Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Před oživením|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Po oživení|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření napětí|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Týden nabitý odpojený akumulátor ukázal 12,46 voltu. Tedy už jen asi 60 % kapacity. Už to je vodítkem, že není ani po dobití zcela v pořádku.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Vodivost: Náš akumulátor by měl mít startovací proud 550 A. Přístroj vyhodnotil pořád celkem slušných 495 A. Jenže to jsme zatím na počátku testů…|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Vnitřní prostor: Pokud by byl některý z článků vadný, spolehlivě to ukáže měření vnitřního odporu. Standard je 2-4 miliohmy. V našem případě je s hodnotou 5,35 miliohmu zvýšený.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zátěžový test: Měřicí přístroj zatíží akumulátor na patnáct sekund zátěží rovnou startovacímu proudu. Nová baterie by dávala i 10,5 V, norma stanoví 9,80 V. Naše ukázala 9,81 V. Překvapivě pořád slušné odolávala.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Profesionální zátěžový test: Přichází opravdový verdikt – v Jesenici mají vlastní tester s topnými tyčemi. Zvládne 220 až 1100 A a stojí jako nová fabia. Baterie selhala – místo 10 sekund zátěže vydržela jen 7 s.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Odběr elektrolytu: Rozbor elektrolytu spolehlivě ukáže sulfataci desek. V nové baterii má 1,28 g/cm3, čistá voda má 1 g/cm3. Naše baterie je s hodnotou 1,17 g/cm3 už v polovině procesu.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Kapacitní vybíjecí test: Akumulátor se zatíží vysokým proudem během půldruhé hodiny a následně se dopočítá reálná kapacita – tady ukázala jen 40 % nové|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Hlídané nabíjení: Akumulátor se připojí natvrdo na laboratorní zdroj. Laikům to v žádném případě nedoporučujeme! Je v nehořlavé zóně ponořený ve vodní lázni. I tak se občas stane, že to některý akumulátor nezvládne.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek