene loketní opěrka.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Přestože je základní provedení X1 vybaveno bohatě, zadní části dopřává jen výdechy ventilace
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vstupy USB-C jsou krásně přístupné na ploše pod držáky nápojů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Tuhý podvozek si dobře rozumí s ostřejší jízdou. Mezi kužely je X1 stabilní a proplete se mezi nimi rychle. Komfort by mohl být lepší, protože si poskočí i na menších nerovnostech.
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Pirelli Cinturato Winter 2 225/55 R18
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zavazadelník X1 má ve standardním uspořádání objem 500 litrů. Pod podlahou je velký odkládací box s rozměry 87 x 42 x 19 cm, ale mohl by být větší. Část, která je blíže k sedadlům, je totiž nepoužitelná, protože je tam uložená baterie mild-hybridního systému.
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vznětový dvoulitr BMW má výkon 145 kW a pomáhá mu elektromotor mild-hybridního systému s dalšími 14 kW. Celkově disponuje 155 kW. Vše je krásně sladěné s automatickou převodovkou s ovládáním na loketní opěrce. Předností tohoto pohonného ústrojí je slušná dynamika a úžasná spotřeba, byť X1 neplachtí a i při sundání nohy z plynu rekuperuje.
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Také tiguan se spoléhá na 10,25“ digitální přístrojový štít s pestrou škálou zobrazování – nabízí kruhové ukazatele.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Po modernizaci před dvěma roky dostal tiguan dotykové plošky na multifunkčním volantu i ovládání klimatizace. Vypadají sice moderně, ale odvádějí pozornost od jízdy.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Po modernizaci před dvěma roky dostal tiguan dotykové plošky na multifunkčním volantu i ovládání klimatizace. Vypadají sice moderně, ale odvádějí pozornost od jízdy.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mohutná palubní deska i výše ukotvený volant dávají řidiči pocit sezení ve sportovnějším voze.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan je dlouhodobě považovaný za jedno z nejprostornějších kompaktních SUV. Předností je hlavně široká kabina – na zadní sedadla se pohodlně vejdou i tři dospělí.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Druhá řada se v podélném směru posouvá v širokém pásmu 18 cm, takže v přední poloze už redaktorovi na kolena nezbylo žádné místo.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Tiguan ve výbavě Elegance nabízí i třízónovou klimatizaci a dokoupit lze i vyhřívání zadních sedadel
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Tiguan potěší spoustou odkládacích poliček, přihrádek a schránek. Dvě najdete také pod stropem a jednu uprostřed horní části palubní desky.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Tiguan potěší spoustou odkládacích poliček, přihrádek a schránek. Dvě najdete také pod stropem a jednu uprostřed horní části palubní desky.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Rychlá jízda nedělá tiguanu problémy a jistě působí i mezi kužely. Zásah stabilizace je o něco výraznější a vozidlo více zpomalí. I s velkými koly je o něco komfortnější než BMW.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Continental ContiWinter Contact TS830P 255/45 R19
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen s objemem kufru tiguanu trochu mlží. Hodnota 615 litrů je spojená s druhou řadou posunutou úplně dopředu. Uspořádání na fotce by mělo asi o 100 litrů méně.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Rezervní dojezdové kolo patří do standardní výbavy, stejně jako vyndávací světélko.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zmodernizovaný vznětový čtyřválec EA 288 Evo disponuje výkonem 147 kW a proti slabší variantě využívá v konstrukci hliník. Rozhodně jde o povedený agregát, který si dobře rozumí se sedmistupňovým automatem a v režimu Eco ochotně plachtí. Jenže v přímém srovnání za BMW zaostává v dynamice i ve spotřebě.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7
|
Svět motorů/Michal Kollert
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid