Buick Gran Sport (1965–1971): Muscle car v luxusním provedení

1/25
Přehled fotografií
Zavřít
  • Nová užší přední maska měla silný chromovaný rám. Dvojité světlomety byly umístěny po stranách masky.
    Nová užší přední maska měla silný chromovaný rám. Dvojité světlomety byly umístěny po stranách masky.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Středně velký model Skylark se stal základem „muscle cars“ značky GM nazvaných Gran Sport.
    Středně velký model Skylark se stal základem „muscle cars“ značky GM nazvaných Gran Sport.| Zdroj: Bring a Trailer
  • Kupé Buick Skylark s výbavou Gran Sport mělo širokou přední masku s vodorovným mřížováním a zabudovanými dvojitými světlomety.
    Kupé Buick Skylark s výbavou Gran Sport mělo širokou přední masku s vodorovným mřížováním a zabudovanými dvojitými světlomety.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Koncová světla byla umístěna v pásu přes celou šířku vozu a na bocích měl typické tři obdélníkové větrací otvory.
    Koncová světla byla umístěna v pásu přes celou šířku vozu a na bocích měl typické tři obdélníkové větrací otvory.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kabriolet Buick Skylark Gran Sport z roku 1966.
    Kabriolet Buick Skylark Gran Sport z roku 1966.| Zdroj: americanmusclecarz.com
  • Kupé Buick Skylark GS 1966 v provedení hardtop bez pevných střešních sloupků B.
    Kupé Buick Skylark GS 1966 v provedení hardtop bez pevných střešních sloupků B.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V roce 1967 se Gran Sport stal samostatným modelem a ve verzi s motorem V8 „big block“ o objemu 6,5 litru byl nazván GS 400.
    V roce 1967 se Gran Sport stal samostatným modelem a ve verzi s motorem V8 „big block“ o objemu 6,5 litru byl nazván GS 400.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Hardtop Buick GS 400 z roku 1967 s vinylovou střechou a zakrytými zadními koly.
    Hardtop Buick GS 400 z roku 1967 s vinylovou střechou a zakrytými zadními koly.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Uvnitř měl Buick GS 400 pohodlná přední sedadla a před volantem rychloměr s vodorovnou stupnicí.
    Uvnitř měl Buick GS 400 pohodlná přední sedadla a před volantem rychloměr s vodorovnou stupnicí.| Zdroj: Wheelsage.org
  • GS 400 poháněl motor V8 o objemu 6 565 cm3 a výkonu 340 k (250 kW).
    GS 400 poháněl motor V8 o objemu 6 565 cm3 a výkonu 340 k (250 kW).| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pro modelový rok 1968 byl hardtop Buick Gran Sport důkladně přestylizován.
    Pro modelový rok 1968 byl hardtop Buick Gran Sport důkladně přestylizován.| Zdroj: favcars.com
  • Výrazným prvkem na bocích byl prolis klesající od světlometů až k zadnímu kolu.
    Výrazným prvkem na bocích byl prolis klesající od světlometů až k zadnímu kolu.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Model Buick California GS se prodával výhradně v Kalifornii.
    Model Buick California GS se prodával výhradně v Kalifornii.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Za necelých 3 tisíce dolarů byl k mání Buick GS 350 s 5,7litrovým V8 o výkonu 280 koní.
    Za necelých 3 tisíce dolarů byl k mání Buick GS 350 s 5,7litrovým V8 o výkonu 280 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Buick Gran Sport z roku 1969 měl svažující víko kufru a sdružené zadní svítilny umístěné v nárazníku.
    Buick Gran Sport z roku 1969 měl svažující víko kufru a sdružené zadní svítilny umístěné v nárazníku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Interiér hardtopu GS 350 byl jednoduchý, včetně palubní desky s rychloměrem před dvouramenným volantem.
    Interiér hardtopu GS 350 byl jednoduchý, včetně palubní desky s rychloměrem před dvouramenným volantem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • I v roce 1969 se dal koupit kabriolet Buick GS 400, pokud měl zákazník připravených 3 300 dolarů.
    I v roce 1969 se dal koupit kabriolet Buick GS 400, pokud měl zákazník připravených 3 300 dolarů.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé Buick GS 400 mělo mřížky vzduchových otvorů na kapotě a výraznou přední masku.
    Kupé Buick GS 400 mělo mřížky vzduchových otvorů na kapotě a výraznou přední masku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Gran Sport ročníku 1970 podstoupil mírný facelift týkající se především přídě. Maska chladiče byla uprostřed rozdělena svislou příčkou.
    Gran Sport ročníku 1970 podstoupil mírný facelift týkající se především přídě. Maska chladiče byla uprostřed rozdělena svislou příčkou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Buick GS 455 poháněl motor V8 s objemem válců úctyhodných 7,5 litru, výkonem 355 koní a točivým momentem 691 Nm.
