Chevrolet Camaro (1993–2002): Kanadská čtvrtá generace

1/23
Přehled fotografií
Zavřít
  • Výkonnější model Z28 poháněl V8 LT1 z modelu Chevrolet Corvette s objemem 5,7 litru, rozvodem OHV a maximálním výkonem 279 koní.
    Výkonnější model Z28 poháněl V8 LT1 z modelu Chevrolet Corvette s objemem 5,7 litru, rozvodem OHV a maximálním výkonem 279 koní.| Zdroj: Chevrolet
  • Třetí generace Chevroletu Camaro se vyráběla v letech 1982 až 1992.
    Třetí generace Chevroletu Camaro se vyráběla v letech 1982 až 1992.| Zdroj: Chevrolet
  • Proti třetí generaci mělo čtvrté Camaro zaoblenější tvary. Vpředu mělo čtveřici obdélníkových světlometů a nízkou přední masku.
    Proti třetí generaci mělo čtvrté Camaro zaoblenější tvary. Vpředu mělo čtveřici obdélníkových světlometů a nízkou přední masku.| Zdroj: Chevrolet
  • Zadní spoiler, plynule navazující na zadní blatníky, měl ve středu umístěné brzdové světlo.
    Zadní spoiler, plynule navazující na zadní blatníky, měl ve středu umístěné brzdové světlo.| Zdroj: Chevrolet
  • Ročník 1993 byl jediný se žlutými písmeny stupnic ručkových přístrojů a ovladačů na palubní desce.
    Ročník 1993 byl jediný se žlutými písmeny stupnic ručkových přístrojů a ovladačů na palubní desce.| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Camaro z roku 1993 měl vzadu oválné sdružené koncové svítilny.
    Chevrolet Camaro z roku 1993 měl vzadu oválné sdružené koncové svítilny.| Zdroj: Chevrolet
  • Černobílý Chevrolet Camaro Z28 z roku 1993 byl vybrán jako oficiální zaváděcí vůz (pace car) pro závod Indianapolis 500.
    Černobílý Chevrolet Camaro Z28 z roku 1993 byl vybrán jako oficiální zaváděcí vůz (pace car) pro závod Indianapolis 500.| Zdroj: Chevrolet
  • Modely Z28 poháněl vidlicový osmiválec s objemem 5,7 litru, výkonem 279 k (205 kW) a točivým momentem až 441 Nm.
    Modely Z28 poháněl vidlicový osmiválec s objemem 5,7 litru, výkonem 279 k (205 kW) a točivým momentem až 441 Nm.| Zdroj: Chevrolet
  • V roce 1994 se začal prodávat také dvoudveřový kabriolet. Ten měl stejnou délku a šířku jako kupé, byl ale o necelé 2 cm vyšší.
    V roce 1994 se začal prodávat také dvoudveřový kabriolet. Ten měl stejnou délku a šířku jako kupé, byl ale o necelé 2 cm vyšší.| Zdroj: Chevrolet
  • Kabriolet byl elegantní i s nataženou plátěnou střechou.
    Kabriolet byl elegantní i s nataženou plátěnou střechou.| Zdroj: Chevrolet
  • Kupé Chevrolet Camaro z roku 1994, upravené pro americké závody IMSA (International Motor Sports Association).
    Kupé Chevrolet Camaro z roku 1994, upravené pro americké závody IMSA (International Motor Sports Association).| Zdroj: Chevrolet
  • Kupé Camaro RS s motorem V6 a aerodynamickými doplňky karoserie. Prodalo se jich přes 16 tisíc kusů.
    Kupé Camaro RS s motorem V6 a aerodynamickými doplňky karoserie. Prodalo se jich přes 16 tisíc kusů.| Zdroj: Chevrolet
  • Ve spolupráci s firmou SLP Engineering byla v modelovém roce 1966 uvedena na trh výkonnější varianta Z28 SS s výkonem 308 koní.
    Ve spolupráci s firmou SLP Engineering byla v modelovém roce 1966 uvedena na trh výkonnější varianta Z28 SS s výkonem 308 koní.| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Camaro Z28 z roku 1996 v úpravě pro závody Trans-Am. S tímto vozem vyhrál Ron Fellows 4 závody.
    Chevrolet Camaro Z28 z roku 1996 v úpravě pro závody Trans-Am. S tímto vozem vyhrál Ron Fellows 4 závody.| Zdroj: Motortrend.com
  • V roce 1997 vyrobil Chevrolet omezenou sérii kupé Camaro Z28 připomínající 30. výročí zahájení prodeje modelu Camaro první generace.
    V roce 1997 vyrobil Chevrolet omezenou sérii kupé Camaro Z28 připomínající 30. výročí zahájení prodeje modelu Camaro první generace.| Zdroj: Chevrolet
  • Rok 1997 přinesl nový interiér Camara s upravenou palubní deskou a bílými stupnicemi přístrojů.
