Co s hluboce vybitým akumulátorem: Nevyhazujte, regenerujte!

21/30
Přehled fotografií
Zavřít
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Před oživením
    Před oživením| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Po oživení
    Po oživení| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Měření napětí
    Měření napětí| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Týden nabitý odpojený akumulátor ukázal 12,46 voltu. Tedy už jen asi 60 % kapacity. Už to je vodítkem, že není ani po dobití zcela v pořádku.
    Týden nabitý odpojený akumulátor ukázal 12,46 voltu. Tedy už jen asi 60 % kapacity. Už to je vodítkem, že není ani po dobití zcela v pořádku.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Vodivost: Náš akumulátor by měl mít startovací proud 550 A. Přístroj vyhodnotil pořád celkem slušných 495 A. Jenže to jsme zatím na počátku testů…
    Vodivost: Náš akumulátor by měl mít startovací proud 550 A. Přístroj vyhodnotil pořád celkem slušných 495 A. Jenže to jsme zatím na počátku testů…| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Vnitřní prostor: Pokud by byl některý z článků vadný, spolehlivě to ukáže měření vnitřního odporu. Standard je 2-4 miliohmy. V našem případě je s hodnotou 5,35 miliohmu zvýšený.
    Vnitřní prostor: Pokud by byl některý z článků vadný, spolehlivě to ukáže měření vnitřního odporu. Standard je 2-4 miliohmy. V našem případě je s hodnotou 5,35 miliohmu zvýšený.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Zátěžový test: Měřicí přístroj zatíží akumulátor na patnáct sekund zátěží rovnou startovacímu proudu. Nová baterie by dávala i 10,5 V, norma stanoví 9,80 V. Naše ukázala 9,81 V. Překvapivě pořád slušné odolávala.
    Zátěžový test: Měřicí přístroj zatíží akumulátor na patnáct sekund zátěží rovnou startovacímu proudu. Nová baterie by dávala i 10,5 V, norma stanoví 9,80 V. Naše ukázala 9,81 V. Překvapivě pořád slušné odolávala.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Profesionální zátěžový test: Přichází opravdový verdikt – v Jesenici mají vlastní tester s topnými tyčemi. Zvládne 220 až 1100 A a stojí jako nová fabia. Baterie selhala – místo 10 sekund zátěže vydržela jen 7 s.
    Profesionální zátěžový test: Přichází opravdový verdikt – v Jesenici mají vlastní tester s topnými tyčemi. Zvládne 220 až 1100 A a stojí jako nová fabia. Baterie selhala – místo 10 sekund zátěže vydržela jen 7 s.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Odběr elektrolytu: Rozbor elektrolytu spolehlivě ukáže sulfataci desek. V nové baterii má 1,28 g/cm3, čistá voda má 1 g/cm3. Naše baterie je s hodnotou 1,17 g/cm3 už v polovině procesu.
    Odběr elektrolytu: Rozbor elektrolytu spolehlivě ukáže sulfataci desek. V nové baterii má 1,28 g/cm3, čistá voda má 1 g/cm3. Naše baterie je s hodnotou 1,17 g/cm3 už v polovině procesu.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Kapacitní vybíjecí test: Akumulátor se zatíží vysokým proudem během půldruhé hodiny a následně se dopočítá reálná kapacita – tady ukázala jen 40 % nové
    Kapacitní vybíjecí test: Akumulátor se zatíží vysokým proudem během půldruhé hodiny a následně se dopočítá reálná kapacita – tady ukázala jen 40 % nové| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Hlídané nabíjení: Akumulátor se připojí natvrdo na laboratorní zdroj. Laikům to v žádném případě nedoporučujeme! Je v nehořlavé zóně ponořený ve vodní lázni. I tak se občas stane, že to některý akumulátor nezvládne.
    Hlídané nabíjení: Akumulátor se připojí natvrdo na laboratorní zdroj. Laikům to v žádném případě nedoporučujeme! Je v nehořlavé zóně ponořený ve vodní lázni. I tak se občas stane, že to některý akumulátor nezvládne.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Regenerace autobaterie
    Regenerace autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
Před oživením
Po oživení
Měření napětí
Týden nabitý odpojený akumulátor ukázal 12,46 voltu. Tedy už jen asi 60 % kapacity. Už to je vodítkem, že není ani po dobití zcela v pořádku.
Regenerace autobaterie
Vodivost: Náš akumulátor by měl mít startovací proud 550 A. Přístroj vyhodnotil pořád celkem slušných 495 A. Jenže to jsme zatím na počátku testů…
Regenerace autobaterie
Vnitřní prostor: Pokud by byl některý z článků vadný, spolehlivě to ukáže měření vnitřního odporu. Standard je 2-4 miliohmy. V našem případě je s hodnotou 5,35 miliohmu zvýšený.
Regenerace autobaterie
Regenerace autobaterie
Zátěžový test: Měřicí přístroj zatíží akumulátor na patnáct sekund zátěží rovnou startovacímu proudu. Nová baterie by dávala i 10,5 V, norma stanoví 9,80 V. Naše ukázala 9,81 V. Překvapivě pořád slušné odolávala.
Regenerace autobaterie
Regenerace autobaterie
Profesionální zátěžový test: Přichází opravdový verdikt – v Jesenici mají vlastní tester s topnými tyčemi. Zvládne 220 až 1100 A a stojí jako nová fabia. Baterie selhala – místo 10 sekund zátěže vydržela jen 7 s.
Regenerace autobaterie
Odběr elektrolytu: Rozbor elektrolytu spolehlivě ukáže sulfataci desek. V nové baterii má 1,28 g/cm3, čistá voda má 1 g/cm3. Naše baterie je s hodnotou 1,17 g/cm3 už v polovině procesu.
Regenerace autobaterie
Kapacitní vybíjecí test: Akumulátor se zatíží vysokým proudem během půldruhé hodiny a následně se dopočítá reálná kapacita – tady ukázala jen 40 % nové
Regenerace autobaterie
Regenerace autobaterie
Regenerace autobaterie
Regenerace autobaterie
Hlídané nabíjení: Akumulátor se připojí natvrdo na laboratorní zdroj. Laikům to v žádném případě nedoporučujeme! Je v nehořlavé zóně ponořený ve vodní lázni. I tak se občas stane, že to některý akumulátor nezvládne.
Regenerace autobaterie
Regenerace autobaterie
Regenerace autobaterie
Regenerace autobaterie
Regenerace autobaterie
Regenerace autobaterie