    Buick GS 455 poháněl motor V8 s objemem válců úctyhodných 7,5 litru, výkonem 355 koní a točivým momentem 691 Nm.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Při pohledu zboku byla nevíce patrná změna tvaru zadních bočních oken. Velký spoiler na zádi mu slušel.
    Při pohledu zboku byla nevíce patrná změna tvaru zadních bočních oken. Velký spoiler na zádi mu slušel.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoudveřový hardtop Buick GSX vycházel z GS 455 a standardně měl motor 455 V8, čtyřstupňový manuál nebo třístupňový automat Turbo Hydra-Matic.
    Dvoudveřový hardtop Buick GSX vycházel z GS 455 a standardně měl motor 455 V8, čtyřstupňový manuál nebo třístupňový automat Turbo Hydra-Matic.| Zdroj: streetmusclemag.com
  • Buick GSX měl zpravidla černou kapotu a černé pruhy na bocích, které se směrem dozadu rozšiřovaly a spojily se na zadním spoileru.
    Buick GSX měl zpravidla černou kapotu a černé pruhy na bocích, které se směrem dozadu rozšiřovaly a spojily se na zadním spoileru.| Zdroj: gmauthority.com
  • Kupé Buick GS 455 ročník 1971. Kvůli snížení komprese trochu poklesly výkony motorů V8 350 a 455.
    Kupé Buick GS 455 ročník 1971. Kvůli snížení komprese trochu poklesly výkony motorů V8 350 a 455.| Zdroj: Mueller – Classic GM Muscle
  • Modelový rok 1973 přinesl změnu v podobě přechodu od výchozího modelu Skylark na Century.
    Modelový rok 1973 přinesl změnu v podobě přechodu od výchozího modelu Skylark na Century.| Zdroj: Mueller – Classic GM Muscle
Nová užší přední maska měla silný chromovaný rám. Dvojité světlomety byly umístěny po stranách masky.
Středně velký model Skylark se stal základem „muscle cars“ značky GM nazvaných Gran Sport.
Kupé Buick Skylark s výbavou Gran Sport mělo širokou přední masku s vodorovným mřížováním a zabudovanými dvojitými světlomety.
Koncová světla byla umístěna v pásu přes celou šířku vozu a na bocích měl typické tři obdélníkové větrací otvory.
Kabriolet Buick Skylark Gran Sport z roku 1966.
Kupé Buick Skylark GS 1966 v provedení hardtop bez pevných střešních sloupků B.
V roce 1967 se Gran Sport stal samostatným modelem a ve verzi s motorem V8 „big block“ o objemu 6,5 litru byl nazván GS 400.
Hardtop Buick GS 400 z roku 1967 s vinylovou střechou a zakrytými zadními koly.
Uvnitř měl Buick GS 400 pohodlná přední sedadla a před volantem rychloměr s vodorovnou stupnicí.
GS 400 poháněl motor V8 o objemu 6 565 cm3 a výkonu 340 k (250 kW).
Pro modelový rok 1968 byl hardtop Buick Gran Sport důkladně přestylizován.
Výrazným prvkem na bocích byl prolis klesající od světlometů až k zadnímu kolu.
Model Buick California GS se prodával výhradně v Kalifornii.
Za necelých 3 tisíce dolarů byl k mání Buick GS 350 s 5,7litrovým V8 o výkonu 280 koní.
Buick Gran Sport z roku 1969 měl svažující víko kufru a sdružené zadní svítilny umístěné v nárazníku.
Interiér hardtopu GS 350 byl jednoduchý, včetně palubní desky s rychloměrem před dvouramenným volantem.
I v roce 1969 se dal koupit kabriolet Buick GS 400, pokud měl zákazník připravených 3 300 dolarů.
Kupé Buick GS 400 mělo mřížky vzduchových otvorů na kapotě a výraznou přední masku.
Gran Sport ročníku 1970 podstoupil mírný facelift týkající se především přídě. Maska chladiče byla uprostřed rozdělena svislou příčkou.
Buick GS 455 poháněl motor V8 s objemem válců úctyhodných 7,5 litru, výkonem 355 koní a točivým momentem 691 Nm.
Při pohledu zboku byla nevíce patrná změna tvaru zadních bočních oken. Velký spoiler na zádi mu slušel.
Dvoudveřový hardtop Buick GSX vycházel z GS 455 a standardně měl motor 455 V8, čtyřstupňový manuál nebo třístupňový automat Turbo Hydra-Matic.
Buick GSX měl zpravidla černou kapotu a černé pruhy na bocích, které se směrem dozadu rozšiřovaly a spojily se na zadním spoileru.
Kupé Buick GS 455 ročník 1971. Kvůli snížení komprese trochu poklesly výkony motorů V8 350 a 455.
Modelový rok 1973 přinesl změnu v podobě přechodu od výchozího modelu Skylark na Century.