    Rok 1997 přinesl nový interiér Camara s upravenou palubní deskou a bílými stupnicemi přístrojů.| Zdroj: Chevrolet
  • K jediné výraznější úpravě karoserie u kupé a kabrioletů Camaro došlo v modelovém roce 1998.
    K jediné výraznější úpravě karoserie u kupé a kabrioletů Camaro došlo v modelovém roce 1998.| Zdroj: Chevrolet
  • Nové oválné dvojité světlomety se posunuly dopředu a zvětšila se maska chladiče
    Nové oválné dvojité světlomety se posunuly dopředu a zvětšila se maska chladiče| Zdroj: Chevrolet
  • Modernizované kupé Camaro z roku 1998 mělo stejné rozměry jako předchozí ročníky.
    Modernizované kupé Camaro z roku 1998 mělo stejné rozměry jako předchozí ročníky.| Zdroj: Chevrolet
  • Kupé Chevrolet Camaro Z28 z roku 1998.
    Kupé Chevrolet Camaro Z28 z roku 1998.| Zdroj: Chevrolet
  • Vzadu mělo kupé Camaro Z28 z roku 1998 pozměněný zadní spoiler. Kufr měl objem 366 litrů.
    Vzadu mělo kupé Camaro Z28 z roku 1998 pozměněný zadní spoiler. Kufr měl objem 366 litrů.| Zdroj: Chevrolet
  • Limitovaná série kupé a kabrioletu Chevrolet Camaro SS z roku 2002 oslavující 35. výročí prvního Camara.
    Limitovaná série kupé a kabrioletu Chevrolet Camaro SS z roku 2002 oslavující 35. výročí prvního Camara.| Zdroj: Chevrolet
  • K modelu s názvem Camaro se Chevrolet vrátil až v roce 2010 pátou generací.
    K modelu s názvem Camaro se Chevrolet vrátil až v roce 2010 pátou generací.| Zdroj: Chevrolet
Výkonnější model Z28 poháněl V8 LT1 z modelu Chevrolet Corvette s objemem 5,7 litru, rozvodem OHV a maximálním výkonem 279 koní.
Třetí generace Chevroletu Camaro se vyráběla v letech 1982 až 1992.
Proti třetí generaci mělo čtvrté Camaro zaoblenější tvary. Vpředu mělo čtveřici obdélníkových světlometů a nízkou přední masku.
Zadní spoiler, plynule navazující na zadní blatníky, měl ve středu umístěné brzdové světlo.
Ročník 1993 byl jediný se žlutými písmeny stupnic ručkových přístrojů a ovladačů na palubní desce.
Chevrolet Camaro z roku 1993 měl vzadu oválné sdružené koncové svítilny.
Černobílý Chevrolet Camaro Z28 z roku 1993 byl vybrán jako oficiální zaváděcí vůz (pace car) pro závod Indianapolis 500.
Modely Z28 poháněl vidlicový osmiválec s objemem 5,7 litru, výkonem 279 k (205 kW) a točivým momentem až 441 Nm.
V roce 1994 se začal prodávat také dvoudveřový kabriolet. Ten měl stejnou délku a šířku jako kupé, byl ale o necelé 2 cm vyšší.
Kabriolet byl elegantní i s nataženou plátěnou střechou.
Kupé Chevrolet Camaro z roku 1994, upravené pro americké závody IMSA (International Motor Sports Association).
Kupé Camaro RS s motorem V6 a aerodynamickými doplňky karoserie. Prodalo se jich přes 16 tisíc kusů.
Ve spolupráci s firmou SLP Engineering byla v modelovém roce 1966 uvedena na trh výkonnější varianta Z28 SS s výkonem 308 koní.
Chevrolet Camaro Z28 z roku 1996 v úpravě pro závody Trans-Am. S tímto vozem vyhrál Ron Fellows 4 závody.
V roce 1997 vyrobil Chevrolet omezenou sérii kupé Camaro Z28 připomínající 30. výročí zahájení prodeje modelu Camaro první generace.
Rok 1997 přinesl nový interiér Camara s upravenou palubní deskou a bílými stupnicemi přístrojů.
K jediné výraznější úpravě karoserie u kupé a kabrioletů Camaro došlo v modelovém roce 1998.
Nové oválné dvojité světlomety se posunuly dopředu a zvětšila se maska chladiče
Modernizované kupé Camaro z roku 1998 mělo stejné rozměry jako předchozí ročníky.
Kupé Chevrolet Camaro Z28 z roku 1998.
Vzadu mělo kupé Camaro Z28 z roku 1998 pozměněný zadní spoiler. Kufr měl objem 366 litrů.
Limitovaná série kupé a kabrioletu Chevrolet Camaro SS z roku 2002 oslavující 35. výročí prvního Camara.
K modelu s názvem Camaro se Chevrolet vrátil až v roce 2010 pátou generací.