Český autobazar 90. let: Voňavku, nebo vraždu?

37/38
Přehled fotografií
Zavřít
  • Český autobazar 90. let
    Český autobazar 90. let| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Český autobazar 90. let
    Český autobazar 90. let| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Na imaginární výlet do devadesátek jsme spolu s dvěma zájemci o levné perfektní auto a fotografem vyrazili pěkně legendární dobovou tramvají T3
    Na imaginární výlet do devadesátek jsme spolu s dvěma zájemci o levné perfektní auto a fotografem vyrazili pěkně legendární dobovou tramvají T3| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Společnost Fatman-Import, s. r. o., v obchodním rejstříku firem nenajdete. Právě proto se v ní dějí divoké věci. Jako v raných devadesátkách, kdy byly podobné ojetiny běžné.
    Společnost Fatman-Import, s. r. o., v obchodním rejstříku firem nenajdete. Právě proto se v ní dějí divoké věci. Jako v raných devadesátkách, kdy byly podobné ojetiny běžné.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Maličká Honda Civic představovala v 80. letech jeden z nejoblíbenějších vozů mladých řidičských nadšenců. Její velký plakát ze Světa motorů měli v garáži vylepený snad všichni.
    Maličká Honda Civic představovala v 80. letech jeden z nejoblíbenějších vozů mladých řidičských nadšenců. Její velký plakát ze Světa motorů měli v garáži vylepený snad všichni.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Český autobazar 90. let
    Český autobazar 90. let| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Magnetické poutače na střechách vystavených ojetin bývaly v raných devadesátkách běžné. Nejčastější výrazy: sleva, super stav, diesel, klimatizace…
    Magnetické poutače na střechách vystavených ojetin bývaly v raných devadesátkách běžné. Nejčastější výrazy: sleva, super stav, diesel, klimatizace…| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Český autobazar 90. let
    Český autobazar 90. let| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Český autobazar 90. let
    Český autobazar 90. let| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Při vyjednávání o ceně jsme svérázného prodejce takzvaně sevřeli v kleštích. Díky tomu se nám podařilo usmlouvat deset tisíc, což byly v roce 1994 dva čisté měsíční platy.
    Při vyjednávání o ceně jsme svérázného prodejce takzvaně sevřeli v kleštích. Díky tomu se nám podařilo usmlouvat deset tisíc, což byly v roce 1994 dva čisté měsíční platy.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • V roce 1992 se kariéra Fordu Sierra nachýlila k samému konci. Ve Světě motorů se tehdy poprvé a naposledy objevil v placené inzerci.
    V roce 1992 se kariéra Fordu Sierra nachýlila k samému konci. Ve Světě motorů se tehdy poprvé a naposledy objevil v placené inzerci.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Výraz RMG vyjadřuje zkratku pro radiomagnetofon. Podobně třeba symbol GO neznamená předplacenou SIM kartu od Eurotelu, ale generální opravu – buď motoru, nebo karoserie.
    Výraz RMG vyjadřuje zkratku pro radiomagnetofon. Podobně třeba symbol GO neznamená předplacenou SIM kartu od Eurotelu, ale generální opravu – buď motoru, nebo karoserie.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Podélně uložený čtyřválec poctivého dvoulitrového zdvihového objemu – to u běžných aut z počátku devadesátek rozhodně není žádné sci-fi
    Podélně uložený čtyřválec poctivého dvoulitrového zdvihového objemu – to u běžných aut z počátku devadesátek rozhodně není žádné sci-fi| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • „Olej tam je, račte se sami podívat,“ přesvědčuje nás obchodník o pečlivé údržbě každého auta
    „Olej tam je, račte se sami podívat,“ přesvědčuje nás obchodník o pečlivé údržbě každého auta| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Západní Německo, Švédsko, Itálie, Japonsko, Jižní Korea… Ale i ČSSR, NDR nebo SSSR. Z takové nabídky všech národností, kubatur i cen si můžete vybrat v bazaru pana Soběhrdského.
    Západní Německo, Švédsko, Itálie, Japonsko, Jižní Korea… Ale i ČSSR, NDR nebo SSSR. Z takové nabídky všech národností, kubatur i cen si můžete vybrat v bazaru pana Soběhrdského.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Šestihrnkový medvídek v tramvaji, metle, dehtu a s ledničkou navrch. Taková specifikace zápaďácké limuzíny představuje pro koloušky skutečné lákadlo. Zkrátka žádná vrána, alespoň podle vyjádření protřelého obchodníka.
