Co dělat, když chybí náhradní díly pro auto? Řiďte se těmito radami

9/8
Zavřít
  • S karosářskými díly je problém. Lisovací nářadí je tak drahé, že nejdřív je vyrábí jen samotná automobilka, poté třeba jediná fabrika. Když ji postihne nějaké neštěstí, nejsou i dlouhé měsíce.
    S karosářskými díly je problém. Lisovací nářadí je tak drahé, že nejdřív je vyrábí jen samotná automobilka, poté třeba jediná fabrika. Když ji postihne nějaké neštěstí, nejsou i dlouhé měsíce.| Zdroj: Svět motorů
  • Při reklamaci vady požadujte zápis. Právě od této chvíle, nikoliv od skutečného převzetí vozu k opravě, totiž nově běží třicetidenní lhůta na záruční opravu.
    Při reklamaci vady požadujte zápis. Právě od této chvíle, nikoliv od skutečného převzetí vozu k opravě, totiž nově běží třicetidenní lhůta na záruční opravu.| Zdroj: Svět motorů
  • Petrovi Boubelíkovi řidič zadřel iveco, protože mu vytekla voda a bál se zastavit v tunelu. Náhradní motor u výrobce dlouho nebyl, a tak vůz stál a majitel dál platil leasing. Pomohl nezávislý motorservis v Letech u Prahy, který válce vybrousil a použil sadu pístů opravného rozměru od náhradního výrobce. Nyní už i Iveco náhradní motory na skladě má.
    Petrovi Boubelíkovi řidič zadřel iveco, protože mu vytekla voda a bál se zastavit v tunelu. Náhradní motor u výrobce dlouho nebyl, a tak vůz stál a majitel dál platil leasing. Pomohl nezávislý motorservis v Letech u Prahy, který válce vybrousil a použil sadu pístů opravného rozměru od náhradního výrobce. Nyní už i Iveco náhradní motory na skladě má.| Zdroj: Svět motorů
  • Vladimíru Krámovi přestala v 90 000 km fungovat levá směrovka LED, která je součástí hlavního světlometu. O měsíc později pravá. Šlo o záruční opravu, přesto na nové díly čekal přes dva měsíce.
    Vladimíru Krámovi přestala v 90 000 km fungovat levá směrovka LED, která je součástí hlavního světlometu. O měsíc později pravá. Šlo o záruční opravu, přesto na nové díly čekal přes dva měsíce.| Zdroj: Svět motorů
  • Vojtěch Janda by potřeboval nový světlomet na Volkswagen Transporter T6 z roku 2019. Díl s objednacím číslem 7E1941006G není dostupný ani od Volkswagenu, ani od originálního výrobce (Valeo). Náhradu od jiného dodavatele majitel nechce.
    Vojtěch Janda by potřeboval nový světlomet na Volkswagen Transporter T6 z roku 2019. Díl s objednacím číslem 7E1941006G není dostupný ani od Volkswagenu, ani od originálního výrobce (Valeo). Náhradu od jiného dodavatele majitel nechce.| Zdroj: Svět motorů
  • Dobrý servis se při nedostupnosti dílu snaží nabídnout alternativní řešení. V případě prasklého plastového krytu zrcátek to není zalepení kobercovou páskou, ale například svaření v dílně, která se na to specializuje.
    Dobrý servis se při nedostupnosti dílu snaží nabídnout alternativní řešení. V případě prasklého plastového krytu zrcátek to není zalepení kobercovou páskou, ale například svaření v dílně, která se na to specializuje.| Zdroj: Svět motorů
  • Aktivní světlomety LED moderních aut jsou tak složité, že zavedení jejich výroby zvládnou jen ti, kdo je dodávají do prvomontáže. Náhradním výrobcům se nevyplatí.
    Aktivní světlomety LED moderních aut jsou tak složité, že zavedení jejich výroby zvládnou jen ti, kdo je dodávají do prvomontáže. Náhradním výrobcům se nevyplatí.| Zdroj: Svět motorů
  • V roce 2020 začal problém nejdřív nedostupností elektronických dílů. Dnes však chybějí i takové, v nichž žádné čipy nejsou.
    V roce 2020 začal problém nejdřív nedostupností elektronických dílů. Dnes však chybějí i takové, v nichž žádné čipy nejsou.| Zdroj: Svět motorů
S karosářskými díly je problém. Lisovací nářadí je tak drahé, že nejdřív je vyrábí jen samotná automobilka, poté třeba jediná fabrika. Když ji postihne nějaké neštěstí, nejsou i dlouhé měsíce.
Při reklamaci vady požadujte zápis. Právě od této chvíle, nikoliv od skutečného převzetí vozu k opravě, totiž nově běží třicetidenní lhůta na záruční opravu.
Petrovi Boubelíkovi řidič zadřel iveco, protože mu vytekla voda a bál se zastavit v tunelu. Náhradní motor u výrobce dlouho nebyl, a tak vůz stál a majitel dál platil leasing. Pomohl nezávislý motorservis v Letech u Prahy, který válce vybrousil a použil sadu pístů opravného rozměru od náhradního výrobce. Nyní už i Iveco náhradní motory na skladě má.
Vladimíru Krámovi přestala v 90 000 km fungovat levá směrovka LED, která je součástí hlavního světlometu. O měsíc později pravá. Šlo o záruční opravu, přesto na nové díly čekal přes dva měsíce.
Vojtěch Janda by potřeboval nový světlomet na Volkswagen Transporter T6 z roku 2019. Díl s objednacím číslem 7E1941006G není dostupný ani od Volkswagenu, ani od originálního výrobce (Valeo). Náhradu od jiného dodavatele majitel nechce.
Dobrý servis se při nedostupnosti dílu snaží nabídnout alternativní řešení. V případě prasklého plastového krytu zrcátek to není zalepení kobercovou páskou, ale například svaření v dílně, která se na to specializuje.
Aktivní světlomety LED moderních aut jsou tak složité, že zavedení jejich výroby zvládnou jen ti, kdo je dodávají do prvomontáže. Náhradním výrobcům se nevyplatí.
V roce 2020 začal problém nejdřív nedostupností elektronických dílů. Dnes však chybějí i takové, v nichž žádné čipy nejsou.