Chci se naučit řídit: Zlepšit se může každý! Jak na to?
10
/
20
Prohlédnout znovu
Chci se naučit řídit: Zlepšit se může každý! Jak na to?
Ilustrační foto
|
Svět motorů
Za volantem seďte skoro kolmo. Pokud budete muset řešit krizovou situaci, stejně se k volantu přitáhnete. A ztratíte pevný posez i kontakt s vozidlem.
|
Svět motorů
Volant držte v pozici „tři čtvrtě na tři“. Pozice s rukama nahoře „za deset minut dvě“ se dřív skutečně učívala, odborníci se dnes marně dohadují proč. Pravděpodobně vycházela z ergonomie sezení ve starých autech s velmi velkým volantem.
|
Svět motorů
Lepší než přehmatávat je mít ruce na volantu po celý manévr v základní poloze. Abychom si rozsah vylepšili, můžeme před pravou zatáčkou posunout levou ruku tímto způsobem.
|
Svět motorů
V zatáčkách sedíme stále rovně, trup nikam nenakláníme. Hlavou však posouváme k vnější straně tak, abychom si zvětšili dohled. Na snímku pozice hlavy v levé zatáčce.
|
Svět motorů
Všichni řídí skvěle, ale když pak v dubnu nečekaně nasněží, vypadá to nějak takto. Podle stop vozidel vedoucích do příkopu je zcela zjevné, že situace šla zvládnout – řidiči by však nesměli v panice „srolovat volant na doraz“, ale klidně a jemně hledat přilnavost a začít zatáčet včas.
|
Svět motorů
Základním prostředkem k nacvičení smyku jsou kluzné fólie. Jde o to, dostat správnou reakci pod kůži a na skluz vozidla si zvyknout, abychom pak v reálu neztuhli.
|
Svět motorů
Na kurzech bezpečné jízdy se připravte na to, že můžete i dost vymrznout. Mnoho věcí instruktoři vysvětlují mimo vozidlo.
|
Svět motorů
Motokáry většinou vnímáme jako zábavu pro rodinu či partu kamarádů. Přitom je to velmi hodnotný trénink, který z člověka udělá lepšího řidiče.
|
Svět motorů
Ilustrační foto
|
Svět motorů
Ilustrační foto
|
Svět motorů
Ilustrační foto
|
Svět motorů
Ilustrační foto
|
Svět motorů
Ilustrační foto
|
Svět motorů
Ilustrační foto
|
Svět motorů
Ilustrační foto
|
Svět motorů
Ilustrační foto
|
Svět motorů
Ilustrační foto
|
Svět motorů
Ilustrační foto
|
Svět motorů
Mostecký polygon nabízí celou řadu kurzů řidičských dovedností. Díky sousedství se slavným okruhem pak jde pokračovat i na závodní auto.
|
Svět motorů
Nový VW California oficiálně: Základy osobáku a plug-in hybrid 4x4
V Německu prodávané SUV je větší než Tiguan a stojí 475 tisíc. Co je zač?
Bentley Batur Convertible oficiálně: Rozlučka s W12 nahoře bez o 16 kusech
Herec Filip Březina: Za volantem se snažím být kliďas, ale jsem nervák
Alfa Romeo Canguro má 60 let: Bourala při testech, pak zářila na výstavě
Nový Hyundai Tucson má české ceny: Návrat dieselu a lepší výbava