Borgward Hansa 2400 (1952–1958) byl poválečný soupeř Mercedesu. Přečtěte si jeho příběh

3/17
Přehled fotografií
Zavřít
  • Pullman měl celou příď a přední okno identické se Schrägheckem a také přední dveře se závěsy vzadu byly stejné.
    Pullman měl celou příď a přední okno identické se Schrägheckem a také přední dveře se závěsy vzadu byly stejné.| Zdroj: Karel Haas
  • Pětimístný sedan Borgward Hansa 2400 se splývavou zádí měl čtyřdveřovou samonosnou karoserii z ocelového plechu.
    Pětimístný sedan Borgward Hansa 2400 se splývavou zádí měl čtyřdveřovou samonosnou karoserii z ocelového plechu.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Borgward Hansa 2400 měl osobitou příď s hlavními i pomocnými světlomety zapuštěnými do předních blatníků.
    Borgward Hansa 2400 měl osobitou příď s hlavními i pomocnými světlomety zapuštěnými do předních blatníků.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Verze se splývavou zádí byla aerodynamická se součinitelem odporu vzduchu 0,363.
    Verze se splývavou zádí byla aerodynamická se součinitelem odporu vzduchu 0,363.| Zdroj: Wikipedia
  • Vůz měl nezávislé zavěšení předních kol s dvojitými trojúhelníkovými rameny. Přední náprava i zadní kyvadlová náprava byly odpruženy vinutými pružinami.
    Vůz měl nezávislé zavěšení předních kol s dvojitými trojúhelníkovými rameny. Přední náprava i zadní kyvadlová náprava byly odpruženy vinutými pružinami.| Zdroj: storm.oldcarmanualproject.com
  • Kufr byl přístupný zadním víkem otevíraným nahoru. Náhradní kolo bylo umístěno pod kufrem a bylo přístupné po vyklopení části zadního nárazníku.
    Kufr byl přístupný zadním víkem otevíraným nahoru. Náhradní kolo bylo umístěno pod kufrem a bylo přístupné po vyklopení části zadního nárazníku.| Zdroj: storm.oldcarmanualproject.com
  • V roce 1953 se souběžně s modely se splývavou zádí začalo vyrábět provedení Hansa 2400 Pullman se stupňovitou zádí.
    V roce 1953 se souběžně s modely se splývavou zádí začalo vyrábět provedení Hansa 2400 Pullman se stupňovitou zádí.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Pullman měl rozvor prodloužený o 200 mm na 2 820 mm a úměrně tomu narostla délka na 4 660 mm. Ostatní rozměry zůstaly stejné.
    Pullman měl rozvor prodloužený o 200 mm na 2 820 mm a úměrně tomu narostla délka na 4 660 mm. Ostatní rozměry zůstaly stejné.| Zdroj: topruscar.ru
  • Hansu 2400 poháněl řadový šestiválec s objemem 2 337 cm3 a nejvyšším výkonem 82 (později 100) koní.
    Hansu 2400 poháněl řadový šestiválec s objemem 2 337 cm3 a nejvyšším výkonem 82 (později 100) koní.| Zdroj: classicandsportscar
  • Třístupňová manuální převodovka byla v březnu 1953 nahrazena čtyřstupňovou s řazením pod volantem. Borgward také nabízel třírychlostní automat.
    Třístupňová manuální převodovka byla v březnu 1953 nahrazena čtyřstupňovou s řazením pod volantem. Borgward také nabízel třírychlostní automat.| Zdroj: storm.oldcarmanualproject.com
  • Široké přední masce s vodorovným mřížováním dominovalo velké logo firmy ve tvaru kosočtverce.
    Široké přední masce s vodorovným mřížováním dominovalo velké logo firmy ve tvaru kosočtverce.| Zdroj: storm.oldcarmanualproject.com
  • Borgward Hansa 2400 Pullman byl dlouhý 4 660 mm, později dokonce 4 810 mm.
