Buick Invicta (1959–1963): Krátký život „neporazitelného“ pašeráka drog

8/21
Přehled fotografií
Zavřít
  • Vzácný čtyřdveřový kabriolet Buick Invicta z roku 1959. Stejně vypadal i kabriolet LeSabre.
    Vzácný čtyřdveřový kabriolet Buick Invicta z roku 1959. Stejně vypadal i kabriolet LeSabre.| Zdroj: Karel Haas
  • První generace modelu Buick Invicta z roku 1959. Kupé se střechou bez pevných sloupků B (hardtop).
    První generace modelu Buick Invicta z roku 1959. Kupé se střechou bez pevných sloupků B (hardtop).| Zdroj: Wheelsage.org
  • Výrazná přední maska byla vyplněna mozaikou malých lesklých obdélníků. Uprostřed masky bylo velké písmeno V, upozorňující na pohon motorem V8. uprostřed masky.
    Výrazná přední maska byla vyplněna mozaikou malých lesklých obdélníků. Uprostřed masky bylo velké písmeno V, upozorňující na pohon motorem V8. uprostřed masky.| Zdroj: Wikipedia
  • Kabriolet z roku 1959 byl v roce 2008 ozdobou výstavy veteránů Legendy v pražských Bohnicích.
    Kabriolet z roku 1959 byl v roce 2008 ozdobou výstavy veteránů Legendy v pražských Bohnicích.| Zdroj: Karel Haas
  • Pětidveřové kombi Buick Invicta Estate z roku 1959. Zadní dveře se při otevírání skládaly směrem dolů.
    Pětidveřové kombi Buick Invicta Estate z roku 1959. Zadní dveře se při otevírání skládaly směrem dolů.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Čtyřdveřový Buick Invicta Hardtop Sedan měl panoramatické zadní okno, výrazně zasahující do boků.
    Čtyřdveřový Buick Invicta Hardtop Sedan měl panoramatické zadní okno, výrazně zasahující do boků.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedan Buick Invicta s pevnými střešními sloupky. Přední okno bylo umístěno mezi nahoře zakřivenými sloupky A a částečně zasahovalo až do střechy.
    Sedan Buick Invicta s pevnými střešními sloupky. Přední okno bylo umístěno mezi nahoře zakřivenými sloupky A a částečně zasahovalo až do střechy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Buick Invicta 1960 měl dvě dvojice kruhových světlometů umístěné vodorovně a maska chladiče dostala konkávní svislé mřížování.
    Buick Invicta 1960 měl dvě dvojice kruhových světlometů umístěné vodorovně a maska chladiče dostala konkávní svislé mřížování.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Všechny ovladače a indikátory byly soustředěny před dvouramenným volantem.
    Všechny ovladače a indikátory byly soustředěny před dvouramenným volantem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Buick Invicta Hardtop Coupé z roku 1960 měl na obou bocích čtyři ozdoby připomínající větrací otvory.
    Buick Invicta Hardtop Coupé z roku 1960 měl na obou bocích čtyři ozdoby připomínající větrací otvory.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na zádi zůstaly chromované lišty jen na horní hraně zadních křídel.
    Na zádi zůstaly chromované lišty jen na horní hraně zadních křídel.| Zdroj: Wikipedia
  • Čtyřdveřový Hardtop Sedan z roku 1960 majiteli trochu zreznul, jezdí ale dál.
    Čtyřdveřový Hardtop Sedan z roku 1960 majiteli trochu zreznul, jezdí ale dál.| Zdroj: Wikipedia
  • Buick Invicta 2. generace prošel výraznými změnami v designu karoserie. Nejviditelnější bylo zašpičatělé zakončení předních blatníků.
    Buick Invicta 2. generace prošel výraznými změnami v designu karoserie. Nejviditelnější bylo zašpičatělé zakončení předních blatníků.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na zádi zmizely šikmé ploutve a koncové svítilny byly nyní vodorovné.
    Na zádi zmizely šikmé ploutve a koncové svítilny byly nyní vodorovné.| Zdroj: drives.today
  • Maska chladiče s dvojitými světlomety po stranách byla vyšší a měla odlišné nekonkávní mřížování.
    Maska chladiče s dvojitými světlomety po stranách byla vyšší a měla odlišné nekonkávní mřížování.| Zdroj: connorsmotorcar.com
  • Vidlicový osmiválec Buick 401 Nailhead měl objem válců 6,6 litru a nejvyšší výkon 319 k (235 kW).
