Co s hluboce vybitým akumulátorem: Nevyhazujte, regenerujte!
6
/
30
Prohlédnout znovu
Co s hluboce vybitým akumulátorem: Nevyhazujte, regenerujte!
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Před oživením
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Po oživení
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření napětí
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Týden nabitý odpojený akumulátor ukázal 12,46 voltu. Tedy už jen asi 60 % kapacity. Už to je vodítkem, že není ani po dobití zcela v pořádku.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vodivost: Náš akumulátor by měl mít startovací proud 550 A. Přístroj vyhodnotil pořád celkem slušných 495 A. Jenže to jsme zatím na počátku testů…
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vnitřní prostor: Pokud by byl některý z článků vadný, spolehlivě to ukáže měření vnitřního odporu. Standard je 2-4 miliohmy. V našem případě je s hodnotou 5,35 miliohmu zvýšený.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zátěžový test: Měřicí přístroj zatíží akumulátor na patnáct sekund zátěží rovnou startovacímu proudu. Nová baterie by dávala i 10,5 V, norma stanoví 9,80 V. Naše ukázala 9,81 V. Překvapivě pořád slušné odolávala.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Profesionální zátěžový test: Přichází opravdový verdikt – v Jesenici mají vlastní tester s topnými tyčemi. Zvládne 220 až 1100 A a stojí jako nová fabia. Baterie selhala – místo 10 sekund zátěže vydržela jen 7 s.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Odběr elektrolytu: Rozbor elektrolytu spolehlivě ukáže sulfataci desek. V nové baterii má 1,28 g/cm3, čistá voda má 1 g/cm3. Naše baterie je s hodnotou 1,17 g/cm3 už v polovině procesu.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Kapacitní vybíjecí test: Akumulátor se zatíží vysokým proudem během půldruhé hodiny a následně se dopočítá reálná kapacita – tady ukázala jen 40 % nové
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Hlídané nabíjení: Akumulátor se připojí natvrdo na laboratorní zdroj. Laikům to v žádném případě nedoporučujeme! Je v nehořlavé zóně ponořený ve vodní lázni. I tak se občas stane, že to některý akumulátor nezvládne.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Pořád nevíte kam letos na dovolenou? Máme skvělý tip