Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X1 xDrive23d vs. VW Tiguan 2.0 TDI – Změna poměrů

Leoš Káňa Leoš Káňa 9. 12. 2022 • 03:59
90
1
Zobrazit náhledy (90)
BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT Zobrazení přístrojů lze měnit zvolením jízdního módu nebo podle zobrazovaných údajů. BMW X1 xDrive23d 7AT Modernímu pracovišti řidiče v X1 dominuje volně stojící panel složený z 10,25“ přístrojového displeje a 10,7“ obrazovky multimediálního systému. BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT BMW se vrhlo na digitalizaci po hlavě. Pro zapnutí vyhřívání sedadel musíte nejdříve vstoupit do menu klimatizace. Vynulovat palubní počítač také nejde jednoduše. BMW se vrhlo na digitalizaci po hlavě. Pro zapnutí vyhřívání sedadel musíte nejdříve vstoupit do menu klimatizace. Vynulovat palubní počítač také nejde jednoduše. BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT Řidič se může spolehnout na sedadla s výborným bočním vedením. Kompaktnější palubní deska a níže situované přístroje zajišťují výborný výhled, takže řidič dobře vidí, kde končí kapota. Proti předchůdci nabízí nová generace BMW X1 mnohem prostornější interiér. Kabina je širší, vyšší a v podélném směru zůstává cestujícímu v druhé řadě před koleny volných 16 cm. Sedět lze vzadu, i když se lavice posune zcela dopředu. BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT Zajímavým a praktickým prvkem je odkrytá středová schránka, nad níž se klene loketní opěrka. Přestože je základní provedení X1 vybaveno bohatě, zadní části dopřává jen výdechy ventilace Vstupy USB-C jsou krásně přístupné na ploše pod držáky nápojů. BMW X1 xDrive23d 7AT Tuhý podvozek si dobře rozumí s ostřejší jízdou. Mezi kužely je X1 stabilní a proplete se mezi nimi rychle. Komfort by mohl být lepší, protože si poskočí i na menších nerovnostech. BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT Pneumatiky v testu: Pirelli Cinturato Winter 2 225/55 R18 BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT Zavazadelník X1 má ve standardním uspořádání objem 500 litrů. Pod podlahou je velký odkládací box s rozměry 87 x 42 x 19 cm, ale mohl by být větší. Část, která je blíže k sedadlům, je totiž nepoužitelná, protože je tam uložená baterie mild-hybridního systému. BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT Vznětový dvoulitr BMW má výkon 145 kW a pomáhá mu elektromotor mild-hybridního systému s dalšími 14 kW. Celkově disponuje 155 kW. Vše je krásně sladěné s automatickou převodovkou s ovládáním na loketní opěrce. Předností tohoto pohonného ústrojí je slušná dynamika a úžasná spotřeba, byť X1 neplachtí a i při sundání nohy z plynu rekuperuje. BMW X1 xDrive23d 7AT BMW X1 xDrive23d 7AT Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Také tiguan se spoléhá na 10,25“ digitální přístrojový štít s pestrou škálou zobrazování – nabízí kruhové ukazatele. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Po modernizaci před dvěma roky dostal tiguan dotykové plošky na multifunkčním volantu i ovládání klimatizace. Vypadají sice moderně, ale odvádějí pozornost od jízdy. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Po modernizaci před dvěma roky dostal tiguan dotykové plošky na multifunkčním volantu i ovládání klimatizace. Vypadají sice moderně, ale odvádějí pozornost od jízdy. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Mohutná palubní deska i výše ukotvený volant dávají řidiči pocit sezení ve sportovnějším voze. Volkswagen Tiguan je dlouhodobě považovaný za jedno z nejprostornějších kompaktních SUV. Předností je hlavně široká kabina – na zadní sedadla se pohodlně vejdou i tři dospělí. Druhá řada se v podélném směru posouvá v širokém pásmu 18 cm, takže v přední poloze už redaktorovi na kolena nezbylo žádné místo. Tiguan ve výbavě Elegance nabízí i třízónovou klimatizaci a dokoupit lze i vyhřívání zadních sedadel Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Tiguan potěší spoustou odkládacích poliček, přihrádek a schránek. Dvě najdete také pod stropem a jednu uprostřed horní části palubní desky. Tiguan potěší spoustou odkládacích poliček, přihrádek a schránek. Dvě najdete také pod stropem a jednu uprostřed horní části palubní desky. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Rychlá jízda nedělá tiguanu problémy a jistě působí i mezi kužely. Zásah stabilizace je o něco výraznější a vozidlo více zpomalí. I s velkými koly je o něco komfortnější než BMW. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Pneumatiky v testu: Continental ContiWinter Contact TS830P 255/45 R19 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen s objemem kufru tiguanu trochu mlží. Hodnota 615 litrů je spojená s druhou řadou posunutou úplně dopředu. Uspořádání na fotce by mělo asi o 100 litrů méně. Rezervní dojezdové kolo patří do standardní výbavy, stejně jako vyndávací světélko. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Zmodernizovaný vznětový čtyřválec EA 288 Evo disponuje výkonem 147 kW a proti slabší variantě využívá v konstrukci hliník. Rozhodně jde o povedený agregát, který si dobře rozumí se sedmistupňovým automatem a v režimu Eco ochotně plachtí. Jenže v přímém srovnání za BMW zaostává v dynamice i ve spotřebě. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7