    Šestihrnkový medvídek v tramvaji, metle, dehtu a s ledničkou navrch. Taková specifikace zápaďácké limuzíny představuje pro koloušky skutečné lákadlo. Zkrátka žádná vrána, alespoň podle vyjádření protřelého obchodníka.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Šestihrnkový medvídek v tramvaji, metle, dehtu a s ledničkou navrch. Taková specifikace zápaďácké limuzíny představuje pro koloušky skutečné lákadlo. Zkrátka žádná vrána, alespoň podle vyjádření protřelého obchodníka.
    Šestihrnkový medvídek v tramvaji, metle, dehtu a s ledničkou navrch. Taková specifikace zápaďácké limuzíny představuje pro koloušky skutečné lákadlo. Zkrátka žádná vrána, alespoň podle vyjádření protřelého obchodníka.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kdo by nechtěl kabriolet, vrchol motoristické nirvány. Ford Escort s živou šestnáctistovkou a ochranným obloukem patřil s golfem a kadettem k neoblíbenějším.
    Kdo by nechtěl kabriolet, vrchol motoristické nirvány. Ford Escort s živou šestnáctistovkou a ochranným obloukem patřil s golfem a kadettem k neoblíbenějším.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kdo by nechtěl kabriolet, vrchol motoristické nirvány. Ford Escort s živou šestnáctistovkou a ochranným obloukem patřil s golfem a kadettem k neoblíbenějším.
    Kdo by nechtěl kabriolet, vrchol motoristické nirvány. Ford Escort s živou šestnáctistovkou a ochranným obloukem patřil s golfem a kadettem k neoblíbenějším.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Na přelomu osmé a deváté dekády býval běžný prodej auta na ulici. V zaparkovaných vozech byla přímo vystavená cedulka s nabídkou a požadovanou cenou.
    Na přelomu osmé a deváté dekády býval běžný prodej auta na ulici. V zaparkovaných vozech byla přímo vystavená cedulka s nabídkou a požadovanou cenou.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Na přelomu osmé a deváté dekády býval běžný prodej auta na ulici. V zaparkovaných vozech byla přímo vystavená cedulka s nabídkou a požadovanou cenou.
    Na přelomu osmé a deváté dekády býval běžný prodej auta na ulici. V zaparkovaných vozech byla přímo vystavená cedulka s nabídkou a požadovanou cenou.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • „Šťastnou cestu,“ popřeje nám ironicky na rozloučenou zkušený obchodník Soběhrdský ze soukromého imaginárního autobazaru, když odsud odjíždíme tím nejhezčím autem
    „Šťastnou cestu,“ popřeje nám ironicky na rozloučenou zkušený obchodník Soběhrdský ze soukromého imaginárního autobazaru, když odsud odjíždíme tím nejhezčím autem| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • O takhle velikém zavazadelníku se českým motoristům před třemi desetiletími ani nesnilo. Vrcholem býval sedan, zájem o velké kombíky vzbudila až octavia.
    O takhle velikém zavazadelníku se českým motoristům před třemi desetiletími ani nesnilo. Vrcholem býval sedan, zájem o velké kombíky vzbudila až octavia.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dvoulitr bílého fordu střední třídy vrčí jako nový, ani se nedivíme, že na něj motoristé dodnes vzpomínají. „Tak tohle bereme, šéfe!“
    Dvoulitr bílého fordu střední třídy vrčí jako nový, ani se nedivíme, že na něj motoristé dodnes vzpomínají. „Tak tohle bereme, šéfe!“| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Plastové palubní desky sierry vlivem horka křehly a poté uprostřed podélně ostudně praskaly. Jenže tahle i po letech stále září jako nová, což platí pro celé rodinné auto.