    Vidlicový osmiválec Buick 401 Nailhead měl objem válců 6,6 litru a nejvyšší výkon 319 k (235 kW).| Zdroj: Wikipedia
  • Dvoudveřový kabriolet Buick Invicta z roku 1962. Střešní sloupky A měly zakřivení dole a přední okno bylo méně zaoblené.
    Dvoudveřový kabriolet Buick Invicta z roku 1962. Střešní sloupky A měly zakřivení dole a přední okno bylo méně zaoblené.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ročník 1962 byl pro Invictu ve znamení debutu sportovního dvoudveřového hardtopu Invicta Wildcat.
    Ročník 1962 byl pro Invictu ve znamení debutu sportovního dvoudveřového hardtopu Invicta Wildcat.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Buick Invicta Wildcat 1962 měl střechu s vinylovým potahem a zadní světla podobná jako u modelu Electra 225.
    Buick Invicta Wildcat 1962 měl střechu s vinylovým potahem a zadní světla podobná jako u modelu Electra 225.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Jediným zbývajícím modelem Invicta bylo v roce 1963 šestimístné kombi Estate. Buick jich na rozloučenou vyrobil jen 3 495 kusů.
    Jediným zbývajícím modelem Invicta bylo v roce 1963 šestimístné kombi Estate. Buick jich na rozloučenou vyrobil jen 3 495 kusů.| Zdroj: Wikipedia
  • Koncept Buick Invicta z roku 2008 měl pohon dvoulitrovým turbomotorem s výkonem 253 koní a šestirychlostní automatickou převodovku.
    Koncept Buick Invicta z roku 2008 měl pohon dvoulitrovým turbomotorem s výkonem 253 koní a šestirychlostní automatickou převodovku.| Zdroj: Wheelsage.org
Vzácný čtyřdveřový kabriolet Buick Invicta z roku 1959. Stejně vypadal i kabriolet LeSabre.
První generace modelu Buick Invicta z roku 1959. Kupé se střechou bez pevných sloupků B (hardtop).
Výrazná přední maska byla vyplněna mozaikou malých lesklých obdélníků. Uprostřed masky bylo velké písmeno V, upozorňující na pohon motorem V8. uprostřed masky.
Kabriolet z roku 1959 byl v roce 2008 ozdobou výstavy veteránů Legendy v pražských Bohnicích.
Pětidveřové kombi Buick Invicta Estate z roku 1959. Zadní dveře se při otevírání skládaly směrem dolů.
Čtyřdveřový Buick Invicta Hardtop Sedan měl panoramatické zadní okno, výrazně zasahující do boků.
Sedan Buick Invicta s pevnými střešními sloupky. Přední okno bylo umístěno mezi nahoře zakřivenými sloupky A a částečně zasahovalo až do střechy.
Buick Invicta 1960 měl dvě dvojice kruhových světlometů umístěné vodorovně a maska chladiče dostala konkávní svislé mřížování.
Všechny ovladače a indikátory byly soustředěny před dvouramenným volantem.
Buick Invicta Hardtop Coupé z roku 1960 měl na obou bocích čtyři ozdoby připomínající větrací otvory.
Na zádi zůstaly chromované lišty jen na horní hraně zadních křídel.
Čtyřdveřový Hardtop Sedan z roku 1960 majiteli trochu zreznul, jezdí ale dál.
Buick Invicta 2. generace prošel výraznými změnami v designu karoserie. Nejviditelnější bylo zašpičatělé zakončení předních blatníků.
Na zádi zmizely šikmé ploutve a koncové svítilny byly nyní vodorovné.
Maska chladiče s dvojitými světlomety po stranách byla vyšší a měla odlišné nekonkávní mřížování.
Vidlicový osmiválec Buick 401 Nailhead měl objem válců 6,6 litru a nejvyšší výkon 319 k (235 kW).
Dvoudveřový kabriolet Buick Invicta z roku 1962. Střešní sloupky A měly zakřivení dole a přední okno bylo méně zaoblené.
Ročník 1962 byl pro Invictu ve znamení debutu sportovního dvoudveřového hardtopu Invicta Wildcat.
Buick Invicta Wildcat 1962 měl střechu s vinylovým potahem a zadní světla podobná jako u modelu Electra 225.
Jediným zbývajícím modelem Invicta bylo v roce 1963 šestimístné kombi Estate. Buick jich na rozloučenou vyrobil jen 3 495 kusů.
Koncept Buick Invicta z roku 2008 měl pohon dvoulitrovým turbomotorem s výkonem 253 koní a šestirychlostní automatickou převodovku.