Cadillac 1961: Doba křídel s hardtopy a kabriolety dlouhými přes 5,5 metru

9/22
Přehled fotografií
Zavřít
  • Čtyřdveřový Cadillac 62 Hardtop Sedan se šesti bočními okny. To nejvíce vzadu bylo trojúhelníkové.
    Čtyřdveřový Cadillac 62 Hardtop Sedan se šesti bočními okny. To nejvíce vzadu bylo trojúhelníkové.| Zdroj: Cadillac
  • Cadillac 1961 převzal některé prvky designu z experimentálního konceptu Cadillac Cyclone z roku 1959, například dlouhé šikmé ploutvičky za předními a nad zadními koly.
    Cadillac 1961 převzal některé prvky designu z experimentálního konceptu Cadillac Cyclone z roku 1959, například dlouhé šikmé ploutvičky za předními a nad zadními koly.| Zdroj: GM
  • Ročník 1961 navazoval na modelový rok 1960. Kupé a sedan Cadillac 1960 byly vystaveny na pražské Autoshow 2007.
    Ročník 1961 navazoval na modelový rok 1960. Kupé a sedan Cadillac 1960 byly vystaveny na pražské Autoshow 2007.| Zdroj: Karel Haas
  • Samostatnou sérii tvořil čtyřdveřový hardtop Cadillac Sixty Special Fleetwood s větracími okénky u oken všech dveří.
    Samostatnou sérii tvořil čtyřdveřový hardtop Cadillac Sixty Special Fleetwood s větracími okénky u oken všech dveří.| Zdroj: Vintage Car Collector
  • Kabriolet Cadillac 62 z roku 1961 měl do nově tvarované přední masky zabudované dvojité světlomety.
    Kabriolet Cadillac 62 z roku 1961 měl do nově tvarované přední masky zabudované dvojité světlomety.| Zdroj: Karel Haas
  • Efektní zadní ploutve dvoudveřového kabrioletu byly zakončeny úzkými svislými koncovými světly.
    Efektní zadní ploutve dvoudveřového kabrioletu byly zakončeny úzkými svislými koncovými světly.| Zdroj: Cadillac
  • Palubní desce vévodil rychloměr s vodorovnou stupnicí. Páka ovládání automatické převodovky byla na sloupku řízení.
    Palubní desce vévodil rychloměr s vodorovnou stupnicí. Páka ovládání automatické převodovky byla na sloupku řízení.| Zdroj: Cadillac
  • Všechny modely Cadillc 1961 poháněl motor V8 s objemem 6384 cm3, ventilovým rozvodem OHV a výkonem 325 koní.
    Všechny modely Cadillc 1961 poháněl motor V8 s objemem 6384 cm3, ventilovým rozvodem OHV a výkonem 325 koní.| Zdroj: Cadillac
  • Zachovalý kabriolet Cadillac 62 z roku 1961 byl k vidění na srazu veteránů Legendy 2015.
    Zachovalý kabriolet Cadillac 62 z roku 1961 byl k vidění na srazu veteránů Legendy 2015.| Zdroj: Karel Haas
  • Přední okno modelů 1961 bylo méně panoramatické a sloupky A byly zahnuté dole místo nahoře.
    Přední okno modelů 1961 bylo méně panoramatické a sloupky A byly zahnuté dole místo nahoře.| Zdroj: Cadillac
  • Detaily světel na přídi a na zádi u kabrioletu Cadillac 62 z roku 1961.
    Detaily světel na přídi a na zádi u kabrioletu Cadillac 62 z roku 1961.| Zdroj: Karel Haas
  • Na dvoudveřový hardtop Cadillac 62 Coupe de Ville si zákazník musel připravit nejméně 5 250 dolarů.
    Na dvoudveřový hardtop Cadillac 62 Coupe de Ville si zákazník musel připravit nejméně 5 250 dolarů.| Zdroj: Cadillac
  • Hardtop Coupe mělo velké zadní okno a tenké zadní sloupky.
    Hardtop Coupe mělo velké zadní okno a tenké zadní sloupky.| Zdroj: Cadillac
  • Kruhová zadní světla byla umístěna vodorovně v masivních chromovaných rámečcích a připomínala výtokovou trubici proudových letadel.
    Kruhová zadní světla byla umístěna vodorovně v masivních chromovaných rámečcích a připomínala výtokovou trubici proudových letadel.| Zdroj: Cadillac
  • Cadillac 62 Sedan de Ville se čtyřmi bočními okny a panoramatickým zadním oknem.
    Cadillac 62 Sedan de Ville se čtyřmi bočními okny a panoramatickým zadním oknem.| Zdroj: Cadillac
  • Cadillac 62 Sedan de Ville se šesti bočními okny. Za příplatek se dalo pořídit elektrické ovládání oken dveří a nastavení předních sedadel.
    Cadillac 62 Sedan de Ville se šesti bočními okny. Za příplatek se dalo pořídit elektrické ovládání oken dveří a nastavení předních sedadel.| Zdroj: Cadillac
  • Devítimístný sedan Cadillac Fleetwood Seventy-Five měl rozvor náprav prodloužený na 3805 mm.