Kompaktní SUV patří k nejžádanějším modelům na trhu. Moc dobře to ví i BMW, které do této třídy vyslalo ambiciózní novinku X1. U ní si slibuje výrazně větší podíl než u předchozí generace. Jenže proti stojí zavedené modely, mezi něž patří i tiguan, nejprodávanější volkswagen posledních let.

Obliba SUV na evropském i českém trhu stále roste a za prvních jedenáct měsíců letošního roku u nás dosáhla podílu 45 %, tedy téměř poloviny všech prodaných aut. Nejvýznamnější skupinou jsou kompaktní SUV, v nichž výraznou roli již delší dobu hraje Volkswagen Tiguan. Jenže nyní se zaběhnuté pořádky pokusí změnit novinka BMW X1. Mnichovský crossover přichází s širokou škálou pohonů, zahrnující tradiční benzinové a naftové agregáty, ale i plug-in hybrid nebo čistě elektrické provedení. Navíc sází na až podbízivou cenovou politiku, takže je dokonce levnější než modely méně prémiových značek. Zřejmé je to zejména u zvolených motorizací, které jsou snem asi všech motoristů: tedy s pohonem všech kol, automatickou převodovkou a silnými, zároveň úspornými vznětovými dvoulitry.

Rozdílný přístup

Pokud by platilo pravidlo o lásce na první pohled, zřejmě by více ctitelů mělo SUV od BMW. Působí dynamicky, sebevědomě a bytelně. Je zajímavé, že základní koncepce karoserie se od první generace z roku 2009 příliš nezměnila. I novinka tak má dlouhou kapotu a díky obrovským ledvinkám, vysoké přídi, výrazným kapsám po bocích nárazníku nebo úzkým diodovým světlometům působí mohutně. Tento dojem umocňují i vysoké boky, úzké prosklení se stoupající spodní linií či dynamicky navržená zadní část s velkým křídlem navazujícím na boční stínítka a prostorově modelovanými zadními světly. Zmínit musíme také ostré rysy detailů a lomů nebo prolisy na kapotě. To volkswagen působí usedlejším dojmem. Aktuální, druhá generace tiguanu totiž přišla na svět již v roce 2016 a musí si vystačit s uspořádanějším a uhlazenějším profi lem karoserie. Linky oken, boků a střechy jsou zarovnané tak, jak u německého výrobce letělo před deseti roky.

Video se připravuje ...

Výrazu vozu prospěla dva roky stará modernizace, kdy se vpředu objevila nižší maska a užší světlomety, zasahující více do boků. Výraznějším prvkem je pouze agresivně tvarovaný nárazník testovaného provedení R Line s nasávacími kapsami po stranách. Na druhou stranu musíme uznat, že i tiguan má přes svůj věk kouzlo. Znovu se nám potvrdilo, že Volkswagen umí dělat design, který časem příliš nestárne. Věkový rozdíl se ukazuje uvnitř, kde je BMW uspořádané podle nejnovějších trendů.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Mokrous
10. 12. 2022 18:45
Panečku!
To je mi tu ale prémiová diskuze :D