    Plastové palubní desky sierry vlivem horka křehly a poté uprostřed podélně ostudně praskaly. Jenže tahle i po letech stále září jako nová, což platí pro celé rodinné auto.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Tahle pozice za volantem Fordu Sierra u nás byla v 80. letech dopřána jen vyvoleným. Inzeráty tehdy nabízely tříleté vozy za 200 000 Kčs. Jenže hrubý plat činil 3400 korun…
    Tahle pozice za volantem Fordu Sierra u nás byla v 80. letech dopřána jen vyvoleným. Inzeráty tehdy nabízely tříleté vozy za 200 000 Kčs. Jenže hrubý plat činil 3400 korun…| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Český autobazar 90. let
    Český autobazar 90. let| Zdroj: Svět motorů
  • Dokonce i takhle stará audi představovala ještě v polovině devadesátek drahé ojetiny za ceny přes sto tisíc.
    Dokonce i takhle stará audi představovala ještě v polovině devadesátek drahé ojetiny za ceny přes sto tisíc.| Zdroj: Svět motorů
  • Podezřele nízká cena Volva 460 s nájezdem 80 000 km má logické vysvětlení – jedna nula upadla…
    Podezřele nízká cena Volva 460 s nájezdem 80 000 km má logické vysvětlení – jedna nula upadla…| Zdroj: Svět motorů
  • „Ani nevím, kolik to má válců,“ podivoval se v Chrudimi specializovaný prodejce ojetin nad Mercedesem 300 D z roku 1989 za 539 000 Kč.
    „Ani nevím, kolik to má válců,“ podivoval se v Chrudimi specializovaný prodejce ojetin nad Mercedesem 300 D z roku 1989 za 539 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Tříleté kombi Renault 21 Nevada s turbodieselem za 240 000 korun bylo v roce 1994 neodolatelné.
    Tříleté kombi Renault 21 Nevada s turbodieselem za 240 000 korun bylo v roce 1994 neodolatelné.| Zdroj: Svět motorů
  • Spousta autobazarů v devadesátkách představovala jen venkovské plochy s vlaječkami, reklamou známé západní značky a pár lákavými ojetinami za plotem.
    Spousta autobazarů v devadesátkách představovala jen venkovské plochy s vlaječkami, reklamou známé západní značky a pár lákavými ojetinami za plotem.| Zdroj: Svět motorů
  • Některé vozy v bazarech rovnou přiznávaly, že se motor auta s rokem výroby karoserie neshoduje. Ale co, trhu to nevadilo.
    Některé vozy v bazarech rovnou přiznávaly, že se motor auta s rokem výroby karoserie neshoduje. Ale co, trhu to nevadilo.| Zdroj: Svět motorů
  • Český autobazar 90. let
    Český autobazar 90. let| Zdroj: Svět motorů
  • Český autobazar 90. let
    Český autobazar 90. let| Zdroj: Svět motorů
  • Český autobazar 90. let
    Český autobazar 90. let| Zdroj: Svět motorů
  • Český autobazar 90. let
    Český autobazar 90. let| Zdroj: Svět motorů
  • Na 14 let staré fotografii z pražských áček je ještě vidět tehdejší bohatá nabídka aut z devadesátek. V době uzávěrky tohoto čísla však čítala pouhých 19 vozů.
    Na 14 let staré fotografii z pražských áček je ještě vidět tehdejší bohatá nabídka aut z devadesátek. V době uzávěrky tohoto čísla však čítala pouhých 19 vozů.| Zdroj: Svět motorů
Český autobazar 90. let
Český autobazar 90. let
Na imaginární výlet do devadesátek jsme spolu s dvěma zájemci o levné perfektní auto a fotografem vyrazili pěkně legendární dobovou tramvají T3
Společnost Fatman-Import, s. r. o., v obchodním rejstříku firem nenajdete. Právě proto se v ní dějí divoké věci. Jako v raných devadesátkách, kdy byly podobné ojetiny běžné.
Maličká Honda Civic představovala v 80. letech jeden z nejoblíbenějších vozů mladých řidičských nadšenců. Její velký plakát ze Světa motorů měli v garáži vylepený snad všichni.
Český autobazar 90. let
Magnetické poutače na střechách vystavených ojetin bývaly v raných devadesátkách běžné. Nejčastější výrazy: sleva, super stav, diesel, klimatizace…
Český autobazar 90. let
Český autobazar 90. let
Při vyjednávání o ceně jsme svérázného prodejce takzvaně sevřeli v kleštích. Díky tomu se nám podařilo usmlouvat deset tisíc, což byly v roce 1994 dva čisté měsíční platy.
V roce 1992 se kariéra Fordu Sierra nachýlila k samému konci. Ve Světě motorů se tehdy poprvé a naposledy objevil v placené inzerci.
