Buick Gran Sport (1965–1971): Muscle car v luxusním provedení
5
/
25
Prohlédnout znovu
Buick Gran Sport (1965–1971): Muscle car v luxusním provedení
Nová užší přední maska měla silný chromovaný rám. Dvojité světlomety byly umístěny po stranách masky.
|
Wheelsage.org
Středně velký model Skylark se stal základem „muscle cars“ značky GM nazvaných Gran Sport.
|
Bring a Trailer
Kupé Buick Skylark s výbavou Gran Sport mělo širokou přední masku s vodorovným mřížováním a zabudovanými dvojitými světlomety.
|
Wheelsage.org
Koncová světla byla umístěna v pásu přes celou šířku vozu a na bocích měl typické tři obdélníkové větrací otvory.
|
Wheelsage.org
Kabriolet Buick Skylark Gran Sport z roku 1966.
|
americanmusclecarz.com
Kupé Buick Skylark GS 1966 v provedení hardtop bez pevných střešních sloupků B.
|
Wheelsage.org
V roce 1967 se Gran Sport stal samostatným modelem a ve verzi s motorem V8 „big block“ o objemu 6,5 litru byl nazván GS 400.
|
Wheelsage.org
Hardtop Buick GS 400 z roku 1967 s vinylovou střechou a zakrytými zadními koly.
|
Wheelsage.org
Uvnitř měl Buick GS 400 pohodlná přední sedadla a před volantem rychloměr s vodorovnou stupnicí.
|
Wheelsage.org
GS 400 poháněl motor V8 o objemu 6 565 cm3 a výkonu 340 k (250 kW).
|
Wheelsage.org
Pro modelový rok 1968 byl hardtop Buick Gran Sport důkladně přestylizován.
|
favcars.com
Výrazným prvkem na bocích byl prolis klesající od světlometů až k zadnímu kolu.
|
Wheelsage.org
Model Buick California GS se prodával výhradně v Kalifornii.
|
Wheelsage.org
Za necelých 3 tisíce dolarů byl k mání Buick GS 350 s 5,7litrovým V8 o výkonu 280 koní.
|
Wheelsage.org
Buick Gran Sport z roku 1969 měl svažující víko kufru a sdružené zadní svítilny umístěné v nárazníku.
|
Wheelsage.org
Interiér hardtopu GS 350 byl jednoduchý, včetně palubní desky s rychloměrem před dvouramenným volantem.
|
Wheelsage.org
I v roce 1969 se dal koupit kabriolet Buick GS 400, pokud měl zákazník připravených 3 300 dolarů.
|
Wheelsage.org
Kupé Buick GS 400 mělo mřížky vzduchových otvorů na kapotě a výraznou přední masku.
|
Wheelsage.org
Gran Sport ročníku 1970 podstoupil mírný facelift týkající se především přídě. Maska chladiče byla uprostřed rozdělena svislou příčkou.
|
Wheelsage.org
Buick GS 455 poháněl motor V8 s objemem válců úctyhodných 7,5 litru, výkonem 355 koní a točivým momentem 691 Nm.
|
Wheelsage.org
Při pohledu zboku byla nevíce patrná změna tvaru zadních bočních oken. Velký spoiler na zádi mu slušel.
|
Wheelsage.org
Dvoudveřový hardtop Buick GSX vycházel z GS 455 a standardně měl motor 455 V8, čtyřstupňový manuál nebo třístupňový automat Turbo Hydra-Matic.
|
streetmusclemag.com
Buick GSX měl zpravidla černou kapotu a černé pruhy na bocích, které se směrem dozadu rozšiřovaly a spojily se na zadním spoileru.
|
gmauthority.com
Kupé Buick GS 455 ročník 1971. Kvůli snížení komprese trochu poklesly výkony motorů V8 350 a 455.
|
Mueller – Classic GM Muscle
Modelový rok 1973 přinesl změnu v podobě přechodu od výchozího modelu Skylark na Century.
|
Mueller – Classic GM Muscle
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid