Chrysler Windsor (1955–1961): Jak rostly u Chrysleru ploutve

20/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Kabriolet Chrysler Windsor z roku 1956. Na zadních blatnících se objevily první regulérní ploutve, končící nad zadními světly.
    Kabriolet Chrysler Windsor z roku 1956. Na zadních blatnících se objevily první regulérní ploutve, končící nad zadními světly.| Zdroj: Karel Haas
  • V modelovém roce 1955 byly všechny Chryslery od základu přestylizovány Virgilem Exnerem, přičemž některé prvky designu převzal od nového Imperialu.
    V modelovém roce 1955 byly všechny Chryslery od základu přestylizovány Virgilem Exnerem, přičemž některé prvky designu převzal od nového Imperialu.| Zdroj: Chrysler
  • Sedany Windsor z roku 1955 měly rozvor náprav 3200 mm a vnější rozměry 5552 x 2007 x 1539 mm (délka x šířka x výška).
    Sedany Windsor z roku 1955 měly rozvor náprav 3200 mm a vnější rozměry 5552 x 2007 x 1539 mm (délka x šířka x výška).| Zdroj: Chrysler
  • Jednoduchá palubní deska se dvěma sdruženými přístroji před volantem měla měkké obložení horní plochy.
    Jednoduchá palubní deska se dvěma sdruženými přístroji před volantem měla měkké obložení horní plochy.| Zdroj: Chrysler
  • Na zadních blatnících se objevil náznak ploutví v podobě chromovaných stříšek nad svislými zadními světly.
    Na zadních blatnících se objevil náznak ploutví v podobě chromovaných stříšek nad svislými zadními světly.| Zdroj: Chrysler
  • V roce 1956 dostal Windsor (C71) novou masku chladiče se třemi vodorovnými lištami.
    V roce 1956 dostal Windsor (C71) novou masku chladiče se třemi vodorovnými lištami.| Zdroj: Chrysler
  • Sedan Chrysler Windsor z roku 1956 měl panoramatické přední a zadní okno a velké svislé koncové svítilny.
    Sedan Chrysler Windsor z roku 1956 měl panoramatické přední a zadní okno a velké svislé koncové svítilny.| Zdroj: Chrysler
  • Do modelového roku 1957 vstoupily vozy Chrysler Windsor v novém stylu. Mřížka nízké přední masky zasahovala až do boků a světlomety byly chráněny stříškami.
    Do modelového roku 1957 vstoupily vozy Chrysler Windsor v novém stylu. Mřížka nízké přední masky zasahovala až do boků a světlomety byly chráněny stříškami.| Zdroj: Chrysler
  • Při pohledu zboku upoutávaly pozornost zašpičatělé konce předních i zadních blatníků a vysoké zadní ploutve.
    Při pohledu zboku upoutávaly pozornost zašpičatělé konce předních i zadních blatníků a vysoké zadní ploutve.| Zdroj: Chrysler
  • Americký Windsor ročníku 1958 měl přepracovanou příď s masivním chromovaným rámem přední masky zvedajícím se nad dvojité světlomety a nově tvarovaným předním nárazníkem.
    Americký Windsor ročníku 1958 měl přepracovanou příď s masivním chromovaným rámem přední masky zvedajícím se nad dvojité světlomety a nově tvarovaným předním nárazníkem.| Zdroj: Chrysler
  • V nabídce modelů Chrysler Windsor nechybělo v roce 1958 prostorné pětidveřové kombi.
    V nabídce modelů Chrysler Windsor nechybělo v roce 1958 prostorné pětidveřové kombi.| Zdroj: Chrysler
  • Pro modelový rok 1959 připravil Chrysler modely Windsor s rozvorem zkráceným na 3099 mm a délkou 5,5 metru.
    Pro modelový rok 1959 připravil Chrysler modely Windsor s rozvorem zkráceným na 3099 mm a délkou 5,5 metru.| Zdroj: Chrysler
  • Typickým rysem modelů 1959 byly dvojité zalomené boční lišty a střídmější příď s dvojitými světlomety pod stříškami v barvě karoserie.
    Typickým rysem modelů 1959 byly dvojité zalomené boční lišty a střídmější příď s dvojitými světlomety pod stříškami v barvě karoserie.| Zdroj: Chrysler
  • Kabriolet Chrysler Windsor z roku 1960 měl samonosnou karoserii a pětiúhelníkovou masku chladiče.
    Kabriolet Chrysler Windsor z roku 1960 měl samonosnou karoserii a pětiúhelníkovou masku chladiče.| Zdroj: Chrysler
  • Windsory s motorem Chrysler RB 383 Golden Lion měly na přední masce znak se lvem.