    Borgward Hansa 2400 Pullman byl dlouhý 4 660 mm, později dokonce 4 810 mm.| Zdroj: WheelsAge.org
  • V rámci modernizace byl Pullman v roce 1955 prodloužen a na zadních blatnících se objevily zvětšené sdružené svítilny ve tvaru bumerangu.
    V rámci modernizace byl Pullman v roce 1955 prodloužen a na zadních blatnících se objevily zvětšené sdružené svítilny ve tvaru bumerangu.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Sedan Hansa 2400 Pullman se dodával do Velké Británie s volantem na pravé straně.
    Sedan Hansa 2400 Pullman se dodával do Velké Británie s volantem na pravé straně.| Zdroj: Wikipedia
  • Náhradní kolo bylo, stejně jako u verze se splývavou zádí, umístěno pod kufrem a bylo přístupné po vyklopení střední části zadního nárazníku.
    Náhradní kolo bylo, stejně jako u verze se splývavou zádí, umístěno pod kufrem a bylo přístupné po vyklopení střední části zadního nárazníku.| Zdroj: Wikipedia
  • Pullman měl dělená přední sedadla a uprostřed přístrojové desky řadu tlačítek sloužících ke startování, osvětlení atd.
    Pullman měl dělená přední sedadla a uprostřed přístrojové desky řadu tlačítek sloužících ke startování, osvětlení atd.| Zdroj: Wikipedia
  • Nástupcem Hansy 2400 se stal v roce 1959 Borgward P 100 se stejným šestiválcovým motorem a délkou 4 715 mm.
    Nástupcem Hansy 2400 se stal v roce 1959 Borgward P 100 se stejným šestiválcovým motorem a délkou 4 715 mm.| Zdroj: WheelsAge.org
Pullman měl celou příď a přední okno identické se Schrägheckem a také přední dveře se závěsy vzadu byly stejné.
Pětimístný sedan Borgward Hansa 2400 se splývavou zádí měl čtyřdveřovou samonosnou karoserii z ocelového plechu.
Borgward Hansa 2400 měl osobitou příď s hlavními i pomocnými světlomety zapuštěnými do předních blatníků.
Verze se splývavou zádí byla aerodynamická se součinitelem odporu vzduchu 0,363.
Vůz měl nezávislé zavěšení předních kol s dvojitými trojúhelníkovými rameny. Přední náprava i zadní kyvadlová náprava byly odpruženy vinutými pružinami.
Kufr byl přístupný zadním víkem otevíraným nahoru. Náhradní kolo bylo umístěno pod kufrem a bylo přístupné po vyklopení části zadního nárazníku.
V roce 1953 se souběžně s modely se splývavou zádí začalo vyrábět provedení Hansa 2400 Pullman se stupňovitou zádí.
Pullman měl rozvor prodloužený o 200 mm na 2 820 mm a úměrně tomu narostla délka na 4 660 mm. Ostatní rozměry zůstaly stejné.
Hansu 2400 poháněl řadový šestiválec s objemem 2 337 cm3 a nejvyšším výkonem 82 (později 100) koní.
Třístupňová manuální převodovka byla v březnu 1953 nahrazena čtyřstupňovou s řazením pod volantem. Borgward také nabízel třírychlostní automat.
Široké přední masce s vodorovným mřížováním dominovalo velké logo firmy ve tvaru kosočtverce.
Borgward Hansa 2400 Pullman byl dlouhý 4 660 mm, později dokonce 4 810 mm.
V rámci modernizace byl Pullman v roce 1955 prodloužen a na zadních blatnících se objevily zvětšené sdružené svítilny ve tvaru bumerangu.
Sedan Hansa 2400 Pullman se dodával do Velké Británie s volantem na pravé straně.
Náhradní kolo bylo, stejně jako u verze se splývavou zádí, umístěno pod kufrem a bylo přístupné po vyklopení střední části zadního nárazníku.
Pullman měl dělená přední sedadla a uprostřed přístrojové desky řadu tlačítek sloužících ke startování, osvětlení atd.
Nástupcem Hansy 2400 se stal v roce 1959 Borgward P 100 se stejným šestiválcovým motorem a délkou 4 715 mm.