Ceny dálnic: Prachy v prachu?
6
/
17
Prohlédnout znovu
Ceny dálnic: Prachy v prachu?
Ceny dálnic: Prachy v prachu?
|
acz
Do tří let by se česká dálniční síť měla rozrůst o 60 km nových úseků
|
acz
Zatímco v roce 1990 zvládnul řidič cestu z Prahy do Ostravy za 3 hodiny a 43 minut, dnes by mu to teoreticky mohlo trvat o více než hodinu a čtvrt méně.
|
acz
Letos nebude v ČR otevřen žádný nový úsek dálnice. Mimochodem i svahy zářezů musejí mít předpsaný sklon: aby byly stabilní a aby se auto, když na ně najede, nepřevrátilo.
|
acz
Zábor půdy pro stavbu dálnice je mnohem větší než samotné těleso komunikace. Jestliže je šířka vozovky 27,5 metru, tak pro kilometr není potřeba 27 500 m2, ale 50 000…
|
acz
Všechno stojí peníze. Například na převoz více než stotunového fi nišeru potřebujete několik aut. U starších modelů pak zprovoznění stroje na místě zabere i několik dnů.
|
acz
Všechno stojí peníze. Například na převoz více než stotunového fi nišeru potřebujete několik aut. U starších modelů pak zprovoznění stroje na místě zabere i několik dnů.
|
acz
Při plánování prací se používají tzv. hmotníce: zhruba každých 20 m se spočítá, jaká je bilance výkopů a násypů, a materiál se přesouvá pouze mezi nejbližšími „opačnými“ sekcemi. Na jednom kilometru dálnice je třeba přemístit 100-250 000 m3 zeminy.
|
acz
Tunel Limehouse Link v Londýně otevřený 1993 byl svého času 2. největší evropský projekt po tunelu pod průlivem La Manche. Vznikal 7 let a 1 kilometr přišel na skoro 9 miliard korun. Celková délka činí 1,8 km…
|
acz
Některé dálniční stavby obdržely i architektonická ocenění. Například most přes Odru a Antošovické jezero na D47 (D1), který je zavěšený na více než 2000 ocelových lan ukotvených na 48metrovém pylonu získal titul Stavba roku 2008.
|
acz
Oprava D1 má stát okolo 20 miliard Kč. Kdyby se použila tzv. fragmentace (rozbití povrchu a jeho zalití silnou vrstvou asfaltu), zkrátila by se o třetinu a zlevnila o pět miliard. Po 15 letech by se ale muselo zase opravovat.
|
acz
Na dálnici D8 zůstává k dokončení pouze 16 413 metrů dlouhý úsek Lovosice- Řehlovice. Nejdříve byl napadnut ekology, pak na něj spadl sesuv, takže se uvažovalo o jeho přeložení.
|
acz
Při zhutňování některých vrstev se musí daný úsek přejet až 12krát, vše musí splňovat normu
|
acz
Římská říše investovala tři čtvrtiny hrubého domácího produktu do infrastruktury. Potřebovala ji totiž pro přesun vojáků. Dnes EU doporučuje, aby do této oblasti směřovalo aspoň 1,5 procenta HDP
|
acz
Při současném tempu výstavby bude česká dálniční síť hotová někdy okolo roku 2045, prohlásil Nejvyšší kontrolní úřad. P
|
acz
Abarth
|
acz
Vize české dálniční sítě: všechna krajská města na páteřní síti komunikací, napojení na panevropskou síť TEN-T, na hlavních dálničních tazích vyspělá dopravní telematika... Odhad celkových nákladů činil před čtyřmi roky zhruba 575 miliard korun.
|
acz
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid