Český autobazar 90. let|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Český autobazar 90. let|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na imaginární výlet do devadesátek jsme spolu s dvěma zájemci o levné perfektní auto a fotografem vyrazili pěkně legendární dobovou tramvají T3|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Společnost Fatman-Import, s. r. o., v obchodním rejstříku firem nenajdete. Právě proto se v ní dějí divoké věci. Jako v raných devadesátkách, kdy byly podobné ojetiny běžné.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Maličká Honda Civic představovala v 80. letech jeden z nejoblíbenějších vozů mladých řidičských nadšenců. Její velký plakát ze Světa motorů měli v garáži vylepený snad všichni.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Český autobazar 90. let|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Magnetické poutače na střechách vystavených ojetin bývaly v raných devadesátkách běžné. Nejčastější výrazy: sleva, super stav, diesel, klimatizace…|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Český autobazar 90. let|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Český autobazar 90. let|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Při vyjednávání o ceně jsme svérázného prodejce takzvaně sevřeli v kleštích. Díky tomu se nám podařilo usmlouvat deset tisíc, což byly v roce 1994 dva čisté měsíční platy.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
V roce 1992 se kariéra Fordu Sierra nachýlila k samému konci. Ve Světě motorů se tehdy poprvé a naposledy objevil v placené inzerci.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Výraz RMG vyjadřuje zkratku pro radiomagnetofon. Podobně třeba symbol GO neznamená předplacenou SIM kartu od Eurotelu, ale generální opravu – buď motoru, nebo karoserie.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Podélně uložený čtyřválec poctivého dvoulitrového zdvihového objemu – to u běžných aut z počátku devadesátek rozhodně není žádné sci-fi|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
„Olej tam je, račte se sami podívat,“ přesvědčuje nás obchodník o pečlivé údržbě každého auta|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Západní Německo, Švédsko, Itálie, Japonsko, Jižní Korea… Ale i ČSSR, NDR nebo SSSR. Z takové nabídky všech národností, kubatur i cen si můžete vybrat v bazaru pana Soběhrdského.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Šestihrnkový medvídek v tramvaji, metle, dehtu a s ledničkou navrch. Taková specifikace zápaďácké limuzíny představuje pro koloušky skutečné lákadlo. Zkrátka žádná vrána, alespoň podle vyjádření protřelého obchodníka.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Šestihrnkový medvídek v tramvaji, metle, dehtu a s ledničkou navrch. Taková specifikace zápaďácké limuzíny představuje pro koloušky skutečné lákadlo. Zkrátka žádná vrána, alespoň podle vyjádření protřelého obchodníka.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kdo by nechtěl kabriolet, vrchol motoristické nirvány. Ford Escort s živou šestnáctistovkou a ochranným obloukem patřil s golfem a kadettem k neoblíbenějším.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kdo by nechtěl kabriolet, vrchol motoristické nirvány. Ford Escort s živou šestnáctistovkou a ochranným obloukem patřil s golfem a kadettem k neoblíbenějším.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na přelomu osmé a deváté dekády býval běžný prodej auta na ulici. V zaparkovaných vozech byla přímo vystavená cedulka s nabídkou a požadovanou cenou.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na přelomu osmé a deváté dekády býval běžný prodej auta na ulici. V zaparkovaných vozech byla přímo vystavená cedulka s nabídkou a požadovanou cenou.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
„Šťastnou cestu,“ popřeje nám ironicky na rozloučenou zkušený obchodník Soběhrdský ze soukromého imaginárního autobazaru, když odsud odjíždíme tím nejhezčím autem|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
O takhle velikém zavazadelníku se českým motoristům před třemi desetiletími ani nesnilo. Vrcholem býval sedan, zájem o velké kombíky vzbudila až octavia.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dvoulitr bílého fordu střední třídy vrčí jako nový, ani se nedivíme, že na něj motoristé dodnes vzpomínají. „Tak tohle bereme, šéfe!“|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Plastové palubní desky sierry vlivem horka křehly a poté uprostřed podélně ostudně praskaly. Jenže tahle i po letech stále září jako nová, což platí pro celé rodinné auto.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Tahle pozice za volantem Fordu Sierra u nás byla v 80. letech dopřána jen vyvoleným. Inzeráty tehdy nabízely tříleté vozy za 200 000 Kčs. Jenže hrubý plat činil 3400 korun…|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Český autobazar 90. let|
Zdroj: Svět motorů
Dokonce i takhle stará audi představovala ještě v polovině devadesátek drahé ojetiny za ceny přes sto tisíc.|
Zdroj: Svět motorů
Podezřele nízká cena Volva 460 s nájezdem 80 000 km má logické vysvětlení – jedna nula upadla…|
Zdroj: Svět motorů
„Ani nevím, kolik to má válců,“ podivoval se v Chrudimi specializovaný prodejce ojetin nad Mercedesem 300 D z roku 1989 za 539 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Tříleté kombi Renault 21 Nevada s turbodieselem za 240 000 korun bylo v roce 1994 neodolatelné.|
Zdroj: Svět motorů
Spousta autobazarů v devadesátkách představovala jen venkovské plochy s vlaječkami, reklamou známé západní značky a pár lákavými ojetinami za plotem.|
Zdroj: Svět motorů
Některé vozy v bazarech rovnou přiznávaly, že se motor auta s rokem výroby karoserie neshoduje. Ale co, trhu to nevadilo.|
Zdroj: Svět motorů
Český autobazar 90. let|
Zdroj: Svět motorů
Český autobazar 90. let|
Zdroj: Svět motorů
Český autobazar 90. let|
Zdroj: Svět motorů
Český autobazar 90. let|
Zdroj: Svět motorů
Na 14 let staré fotografii z pražských áček je ještě vidět tehdejší bohatá nabídka aut z devadesátek. V době uzávěrky tohoto čísla však čítala pouhých 19 vozů.|
Zdroj: Svět motorů