    Devítimístný sedan Cadillac Fleetwood Seventy-Five měl rozvor náprav prodloužený na 3805 mm.| Zdroj: FavCars
  • Cadillac Fleetwood 75 Imperial Sedan byl dlouhý 6154 mm a jeho cena začínala na 9 750 dolarů.
    Cadillac Fleetwood 75 Imperial Sedan byl dlouhý 6154 mm a jeho cena začínala na 9 750 dolarů.| Zdroj: Cadillac
  • Limuzína Cadillac Fleetwood 75 měla přední sedadla oddělená přepážkou. Před zadní lavicí bylo tolik místa, že se tam vešla přídavná sklápěcí sedadla.
    Limuzína Cadillac Fleetwood 75 měla přední sedadla oddělená přepážkou. Před zadní lavicí bylo tolik místa, že se tam vešla přídavná sklápěcí sedadla.| Zdroj: Cadillac
  • V modelovém roce 1962 se maska chladiče zploštila a středová vodorovná lišta se zúžila. Parkovací světla pod nárazníkem změnila tvar na obdélníkový.
    V modelovém roce 1962 se maska chladiče zploštila a středová vodorovná lišta se zúžila. Parkovací světla pod nárazníkem změnila tvar na obdélníkový.| Zdroj: Cadillac
  • Cadillac měl v roce 1963 stejný rozvor 3289 mm, ale délka narostla na 5664 mm a zadní ploutve byly nižší
    Cadillac měl v roce 1963 stejný rozvor 3289 mm, ale délka narostla na 5664 mm a zadní ploutve byly nižší| Zdroj: Cadillac
  • Cadillac Coupe de Ville z roku 1964 měl šípovitou přední masku ve vodorovném i svislém směru.
    Cadillac Coupe de Ville z roku 1964 měl šípovitou přední masku ve vodorovném i svislém směru.| Zdroj: Cadillac
Čtyřdveřový Cadillac 62 Hardtop Sedan se šesti bočními okny. To nejvíce vzadu bylo trojúhelníkové.
Cadillac 1961 převzal některé prvky designu z experimentálního konceptu Cadillac Cyclone z roku 1959, například dlouhé šikmé ploutvičky za předními a nad zadními koly.
Ročník 1961 navazoval na modelový rok 1960. Kupé a sedan Cadillac 1960 byly vystaveny na pražské Autoshow 2007.
Samostatnou sérii tvořil čtyřdveřový hardtop Cadillac Sixty Special Fleetwood s větracími okénky u oken všech dveří.
Kabriolet Cadillac 62 z roku 1961 měl do nově tvarované přední masky zabudované dvojité světlomety.
Efektní zadní ploutve dvoudveřového kabrioletu byly zakončeny úzkými svislými koncovými světly.
Palubní desce vévodil rychloměr s vodorovnou stupnicí. Páka ovládání automatické převodovky byla na sloupku řízení.
Všechny modely Cadillc 1961 poháněl motor V8 s objemem 6384 cm3, ventilovým rozvodem OHV a výkonem 325 koní.
Zachovalý kabriolet Cadillac 62 z roku 1961 byl k vidění na srazu veteránů Legendy 2015.
Přední okno modelů 1961 bylo méně panoramatické a sloupky A byly zahnuté dole místo nahoře.
Detaily světel na přídi a na zádi u kabrioletu Cadillac 62 z roku 1961.
Na dvoudveřový hardtop Cadillac 62 Coupe de Ville si zákazník musel připravit nejméně 5 250 dolarů.
Hardtop Coupe mělo velké zadní okno a tenké zadní sloupky.
Kruhová zadní světla byla umístěna vodorovně v masivních chromovaných rámečcích a připomínala výtokovou trubici proudových letadel.
Cadillac 62 Sedan de Ville se čtyřmi bočními okny a panoramatickým zadním oknem.
Cadillac 62 Sedan de Ville se šesti bočními okny. Za příplatek se dalo pořídit elektrické ovládání oken dveří a nastavení předních sedadel.
Devítimístný sedan Cadillac Fleetwood Seventy-Five měl rozvor náprav prodloužený na 3805 mm.
Cadillac Fleetwood 75 Imperial Sedan byl dlouhý 6154 mm a jeho cena začínala na 9 750 dolarů.
Limuzína Cadillac Fleetwood 75 měla přední sedadla oddělená přepážkou. Před zadní lavicí bylo tolik místa, že se tam vešla přídavná sklápěcí sedadla.
V modelovém roce 1962 se maska chladiče zploštila a středová vodorovná lišta se zúžila. Parkovací světla pod nárazníkem změnila tvar na obdélníkový.
Cadillac měl v roce 1963 stejný rozvor 3289 mm, ale délka narostla na 5664 mm a zadní ploutve byly nižší
Cadillac Coupe de Ville z roku 1964 měl šípovitou přední masku ve vodorovném i svislém směru.