Co s hluboce vybitým akumulátorem: Nevyhazujte, regenerujte!
18
/
30
Prohlédnout znovu
Co s hluboce vybitým akumulátorem: Nevyhazujte, regenerujte!
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Před oživením
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Po oživení
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření napětí
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Týden nabitý odpojený akumulátor ukázal 12,46 voltu. Tedy už jen asi 60 % kapacity. Už to je vodítkem, že není ani po dobití zcela v pořádku.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vodivost: Náš akumulátor by měl mít startovací proud 550 A. Přístroj vyhodnotil pořád celkem slušných 495 A. Jenže to jsme zatím na počátku testů…
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vnitřní prostor: Pokud by byl některý z článků vadný, spolehlivě to ukáže měření vnitřního odporu. Standard je 2-4 miliohmy. V našem případě je s hodnotou 5,35 miliohmu zvýšený.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zátěžový test: Měřicí přístroj zatíží akumulátor na patnáct sekund zátěží rovnou startovacímu proudu. Nová baterie by dávala i 10,5 V, norma stanoví 9,80 V. Naše ukázala 9,81 V. Překvapivě pořád slušné odolávala.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Profesionální zátěžový test: Přichází opravdový verdikt – v Jesenici mají vlastní tester s topnými tyčemi. Zvládne 220 až 1100 A a stojí jako nová fabia. Baterie selhala – místo 10 sekund zátěže vydržela jen 7 s.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Odběr elektrolytu: Rozbor elektrolytu spolehlivě ukáže sulfataci desek. V nové baterii má 1,28 g/cm3, čistá voda má 1 g/cm3. Naše baterie je s hodnotou 1,17 g/cm3 už v polovině procesu.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Kapacitní vybíjecí test: Akumulátor se zatíží vysokým proudem během půldruhé hodiny a následně se dopočítá reálná kapacita – tady ukázala jen 40 % nové
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Hlídané nabíjení: Akumulátor se připojí natvrdo na laboratorní zdroj. Laikům to v žádném případě nedoporučujeme! Je v nehořlavé zóně ponořený ve vodní lázni. I tak se občas stane, že to některý akumulátor nezvládne.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nejprodávanější čínská auta v Evropě: Ofenzíva se zatím nekoná
Nový Volkswagen Passat sedan opravdu bude! Vypadá jako náš návrh
Může MPV z Číny nahradit milovaný VW Sharan? Zkusili jsme Dongfeng U-Tour!
Alfa Romeo už přemýšlí nad nástupcem 33 Stradale. Ve vývoji pomůžou opět i zákazníci
Tvůrce off-roadů Rezvani uvádí poctu závodnímu Porsche 935. Chce vyrobit 50 kusů
Nové Maserati GranCabrio Folgore: Má 830 koní a zvládne 290 km/h!