Výraz RMG vyjadřuje zkratku pro radiomagnetofon. Podobně třeba symbol GO neznamená předplacenou SIM kartu od Eurotelu, ale generální opravu – buď motoru, nebo karoserie.
Podélně uložený čtyřválec poctivého dvoulitrového zdvihového objemu – to u běžných aut z počátku devadesátek rozhodně není žádné sci-fi
„Olej tam je, račte se sami podívat,“ přesvědčuje nás obchodník o pečlivé údržbě každého auta
Západní Německo, Švédsko, Itálie, Japonsko, Jižní Korea… Ale i ČSSR, NDR nebo SSSR. Z takové nabídky všech národností, kubatur i cen si můžete vybrat v bazaru pana Soběhrdského.
Šestihrnkový medvídek v tramvaji, metle, dehtu a s ledničkou navrch. Taková specifikace zápaďácké limuzíny představuje pro koloušky skutečné lákadlo. Zkrátka žádná vrána, alespoň podle vyjádření protřelého obchodníka.
Šestihrnkový medvídek v tramvaji, metle, dehtu a s ledničkou navrch. Taková specifikace zápaďácké limuzíny představuje pro koloušky skutečné lákadlo. Zkrátka žádná vrána, alespoň podle vyjádření protřelého obchodníka.
Kdo by nechtěl kabriolet, vrchol motoristické nirvány. Ford Escort s živou šestnáctistovkou a ochranným obloukem patřil s golfem a kadettem k neoblíbenějším.
Kdo by nechtěl kabriolet, vrchol motoristické nirvány. Ford Escort s živou šestnáctistovkou a ochranným obloukem patřil s golfem a kadettem k neoblíbenějším.
Na přelomu osmé a deváté dekády býval běžný prodej auta na ulici. V zaparkovaných vozech byla přímo vystavená cedulka s nabídkou a požadovanou cenou.
Na přelomu osmé a deváté dekády býval běžný prodej auta na ulici. V zaparkovaných vozech byla přímo vystavená cedulka s nabídkou a požadovanou cenou.
„Šťastnou cestu,“ popřeje nám ironicky na rozloučenou zkušený obchodník Soběhrdský ze soukromého imaginárního autobazaru, když odsud odjíždíme tím nejhezčím autem
O takhle velikém zavazadelníku se českým motoristům před třemi desetiletími ani nesnilo. Vrcholem býval sedan, zájem o velké kombíky vzbudila až octavia.
Dvoulitr bílého fordu střední třídy vrčí jako nový, ani se nedivíme, že na něj motoristé dodnes vzpomínají. „Tak tohle bereme, šéfe!“
Plastové palubní desky sierry vlivem horka křehly a poté uprostřed podélně ostudně praskaly. Jenže tahle i po letech stále září jako nová, což platí pro celé rodinné auto.
Tahle pozice za volantem Fordu Sierra u nás byla v 80. letech dopřána jen vyvoleným. Inzeráty tehdy nabízely tříleté vozy za 200 000 Kčs. Jenže hrubý plat činil 3400 korun…
Český autobazar 90. let
Dokonce i takhle stará audi představovala ještě v polovině devadesátek drahé ojetiny za ceny přes sto tisíc.
Podezřele nízká cena Volva 460 s nájezdem 80 000 km má logické vysvětlení – jedna nula upadla…
„Ani nevím, kolik to má válců,“ podivoval se v Chrudimi specializovaný prodejce ojetin nad Mercedesem 300 D z roku 1989 za 539 000 Kč.
Tříleté kombi Renault 21 Nevada s turbodieselem za 240 000 korun bylo v roce 1994 neodolatelné.
Spousta autobazarů v devadesátkách představovala jen venkovské plochy s vlaječkami, reklamou známé západní značky a pár lákavými ojetinami za plotem.
Některé vozy v bazarech rovnou přiznávaly, že se motor auta s rokem výroby karoserie neshoduje. Ale co, trhu to nevadilo.
Český autobazar 90. let
Český autobazar 90. let
Český autobazar 90. let
Český autobazar 90. let
Na 14 let staré fotografii z pražských áček je ještě vidět tehdejší bohatá nabídka aut z devadesátek. V době uzávěrky tohoto čísla však čítala pouhých 19 vozů.