    Windsory s motorem Chrysler RB 383 Golden Lion měly na přední masce znak se lvem.| Zdroj: Chrysler
  • Obrovité zadní ploutve zakončené šípovitými koncovými světly začínaly u sedanů v polovině předních dveří.
    Obrovité zadní ploutve zakončené šípovitými koncovými světly začínaly u sedanů v polovině předních dveří.| Zdroj: Chrysler
  • Další důkladné proměně vzhledu se Chrysler Windsor dočkal v roce 1961. Měl šikmo pod sebou umístěné hlavní světlomety a čtyřúhelníkovou přední masku.
    Další důkladné proměně vzhledu se Chrysler Windsor dočkal v roce 1961. Měl šikmo pod sebou umístěné hlavní světlomety a čtyřúhelníkovou přední masku.| Zdroj: Chrysler
  • Nové byly také boční lišty procházející vodorovně od předních světel a po odskoku sledující horní hranu ploutví.
    Nové byly také boční lišty procházející vodorovně od předních světel a po odskoku sledující horní hranu ploutví.| Zdroj: Chrysler
  • Na měkce vypolštářované přístrojové desce s velkým půlkruhovým rychloměrem před volantem nechyběl zapalovač cigaret.
    Na měkce vypolštářované přístrojové desce s velkým půlkruhovým rychloměrem před volantem nechyběl zapalovač cigaret.| Zdroj: Chrysler
  • Virgil Exner začínal u General Motors v týmu slavného Harley Earla. Po válce pracoval ve studiu Raymonda Loewyho a u Studebakera a v roce 1949 se stal členem oddělení Advanced Styling v koncernu Chrysler.
    Virgil Exner začínal u General Motors v týmu slavného Harley Earla. Po válce pracoval ve studiu Raymonda Loewyho a u Studebakera a v roce 1949 se stal členem oddělení Advanced Styling v koncernu Chrysler.| Zdroj: Chrysler
Kabriolet Chrysler Windsor z roku 1956. Na zadních blatnících se objevily první regulérní ploutve, končící nad zadními světly.
V modelovém roce 1955 byly všechny Chryslery od základu přestylizovány Virgilem Exnerem, přičemž některé prvky designu převzal od nového Imperialu.
Sedany Windsor z roku 1955 měly rozvor náprav 3200 mm a vnější rozměry 5552 x 2007 x 1539 mm (délka x šířka x výška).
Jednoduchá palubní deska se dvěma sdruženými přístroji před volantem měla měkké obložení horní plochy.
Na zadních blatnících se objevil náznak ploutví v podobě chromovaných stříšek nad svislými zadními světly.
V roce 1956 dostal Windsor (C71) novou masku chladiče se třemi vodorovnými lištami.
Sedan Chrysler Windsor z roku 1956 měl panoramatické přední a zadní okno a velké svislé koncové svítilny.
Do modelového roku 1957 vstoupily vozy Chrysler Windsor v novém stylu. Mřížka nízké přední masky zasahovala až do boků a světlomety byly chráněny stříškami.
Při pohledu zboku upoutávaly pozornost zašpičatělé konce předních i zadních blatníků a vysoké zadní ploutve.
Americký Windsor ročníku 1958 měl přepracovanou příď s masivním chromovaným rámem přední masky zvedajícím se nad dvojité světlomety a nově tvarovaným předním nárazníkem.
V nabídce modelů Chrysler Windsor nechybělo v roce 1958 prostorné pětidveřové kombi.
Pro modelový rok 1959 připravil Chrysler modely Windsor s rozvorem zkráceným na 3099 mm a délkou 5,5 metru.
Typickým rysem modelů 1959 byly dvojité zalomené boční lišty a střídmější příď s dvojitými světlomety pod stříškami v barvě karoserie.
Kabriolet Chrysler Windsor z roku 1960 měl samonosnou karoserii a pětiúhelníkovou masku chladiče.
Windsory s motorem Chrysler RB 383 Golden Lion měly na přední masce znak se lvem.
Obrovité zadní ploutve zakončené šípovitými koncovými světly začínaly u sedanů v polovině předních dveří.
Další důkladné proměně vzhledu se Chrysler Windsor dočkal v roce 1961. Měl šikmo pod sebou umístěné hlavní světlomety a čtyřúhelníkovou přední masku.
Nové byly také boční lišty procházející vodorovně od předních světel a po odskoku sledující horní hranu ploutví.
Na měkce vypolštářované přístrojové desce s velkým půlkruhovým rychloměrem před volantem nechyběl zapalovač cigaret.
Virgil Exner začínal u General Motors v týmu slavného Harley Earla. Po válce pracoval ve studiu Raymonda Loewyho a u Studebakera a v roce 1949 se stal členem oddělení Advanced Styling v koncernu Chrysler.